Zoektocht horloge diplomering dochter

Voor mijn zoon heb ik een mooi horloge kunnen kopen toen hij zijn gymnasium diploma haalde.
Een Tissot chronograaf T100.427.36.201.00
Mooi horloge met een mooi uurwerk in nieuwstaat met prachtige specs en open achterzijde…en toen kunnen kopen voor 700 euro. Dus had ik een mooi cadeau wat ook leuk was om te geven.
Nu ben ik op zoek naar een horloge voor mijn dochter. Ze rond dit jaar ook het gymnasium af. En dat is een stuk moeilijker. Veel minder aanbod en vaak quartz. Ik merk dat prijzen relatief hoog zijn tov heren horloges.

Dus zoek naar goede tips
Liefst automaat of handwinder. Polsmaat niet te groot. Ik denk max 36mm a 38mm?
Zwitser.

Ik heb dit horloge al een keer aan haar gegeven :

Ben benieuwd naar jullie input.

7 likes

Oef de keuze is reuze denk ik!
Wat me zo te binnenschiet is de Mido Commander:

https://www.boumanonline.nl/mido-commander-1959-datoday-m842942113

Zwitsers, automaat, 37mm

5 likes

Tja, het blijven meisjes……:joy:

13 likes

Ik moet vaak gniffelen of glimlachen om je bijdragen Louis. Dit keer niet. Niet dat dit jou ene fuck kan schelen.

3 likes

Er is maar een antwoord: prx 35 automaat

9 likes

Junghans Max Bill 34mm

1 like

Ik heb ook zo’n meisje Peter.:joy:

Klopt, :wink:

Waarom zou in deze tijd een vrouw geen horloge kunnen dragen van 40 tot 42mm? Een mooie Seiko prospex bv.

Heel tof,
Tissot heeft ook hele mooie Le Locle als 25mm (wat te klein is begrijp ik, wel een mooi dames horloge)

of deze twee a 29mm (mannelijke variant is 39mm

of heel gaaf, een NOMOS club van 36mm die toevallig in het blauw staat.

1 like

Ik wel.
On topic, hoezo dameshorloges?
Ieder horloge kan toch gewoon?

Ik heb een tip. Je zoon gaat stinkend jaloers zijn.

Dit horloge ook. Quartz is sowieso de beste technologie, en al helemaal voor diegenen onder ons die niet met een loepje en een poetsdoek op horloges zitten te geilen.

De Grand Seiko STGF275. High accuracy quartz uurwerk, parelmoeren wijzerplaat, en voor onder de 2000 ballen te importeren. 100m waterdicht op staal, de ultieme dames-gada.

Wat heb je die arme jongen aangedaan? Die gaat over 20 jaar denken “Tja, ik heb 'm van pa gekregen, maar ik draag 'm nooit en eigenlijk kan het niet meer”.

Een 45mm blacked out chronograaf is een half jaar leuk, als je 18 bent. In mijn optiek had je ook beter een topic kunnen openen toen hij z’n diploma haalde, dan had ik je een SBGX261 aangeraden, op z’n hoogst een SBGP011.

Maar het is niet te laat. Smak er wat geld tegenaan, en importeer een koppeltje quartzjes. De SBGX kun je voor rond de 1800 importeren, dan maak je ze allebei blij.

3 likes

Misschien is een horloge uit het geboortejaar van je dochter een optie?

Hier een leuke Omega (quartz) uit 2005 bv

4 likes

Vraagje: hoe gaat dochter om met het af en toe opwinden en op tijd zetten van de Hamilton?
Als ze dit geen probleem of zelfs leuk vindt mechanisch, maar een grab’n’go quartz is wel zo handig, en helemaal met een perpetual calendar en solarpowered en 10 bar WR. :blush:
Citizen Chronomaster daarom.

En anders:

4 likes

Nomos lugs zijn echt te lang voor een vrouw. Heb gepast, stoor je je oeverloos aan na dag 1.

1 like

Dit lijkt me bij uitstek de best mogelijke keuze. Deze horloges zijn tijdloos in uitstraling, waarschijnlijk zeer geschikt voor hun toekomstige baan en doen wat ze moeten doen, namelijk de tijd aangeven zonder moeilijk geneuzel als je ze eens een paar dagen niet draagt.

Ze komen wel met een flink prijskaartje maar hier kan je dan ook je leven lang mee vooruit. Als alternatief zou je naar de Seiko Astron SBXY33 kunnen kijken. Deze kan je voor rond de 750 over laten komen .

4 likes

Ik zou eerst even een budget vermelden, ik zie de prijzen alweer omhoog vliegen naar de 2000 euro terwijl je misschien 500 in gedachten hebt.

Leuke dingen zeg . En solar, dus geen omkijken naar batterijengedoe.

Ik zeg daarom ook geen GS quartz : koop je een fantastisch en prijzig horloge, moet je om de paar jaar naar de winkel voor een armoedig batterijtje :weary: (en eventueel een WR test/pakking). Mijn reden om geen GS quartz te kopen. Prachtige horloges, maar geen zin om om de paar jaar 2 x naar een toko te moeten rijden en eventueel je horloge een week kwijt te zijn (zal per dealer verschillen uiteraard, en niet iedereen heeft een horlogeboer om de hoek zitten).

Maarreuh…eerst je budget, voor ze weer met een DJ of Cartier aan komen zetten.

Wat dacht je trouwens van een Sinn 556? Vallen klein met 38 mm, bomproof, ETAtje, en in meerdere kleuren (wel duurder) te krijgen. Kan op staal, leer of nato. Weer eens wat anders.

Citizen NB1050? 38 mm, topkwaliteit. Rond de 400 oid.

Maar goed, tis allemaal persoonlijk he. De een wilt een standaard dames-dames horloge (twotone 29 mm wit met roze oid), de ander misschien wat robuuster.

3 likes

Ja waarom dan niet meteen twee keer een Rolex kopen? Als je dan toch meteen van 700 naar 2000 gaat . Gewoon nog een keer verdubbelen

2 likes

Yep, daarom ook :point_down:t4:

Ik zie nog geen prijs staan, behalve die 700 van zijn zoon. En NIEMAND kan in de portemonnee kijken van de TS.

Omdat dat voor veel heren (ookal zien ze dat vaak zelf niet) al veel te groot is en dus op de damespols waarschijnlijk helemaal geen gezicht is. Afhankelijk van de dame in kwestie natuurlijk.

Ontopic schaar ik mij in kamp PRX 35mm, klassiek en tijdloos maar toch erg modieus!

3 likes