Zoektocht daily beater dames

De zoektocht duurt voort :face_with_hand_over_mouth: na mijn NA (Even voorstellen + NA!), waar ik nog altijd blij mee ben :sweat_smile:, merk ik dat als ik thuis ben en huishoudelijke taakjes doe enz, hem toch liever afdoe. De rose pvd coating is echt wel delicaat. Dus ben ik op zoek naar, als ik de juiste term gebruik, een daily beater dat tegen een stootje kan. Mag zeker tweedehands zijn, voor de rest nog niet bepaald eisen, behalve misschien de prijs, liefst zo laag mogelijk houden het budget :see_no_evil:, tot €500.

Casioak :+1: ongelooflijk veel kleuren en combinaties beschikbaar zit vast wat tussen

Edit; zie net dat er een leuke dames variant in het blauwe deel staat!

1 like

Heb je wel een soort horloge waar je aan denkt? Maat?
Ik heb een Casio Baby-G, een kleinere G-Shock dus. Niet kapot te krijgen :smile:

Nee, nog niet eigenlijk, maat max 36 mm, groter hoeft niet. Heb nog een garmin sporthorloge gehad, maar was wel echt groot om mijn polsje :sweat_smile: ik weet niet wat allemaal onder een daily beater valt, vandaar de topic om wat inspiratie op te doen. Vallen duikers hieronder? Zal es kijken naar de baby-g en casioak.

Citizen lady eco drive, altijd 100 meter waterdicht, kan tegen een stootje en loopt altijd, zo iets:

3 likes

Eigenlijk kan vrijwel alles als daily beater (denk ik), zolang jij het niet erg vindt als er hier en daar een krasje op komt :wink:

Ja, een beater. De term betekent voor verschillende mensen verschillende dingen, merk ik. :thinking:
Ik had een paar jaar geleden een Lorus duikertje, als beaterwatch. Dat deed ik dan om, wanneer ik klussen in en om het huis deed. Na een paar jaar had ie wat gebruikssporen. Maar dat vond ik geen probleem. Hij was zeer betaalbaar en eigenlijk best ‘hufterproof’ en ook nog goed waterdicht. Ik merk dat ik op dit moment eigenlijk zoiets ook een beetje mis. Nu, wanneer ik wat ga lopen beunen, doe ik m’n horloge meestal maar af. Om het daarna, uiteraard weer snel om te doen. Want zonder horloge voel ik me zo naakt. :blush:

Ik denk dat een G-Shock of Baby-G idd wel goed kan dienen als dedicated beater en ik doe met je mee. Ga ook eens rondsnuffelen naar 'n G. Ook al omdat ik graag een ‘bombproof’ en zeer betaalbaar horloge wil hebben voor m’n reis door Indonesië, komend jaar.

Dus ik ga jouw speurtocht volgen en wordt misschien nog geïnspireerd! Veel plezier en succes met het vinden van jouw ideale beater!

1 like

de Victorinox INOX V in 37mm een optie?

ongeveer de helft van je budget

2 likes

Dit dus.

En dit :sweat_smile:

Het hoeft niet enkel te dienen als klushorloge, maar inderdaad om op reis aan te doen ook, momenten waar je niet moet inzitten voor een kras. De tissot is me daarvoor te chic en het hoeft niet alle dagen zo te zijn :wink: maar niets om de pols is ook geen optie :sweat_smile:

1 like

Superleuk dit! Jij ook succes met de zoektocht!!

1 like

Skx013? Wel een beetje rondshoppen naar een acceptabele prijs.

1 like

Kijk, dit is dus wel een heel lekker kleurtje, zeven tientjes. Maakt je vrolijk, tijdens het klussen en je raakt ook direct in vakantiestemming! :desert_island: :tropical_drink: :sunglasses:
BABY-G | CASIO - Nieuwste

2 likes

Waarom zou je automatic nemen voor een horloge dat je niet altijd draagt? Na hooguit twee dagen moet je al de tijd en de datum gaan resetten. Zo’n eco drive is grab and go en de afwerking is zoals we dit van Citizen kennen altijd behoorlijk goed. En er zijn heel veel modellen ook lady. En ik denk dat je je best moet doen om zo’n eco drive te slopen, als je de skx 1 keer op een tegelvloer laat vallen is ie vrijwel zeker kaduuk.

1 like

Vakantiestemming check, maar dan zou ik toch eerder gaan voor een neutraalder kleur :crazy_face:

1 like

Ga deze ook es onder de loep nemen, had er al naar gekeken voor mn man, maar niet naar de damesmodellen gezien.

1 like

Mijn vriendin heeft deze Tissot als dagelijks horloge:

Het is niet echt een beater maar wel een eenvoudig model wat voor alle gelegenheden werkt. Nieuwprijs bij Tissot is 650 euro, destijds heb ik een hele goede deal kunnen scoren bij Jomashop voor 200 euro exclusief invoerrechten.

2 likes

Ik ook, hoor! :wink:
Misschien meer in de sfeer van zoiets? Dit is toch zo’n beetje het prototype G-Shock.

3 likes

Niet groter dan 36mm dan gooi ik de Marathon GPQ er in. Quartz met lume of tritium tubes (altijd licht). In zwart, sage green of desert tan kleur.

Ook als automaat verkrijgbaar.
Of in staal, maar dan is ie 39 mm

Prijzen 216 (lume, nu korting), 300 (tritium), 420 (tritium automaat)

Deze kun je op een tegelvloer laten vallen, hands down! :grin::+1:

1 like

Volgens mij kun je hier een berg tegels bovenop stapelen en dan doet ie 't nog! :wink:

1 like