Zoektocht Horlogeforum.nl Limited Edition 2010 beëindigd!

Aan de beschrijving te zien zoiezo een duiker. Beginnend merk, misschien met mechanische dieptemeter of gangreserve? Komt Precista ook in Basel :wink:

Niet blauw, niet groen, niet rood. Wel zwart (mat, sunburst, glans, spikkels), creme, beige, grijs, bruin of misschien wit!

Henrik Schreef:

Ondaks dat ik had gezegd dat ik niet meer zou
reageren op het raden van het merk, wil ik deze
graag met kracht afwijzen :smiley:

Gelukkig :slight_smile:

Na het lezen van al je berichtjes moet ik eerlijk toegeven dat ik inderdaad nu ook geneigd was om een keer mee te doen. Tot ik de naam Traser zag dan.

Maar nu dat naar het rijk der fabelen is verwezen ben ik weer helemaal enthousiast (tu)

Ik ben benieuwd en laat me graag verrassen.

Mont blanc natuurlijk :wink: met de verborgen chrono!

Hallo allemaal,

Sorry dat ik zo lang niks heb gepost, ben namelijk halverwege 2009 voor mijzelf begonnen en kon daarom even niks kopen. Had ik dan toch blijven meelezen, dan zou de verleiding misschien te groot worden

Maar nu ik dit weer zie moet ik reageren, Henrik, het klinkt goed!

ik ga dit topic maar goed volgen

Welkom terug urban, ik hoop dat het goed gaat met je zaak. Begrijpelijk dat je even afwezig was ;). Dit topic is inderdaad de moeite waard om te volgen.

Even wat vraagjes. Wordt de kleur van te voren door de werkgroep bepaald of wordt deze later democratisch gekozen? Ik neem aan dat ze wel allemaal dezelfde kleur krijgen of, dat ook niet?

Verder nog even over de prijs. Het klinkt alsof sommige leden denken dat de prijs die we ervoor neer moeten leggen inderdaad €800 boven het maximum uit komt. Lees ik het nou verkeerd als ik denk dat jij met je vlotte babbel hebt weten te regelen dat wij hem voor max 450 zouden kunnen kopen?

Enkele forumleden hebben al geprobeerd het merk (en type) van de LE 2010 te raden, echter zonder succes.
Henrik gaf aan dat raden ook geen zin heeft, omdat dit toch niet zou lukken.
Dit intrigreerde mij dermate dat ik het zoeken niet kon laten.

O.b.v. Henrik’s gegevens heb ik eens gekeken op de sites van de exposanten op Basel World.

Bijzondere kleurencombinaties van dial en indexen zouden geen probleem zijn.
Hiermee kom ik uit bij de 42 mm handopwinder of automaat het onbekende Belgische merk Raidillon:

.
Hier wordt alleen met LE’s gewerkt in series van 55 per kleurencombinatie.
Ik kan geen echte gimmick ontdekken, of het zou afwijkende kleur van de index ‘55’ moeten zijn.
De basisprijs is € 1.350,= i.p.v. de door Henrik genoemde € 1.250,=.

Als het om de ‘afwijkende smaak’ van Henrik gaat en de vraag of iedereen het voorgestelde horloge wel kan waarderen, kom ik bij het volgende eveneens onbekende merk:
http://www.ressence.eu/
.
Dat ziet er wel spectaculair uit.
De gimmicks roterende dial (regulateur) en AM/PM-aanduiding zijn overduidelijk, maar er ontbreekt een datumaanduiding. Is kennelijk in meerdere kleurencombinaties te maken.
De basisprijs van dit merk/type heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Zit de uitverkorene hier niet bij, dan hebben deze merken in ieder geval even aandacht gekregen binnen ons forum. Vind ik ook wel leuk.

Binnen de bekendere merken stuitte ik op de volgende:
Mido, All dial, Limited Edition:
http://www.mido.ch/index.php?page=m8340-5-h8-9
.
Hier ontbreekt echter een gimmick en de basisprijs is € 990,=.

Al met al voldoet geen van de bovenstaande aan al Henrik’s specificaties.
Maar het levert zo wel weer wat leesvoer op.
Henrik, bedankt!!!:)-D

Goed speurwerk Sparks!!
Het merk Raidillon ziet er erg goed uit! Grappig, die 55 die de hele tijd terug komt maar ik weet niet of ik er erg van houd.

JeéWeé Schreef:

[…]
Wij (het forum) mogen zelf de kleur van de
wijzerplaat en de indexeringen kiezen, die daarna
nooit meer in die combinatie door het merk bij dat
model zullen worden gebruikt.
[…]
Ook leuk is dat onze maximum prijs van 450 euro
800 euro onder de verkoopprijs van hun eigen
limited ligt.
[…]

Even wat vraagjes. Wordt de kleur van te voren
door de werkgroep bepaald of wordt deze later
democratisch gekozen? Ik neem aan dat ze wel
allemaal dezelfde kleur krijgen of, dat ook niet?

Verder nog even over de prijs. Het klinkt alsof
sommige leden denken dat de prijs die we ervoor
neer moeten leggen inderdaad €800 boven het
maximum uit komt. Lees ik het nou verkeerd als ik
denk dat jij met je vlotte babbel hebt weten te
regelen dat wij hem voor max 450 zouden kunnen
kopen?

Zoals ik het lees heeft Henrik behoorlijk zitten slijmen en wordt deze Limited volgens de regels € 450,-, terwijl de limited van dit merk zelf € 1250,- kost.
Ben heel benieuwd, ookal is 42 mm aan de grote kant voor mij.

Jammer dat ik geen andere inzendingen zie of suggesties. Wellicht spelen sommige dingen zich buiten 't forum af.
Ik heb trouwens Dhr Kemmner gevraagd of hij iets weet voor 't forum. Deze Duitse mijnheer heeft de laatste Precista’s gemaakt/ontworpen voor Timefactors.
Hij timmert al jaren aan de weg op oa Ebay onder de naam Erkahund. Hij maakt veelal Duikers.
Na dit Baselweekend zou hij weer contact opnemen met me.

Ik heb kort geleden nog een mailtje van Archimede ontvangen, ze stemmen in met de LE maar hopen op een hogere oplage dan de minimum (25 stuks).

Ik zat zelf te denken aan iets wat het horloge speciaal maakt, naast de gegraveerde achterkant. Heeft iemand een idee hoe dit horloge speciaal te maken, zonder dat het voor de fabrikant te ingewikkeld wordt (ik heb niet het idee dat Archimede al te enthousiast is om voor zo’n gelimiteerde oplage hun machines aan te passen).

Mooi horloge! Ik heb even op hun site gekeken. En de details die ze daar noemen, vinken bij mij alle hokjes aan: 42mm (mooie grootte), fatsoenlijke prijs (365 euro) en good old ETA 2824-2 als uurwerk. Een mooie dresswatch is nooit weg!

Goed speurwerk en bedankt voor de suggestie!

Menno

Andere wijzers misschien? bv de bruine met de blauwe? Ik noem maar wat!! kost hun niks verder en het is weer wat anders. of deze met witte? Beetje steriel wellicht?

ben benieuwd :slight_smile:

Ik ga dit topic toch ook maar eens goed volgen.
Misschien dat ik dit jaar wel de limited kan ebtalen, aangezien de levertijd 6 maanden is en ik dus gewoon flink kan sparen.

Maar dan moet het model me wel aanstaan, en ik ben geen liefhebber van al te apparte horloges, groene wijzerplaat bijvoorbeeld, nee dat vind ik niks. Gewoon het liefst ingetogen, modern, en niet te opvallend(wel groot). Duiker, pilot of dress maakt me niks uit.

[quote]Coen Schreef:

Ik sprak een jaar geleden ongeveer de importeur
van Hamilton bij Anny van Buul in Den Bosch. Ik
sprak toen met hem over het forum en de limited.
Hij zei toen dat hem dat wel wat leek en wist van
het forum.

In 2007 hebben we een Hamilton als kandidaat gehad, die vond ik toen erg geslaagd. Was ook mijn eerste keus destijds. De Auguste Reymond won uiteindelijk (die ik overigens ook erg geslaagd vond en dan ook besteld heb en nog veel draag)

Zie hier: [www.horlogeforum.nl]

Wat mij betreft mag dezelfde Hamilton nog een keer voorgedragen worden.

Ik heb zelf helaas geen contacten in de branche, dus ik laat me dit jaar wederom verrassen! Het zal mijns inziens een hele kluif worden om de prachtige Pellikaan Limited 2009 te overklassen of zelfs te evenaren![/quote]

Nog even een aanvulling hierop. Dit spreekt mij ook erg aan. Wat een prachtige Hamilton zeg! Ik was toen nog geen lid van het forum, en uiteindelijk is het deze ook niet geworden(wat ik niet helemaal snap:P).

Maar dit is toch ontzettend orgineel, met namen van bekende steden in Nederland in het horloge. Dat overtreffen lijkt mij lastig.

Hier het linkje.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,51929,51935

Ik wil toch wel even reageren, Raidillon is het niet om de redenen die je zelf aangeeft.
Ressence mag het wel worden maar is nog niet in productie en gaat minimaal 10.000 euro kosten (weet de maker nog niet zeker ivm onbekende productiekosten).
Mido zie Raidillon.

Reactie puur ter info over Ressence :smiley:

Ik wil je niet ontmoedigen, maar wat we nu hebben is 10x leuker dan dit :wink:

Vertel het nou!!! Ik ben nieuwschierig en word aan het lijntje gehouden :?

;):+:D

Gr. Mark