Majary schreef:
Ja Andre, dat was destijds mijn inzending en ik heb nog steeds zwaar de p… in, dat men deze niet heeft gekozen.
We zullen maar zeggen, dat toen de goede smaak nog ontwikkeld diende te worden.
Hallo Jan,
Zag ook de Hamilton voorbij komen.
Wat een pracht van een horloge.
Was toen ook nog geen lid, sterker nog, had nog nooit van dit forum gehoord.
Inderdaad jammer, dat de keuze toen op een ander horloge is gevallen.
Maar ik had zeker voor de Hamilton gekozen.
Misschien word het ooit weer eens wat, een speciale uitgave voor HF, van dit merk.
Ik heb er niets over te zeggen, er staat niets over in de regels
Maar ik denk persoonlijk dat het voor de tweede keer voorstellen van eenzelfde ontwerp geen goed idee is. Maar dat is dus mijn persoonlijke mening.
Ik heb er niets over te zeggen, er staat niets
over in de regels
Maar ik denk persoonlijk dat het voor de tweede
keer voorstellen van eenzelfde ontwerp geen goed
idee is. Maar dat is dus mijn persoonlijke mening.
De Hamilton is erg tof, alhoewel het niet mijn smaak is.
Er zijn een aantal duiker-fanaten hier op het forum, een duiker zou een goed plan kunnen zijn, ik vind duikers zelf echter helemaal niks (sorry).
Ik heb twee horloges op mijn verlanglijstje staan, deze zijn beiden wel geschikt voor.
Ik heb nog geen contact met de fabricant gehad omdat ik niet weet of er op het forum interesse voor is. Zo ja ben ik bereid me er in te verdiepen.
Ten eerste de Archimede Arcadia, een zeer stijlvol horloge dat iets weg heeft van de IWC Portuguese serie. Erg mooi!
Dan de Archimede Pilot H, erg mooi en een horloge met een prachtige historie. Hij ziet er net zo uit als de Fliegers die vroeger werden gebruikt, alleen dan een maatje kleiner. Ik vind de kroon zelf erg mooi.
Ik heb nog geen contact gehad met Archimede, ik post dit alleen maar om te kijken of er interesse is in een van deze twee modellen.
Je kan altijd een plan voorleggen en dan zie je van zelf of er interesse is.
Ik persoonlijk zou wel interesse hebben, maar ligt als altijd ook aan de andere kandidaten.
Keuzes, keuzes…
Ik heb er niets over te zeggen, er staat niets
over in de regels
Maar ik denk persoonlijk dat het voor de tweede
keer voorstellen van eenzelfde ontwerp geen goed
idee is. Maar dat is dus mijn persoonlijke mening.
Da’s duidelijk.
Hij is wel mooi…
Maar er komen nu vast ook weer andere mooie modellen langs.
We wachten af…
Archimede komt binnekort met en eigen versie van een Marine Original horloge zoals we die wel van Stowa kennen, hmmm limited met oranje sub-dial, hier moet je werk van gaan maken Krentenbol (tu)
Fijn dat de reacties goed zijn, ik heb Archimede een mailtje gestuurd in mijn beste Engels, hopen dat ze er nu wel voor in zijn!!
Hopelijk kunnen ze aan ‘spitse’ wijzers komen, ik vind de wijzers van de Steinhart Nav-B Uhr Automatic bijvoorbeeld mooier, de kroon zit echter niet mee.
Steinhart Nav B-Uhr Automatic
Ik begin me steeds meer te ‘ergeren’ aan de afgeblokte (is dat een woord?) wijzers van de Archimede.
Deze in de magische verkleinmachine van 55mm naar 42, en je hebt de geweldigste Flieger ooit!!
Ik ben net terug uit Basel en heb daar in een zeer bijzonder gesprek een erg bijzondere limited aanbieding gekregen. Ik ga nog niet al de details geven want ik moet van de week nog een keer contact hebben met het bedrijf om de details glad te strijken.
Een paar tipje, (raden heeft geen zin, dat lukt niemand) het zal een Horlogeforum.nl Limited worden van een limited van dat merk. Wij (het forum) mogen zelf de kleur van de wijzerplaat en de indexeringen kiezen, die daarna nooit meer in die combinatie door het merk bij dat model zullen worden gebruikt. Het horloge heeft qua functies de tijd en datum en een gimmick, is mechanisch, echt iets bijzonders! Ook leuk is dat onze maximum prijs [edit] onder de verkoopprijs van hun eigen limited ligt. Hoe dat is gelukt hou ik voorlopig maar even voor me maar het doel van het merk is om meer bekendheid in de Benelux te krijgen en daar willen ze, samen met hun importeur, graag in investeren. En als je kijkt naar hoe het bijvoorbeeld MeisterSinger en Zeno is vergaan na hun Limited is dat geen gek idee.
Nog wat info, de kast is 42 mm van 316L staal, gebold saffier glas, mooi EAT uurwerk. Het is qua type een horloge dat we nog niet eerder als limited hebben gehad. Een bijzonder horloge, waarvan ik zeker weer dat een heel groot deel van het forum hier ook erg enthousiast over zal zijn! De leden die ik in Basel heb getroffen en het heb verteld waren erg onder de indruk en wisten zeker dat dit de Limited ging worden! Ik hoop het
Er is een nadeel, ze hebben 6 maanden productietijd voor de wijzerplaat en de constructie nodig. Dus als dit de limited gaat worden moeten we straks wel even flink gas geven. Ik heb er nu al spijt van dat de periode van het doen van voorstellen niet wat korter is gekozen (nog tot 30 april!). De mogelijkheid in te zenden is natuurlijk nog gewoon open (ik zou wel als een echte dictator er een einde aan willen maken maar zo doen we dat hier helaas niet :D) maar ik denk dat anderen de moeite van het maken van een voorstel beter tot volgend jaar kunnen bewaren
Erg top Henrik!
Ik hoop dat het een stijlvol horloge wordt, niet al te sportief- of duiker-achtig.
Ik dacht ook gelijk aan Magrette, Sparks. Toch hoop ik dat die 't niet wordt want ondanks dat ik het een leuk merk vind, ben ik niet echt kapot over hun horloges
Beetje off topic:
Ik begrijp je niet helemaal; “leuk merk” versus “niet echt kapot van”.
Maar misschien komen ze met een nieuwe verfrissende lijn. Hun worldwide limiteds zullen nu wel zo’n beetje op zijn. Je weet maar nooit.
Beste allemaal
Veel houden van Duikers anderen van Piloten en weer anderen van Dress Watches.
Is het mogelijk om voor twee types een L E bij een leverancier.
Hierdoor bereik je meer gegadigden en leverancier kan meer verkopen