Niet als het om een verwijzing naar (ant)arctische expedities gaat, want dat is een van de wensen van @Stikvoort
Juist. Niet die ‘cool’ dan, dat pretendeer ik niet.
Mooi horloge idd. Ik vond de lugs alleen te lang. De 40 mm draagt veel te groot vind ik.
Dank voor alle reacties! Word gewaardeerd!
Zijn weer wat nieuwe modellen bij mij in het licht verschenen om in te duiken!
De 37mm is een absoluut snoepje. Dat is een mooie Explorer-achtige hoor. Maar je hebt groot gelijk, de 40mm is nogal wat.
Tja, ik zie weinig verschil tussen field watches en vliegeniers horloges. De RAF ontwerpen helemaal, want de Fliegers van het RLM waren hele rare Flavor Flav-achtige 55mm grote klokken die je bijna op de buik moest dragen. De RAF deed het gewoon met 36mm.
Het is allemaal iets met numerals en lume, en simpele afleesbare dingen en zo.
Hier bijvoorbeeld de 36 (en 39mm) Archimede Fliegers. Die zijn 100m waterdicht, hebben meer dan uitstekende lume, een mooie platte kast en uitstekend draagcomfort, en zijn gebouwd als een tankje.
Ik zou het rustig als avonturiershorloge te velde gebruiken. Op staal en met hitte geblauwde wijzers is hij voor 1100 ballen te scoren:
Dat is toch ook precies wat ik dacht toen ik het relaas hoorde, hoewel worldtimer hier niet in beeld komt. Maar dan heb ik wel liever deze:
Ook leuk, maar ivm de geringe lume en de leren band toch minder een explorer watch dan mijn 38mm NIvada
Voor mij is dat dan ook geen criterium. De claim van Nivada vis-a-vis de expeditie was volgens mij desondanks hetzelfde. Maar welk design is nou echt gegaan?
Ja, vooropgesteld dat ‘explorerachtige’ horloges niet per se voor mij zijn, zou ik toch voor de witte Nivada gaan. Die spreekt mij het meest aan. Weet ook niet precies waarom.
In jouw geval zou ik gewoon gaan voor de Nivada Grenchen met zwarte plaat
Mieters mooi horloge.
Ik was nog wat aan het rondkijken naar arctic horloges met pedigree en kwam zo uit bij een wat ondergesneeuwd model, de Ollech & Wajs Caribbean 1000, eigenlijk een duiker, maar is in 1966 gedragen door Roberto Dei tijden een expeditie op de Noordpool
het verhaal lees je hier
fotootje
Dat is dan toch meer degene die mijn voorkeur heeft. Dat dacht ik ook al. Dus voor het verhaal en gevoel, leer of niet, zou die klassiekere 35mm beter passen bij wat de OP omschreef. Zelf vind ik het toevallig ook nog een pak aantrekkelijker ogen, maar dat is geheel persoonlijk.
Tja, aantrekkelijker of niet da’s idd persoonlijk. Degustibus non disputandem, nietwaar?
Ik dacht dat we dat hier nou juist wel deden!