Zoektocht Horlogeforum.nl Limited Edition 2010 beëindigd!

Hoewel wat later dan vorig jaar, is het weer zover, de zoektocht naar de nieuwe Horlogeforum.nl Limited Edition (alweer het 8e jaar!) is begonnen! Doet u mee?

We zijn op zoek naar een mooi horloge dat voor ons, de gebruikers van Horlogeforum.nl (momenteel 4773 ingeschreven gebruikers), gemaakt gaat worden. Het kan een bestaand model met unieke aanpassingen zijn of een horloge dat helemaal speciaal voor ons gemaakt gaat worden, als het maar uniek is. En voor 2010 kan wederom iedereen (gebruiker, importeur of merk zelf) een eigen voorstel indienen voor een Horlogeforum.nl Limited Edition 2010!

Voordat u nu meteen Photoshop opstart, aan het fotobewerken gaat en uw kennisen bij merken gaat bellen…, er zijn wel wat voorwaarden! De belangrijkste voorwaarde is dat u contact heeft (of zoekt) met een merk en dat dit merk ook op de hoogte is van uw plannen als u deze als Limited voordraagt. Het voorstel dat u kunt doen (aan de Werkgroep) moet op het moment van voorstellen namelijk ook echt uitvoerbaar zijn! Ook is het belangrijk dat het merk op de hoogte is van alle voorwaarden en dat het merk niet de indruk krijgt dat u “van Horlogeforum.nl” bent, maar een voorstel wilt doen “voor Horlogeforum.nl”.

Verdere voorwaarden waaraan uw voorstel moet voldoen, net als in de eerdere jaren:

  • De aanpassingen moeten door de fabrikant zelf worden uitgevoerd (dus niet een eigen mod of een inscriptie van de graveur “om de hoek”). Het moet dus een door het merk erkende limited zijn.

  • Vermelding van het unieke nummer en totaal aantal (bv 05/30, nummer 5 van totaal 30), de term “Limited” of ”Limited Edition” en 2010 en Horlogeforum.nl moeten ergens of op een bepaalde manier op het horloge voorkomen. Waar en hoe maakt niet uit.

  • De leverancier (dat kan de importeur van het merk of het merk zelf zijn) moet akkoord gaan met levering van minimaal 25 stuks en een maximum van 99 stuks tegen dezelfde maximum prijs. Staffelkorting (dus hoe meer verkopen, hoe lager de prijs) is natuurlijk welkom.

  • De leverancier moet er mee akkoord gaan dat het horloge in de periode dat het besteld kan worden via Horlogeforum.nl, aangeboden gaat worden met foto’s, prijs en alle nodige informatie.

  • De prijs van de Limited mag in geval dat er een versie van een bestaand model gebruikt gaat worden, niet duurder zijn dan de winkelverkoopprijs van de “originele” versie van het horloge.

  • De prijs van de Limited 2010 mag maximaal 450 euro inclusief alles zijn. Dus inclusief de doos, band, papieren, invoerbelasting, verzendkosten enz enz. Minder is beter. Eventuele optionele extra bij te bestellen items (bv een stalen band) mogen hier buiten gelaten worden.

  • Uw voorstel moet helemaal kant en klaar (en dus uitvoerbaar!) uiterlijk 2 april 2010 bij de Werkgroep binnen zijn (uitnodiging is gesloten, u kunt niet meer meedoen).

  • Bij verkiezing van uw voorstel moet het merk voor december 2010 kunnen uitleveren.

Als u uw voorstel klaar heeft en aan al de bovenstaan de voorwaarden kan worden voldaan, stuurt u deze aan werkgroep@horlogeforum.nl. De werkgroep past dan een korte controle toe en zal uw voorstel, na goedkeuring, meenemen naar de “eindronde”.

De eindronde begint in mei 2010 met de presentatie van alle ingezonden voorstellen en daarbij een verkiezing door alle gebruikers van Horlogeforum.nl (die voor 1 maart 2010 waren ingeschreven). Uiteindelijk zal uit die verkiezing een winnaar naar voren komen die de Horlogeforum.nl Limited Edition 2010 zal worden!

Wij vragen u overigens niet uw voorstel geheim te houden tot aan de verkiezing, die overweging moet u zelf maken, maar wij denken wel dat een voorstel de meeste kans maakt om te winnen als het voor de bezoekers nieuw is op het moment dat alle voorstellen getoond zullen worden.

De Werkgroep is erg benieuwd naar uw voorstellen, als u vragen heeft over de Limited Edition 2010, stuur dan even een mailtje naar werkgroep@horlogeforum.nl, wij zullen uw vraag zsm beantwoorden.

We zijn weer begonnen,Top! Hoop op veel mooie ideeen. Baal nog een beetje dat ik vorig jaar de Pellikaan niet heb gekocht :frowning: (na de rikketik helemaal!)

wordt het niet eens tijd voor een duiker?

Ik heb geen contacten dus wacht met grote belangstelling af.

Ik sprak een jaar geleden ongeveer de importeur van Hamilton bij Anny van Buul in Den Bosch. Ik sprak toen met hem over het forum en de limited. Hij zei toen dat hem dat wel wat leek en wist van het forum. Misschien moet ik toch maar eens even contact zoeken met de beste man om te kijken hoe hij er nu over denkt. Weet alleen niet meer hoe hij heet. Kan hem waarschijnlijk wel achterhalen via van Buul of via de Swatch Group.

Netherlands
The Swatch Group (Netherlands) B.V.
P.O. Box 511
NL-5600 AM Eindhoven
Phone: +31 40 219 99 99
Fax: +31 40 219 99 88

Ik weet niet of het misschien een idee is, maar hier bij mij in dordrecht zit een leuk horloge zaakje"Watchthis"(.eu), dit is een horlogefnaat in hart en nieren,misschien dat hij wel leuke ideeën heeft, ik heb eem gisteren een mailtje gestuurd,hij verkoopt ook horloges van hele kleine horloge huizen, voor een acceptabele prijs.

Mischien kan hij met een van die kleien horlogehuizen iets leuks doen.

X(. ben zeer in mijn sas met de Pellikaan. Hoop dus weer op zoiets, indien mogelijk nu met datum. Er zijn dus al wel goede voorstellen. Bezie het geheel met veel belangstelling en alvast veel dank voor alle goede energiestromen!

Henk

…leuk horloge zaakje"Watchthis"(.eu),…

@richardomnia3; de domeinnaam die je noemt is nog te koop…:frowning:
verder volg ik de ontwikkelingen met belangstelling.

Aguja Schreef:

…leuk horloge zaakje"Watchthis"(.eu),…

@richardomnia3; de domeinnaam die je noemt is nog
te koop…:frowning:
verder volg ik de ontwikkelingen met
belangstelling.

Al een lange neus van jezelf? :smiley:
http://www.watch-this.eu/
. Betwijfel wel of hij dit forum op weg kan helpen…

Erg leuk!! Ik hoop dat er een mooi horloge uit zal komen, liefst stijlvol en niet al te prijzig :slight_smile:

Voordat ik contact zoek met een leverancier in het buitenland (die echt niet weet wat Horlogeforum.nl is). zou ik wel graag wat makkelijk te vinden verwijzingen willen hebben (links) met de gekozen LE’s van de afgelopen jaren en de aantallen die geproduceerd zijn. Dat geeft ook wat duidelijkheid over het niveau dat we graag zouden willen zien.

Verder is het misschien toch goed om nog eens duidelijk te vermelden of je de direct bij bestelling afrekent met één van ons als tussenpersoon of direct met de leverancier enz.

Menno

Sorry , Het was

http://www.watch-this.eu/N_frame.html?http://www.watch-this.eu/

Ik denk dat hij wel iets leuks kan regelen, het is een echt fanaat, met name voor bijzondere horloges voor een betaalbare prijs.

Mijn excuus voor de verkeerde link.

Mvg
Richard

Coen Schreef:

Ik sprak een jaar geleden ongeveer de importeur
van Hamilton bij Anny van Buul in Den Bosch. Ik
sprak toen met hem over het forum en de limited.
Hij zei toen dat hem dat wel wat leek en wist van
het forum.

In 2007 hebben we een Hamilton als kandidaat gehad, die vond ik toen erg geslaagd. Was ook mijn eerste keus destijds. De Auguste Reymond won uiteindelijk (die ik overigens ook erg geslaagd vond en dan ook besteld heb en nog veel draag)

Zie hier: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,51929,51935#msg-51935

Wat mij betreft mag dezelfde Hamilton nog een keer voorgedragen worden. :slight_smile:

Ik heb zelf helaas geen contacten in de branche, dus ik laat me dit jaar wederom verrassen! Het zal mijns inziens een hele kluif worden om de prachtige Pellikaan Limited 2009 te overklassen of zelfs te evenaren!

Dat lijkt me geen slecht idee…

hharry Schreef:

wordt het niet eens tijd voor een duiker?

Snooker Schreef:

Coen Schreef:


Ik sprak een jaar geleden ongeveer de importeur
van Hamilton bij Anny van Buul in Den Bosch. Ik
sprak toen met hem over het forum en de
limited.
Hij zei toen dat hem dat wel wat leek en wist
van
het forum.

In 2007 hebben we een Hamilton als kandidaat
gehad, die vond ik toen erg geslaagd. Was ook mijn
eerste keus destijds. De Auguste Reymond won
uiteindelijk (die ik overigens ook erg geslaagd
vond en dan ook besteld heb en nog veel draag)

Zie hier:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,51929,51935#
msg-51935

Wat mij betreft mag dezelfde Hamilton nog een keer
voorgedragen worden. :slight_smile:

Wow toen was ik nog geen lid. Onbegrijpelijk dat die het toen niet is geworden. De toevoeging van de nederlandse steden in de binnenring hadden deze echt uniek gemaakt. Wat een topper!

dreski Schreef:

Snooker Schreef:


Coen Schreef:



Ik sprak een jaar geleden ongeveer de
importeur

van Hamilton bij Anny van Buul in Den Bosch.
Ik

sprak toen met hem over het forum en de
limited.
Hij zei toen dat hem dat wel wat leek en wist
van
het forum.

In 2007 hebben we een Hamilton als kandidaat
gehad, die vond ik toen erg geslaagd. Was ook
mijn
eerste keus destijds. De Auguste Reymond won
uiteindelijk (die ik overigens ook erg geslaagd
vond en dan ook besteld heb en nog veel draag)

Zie hier:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,51929,51935#

msg-51935

Wat mij betreft mag dezelfde Hamilton nog een
keer
voorgedragen worden. :slight_smile:

Wow toen was ik nog geen lid. Onbegrijpelijk dat
die het toen niet is geworden. De toevoeging van
de nederlandse steden in de binnenring hadden deze
echt uniek gemaakt. Wat een topper!

Ja Andre, dat was destijds mijn inzending en ik heb nog steeds zwaar de p… in, dat men deze niet heeft gekozen.:frowning:
We zullen maar zeggen, dat toen de goede smaak nog ontwikkeld diende te worden.:smiley:

Groet Jan.

kan je niet nog een poging wagen? ik vind hem erg mooi!

Als het de hamilton wordt bestel ik er ook een, wat een pracht klok. Ook goed voor het WK

majary Schreef:

dreski Schreef:


Snooker Schreef:



Coen Schreef:



Ik sprak een jaar geleden ongeveer de
importeur

van Hamilton bij Anny van Buul in Den
Bosch.
Ik

sprak toen met hem over het forum en de
limited.
Hij zei toen dat hem dat wel wat leek en
wist

van

het forum.

In 2007 hebben we een Hamilton als kandidaat
gehad, die vond ik toen erg geslaagd. Was ook
mijn
eerste keus destijds. De Auguste Reymond won
uiteindelijk (die ik overigens ook erg
geslaagd

vond en dan ook besteld heb en nog veel
draag)

Zie hier:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,51929,51935#

msg-51935

Wat mij betreft mag dezelfde Hamilton nog een
keer
voorgedragen worden. :slight_smile:

Wow toen was ik nog geen lid. Onbegrijpelijk
dat
die het toen niet is geworden. De toevoeging
van
de nederlandse steden in de binnenring hadden
deze
echt uniek gemaakt. Wat een topper!

Ja Andre, dat was destijds mijn inzending en ik
heb nog steeds zwaar de p… in, dat men deze niet
heeft gekozen.:frowning:
We zullen maar zeggen, dat toen de goede smaak nog
ontwikkeld diende te worden.:smiley:

Groet Jan.

Wat fraaie Hamilton, zonde dat die het destijds niet is geworden maar wellicht een herkansing waard?

majary Schreef:

Ja Andre, dat was destijds mijn inzending en ik
heb nog steeds zwaar de p… in, dat men deze niet
heeft gekozen.:frowning:
We zullen maar zeggen, dat toen de goede smaak nog
ontwikkeld diende te worden.:smiley:

Groet Jan.

Tsja, Jan… zoals ik al zei, het was ook mijn eerste keus maar ik kan me nog herinneren dat de verkiezing echt een close call was toen (ook voor mij persoonlijk). Je had gewoon pech dat er dat jaar twee kandidaten waren die allebei erg fraai waren. Misschien is een herkansing inderdaad wel een optie, als jij er nog moeite voor wil doen dan? En als dat binnen de spelregels valt, maar misschien kan Henrik daar dan wat over zeggen.