Zoektocht naar de Tudor Black Bay 58

Hoi allemaal,

Ik zal me allereerst even voorstellen. Ik ben Ruben en al een halfjaar zoekende naar de Tudor Black Bay 58 op staal. Ik heb het forum al even doorgelezen en ik ben nummer zoveel die zoekende is heb ik gemerkt haha.

De Black Bay 58 kwam als eerste op mijn pad tijdens een vakantie in Mexico in oktober 2019. Ik had het horloge toen voor het eerst om de pols, maar niet overgegaan tot een aankoop. (had ik dat maar wel gedaan). Bij terugkomst in Nederland besloten de zoektocht voor te zetten.

Nu, ruim een halfjaar verder, ben ik echt actief op zoek. Ik heb net een vakantie in Italië achter de rug. Ik heb alle AD’s in Milaan, Florence en Rome stuk voor stuk bezocht (ong 12 dealers). Maar zonder succes. Eentje had hem wel op leer en eentje op nato. Ze zeggen allemaal hetzelfde: extreem veel demand en geen idee wanneer ze hem weer krijgen.

Het makkelijkste is eentje online laten reserveren en laten opsturen, maar ik prefereer een AD ervaring. Het zal mijn eerste horloge worden. Er is geen haast bij. Ben een geduldig man :slight_smile:

Tips zijn welkom! Ik ben binnenkort voor werk in Genève en al gemaild naar AD’s daar. Vooralsnog zonder succes. Chronopassion in Parijs kan de BB 58 binnen enkele maanden leveren, maar uitsluitend met een aanbetaling van 1.000 euro. Dat vond ik erg veel geld voor een wereld waar ik nog een beginneling ben.

Tips zijn welkom! Dit topic is ook om mijn ervaring te delen.

14 likes

Polish_20200130_155114516
Die BB58 heeft veel fans hier, :star_struck:

1 like

Geen idee waar je woont, maar heb je al eens een ad in de buurt geprobeerd?

Chronopassion is een aanrader. Komt de mijne ook vandaan. Je kunt gerust aanbetalen en ze sturen hem netjes op met Fedex zo der verzendkosten.

1 like

Ik woon op steenworp afstand van S&C Rotterdam. Sta daar op een “wachtlijst”. Gassan zegt telkens dat ik het over een paar maanden nog eens moet proberen.

1 like

@Andre23 heeft er een die misschien wel weg mag.

1 like

Er staat er een te koop op marktplaats meen ik.

Vergeet S&C en Gassan. Probeer in het buitenland (Chronopassion, DĂźsseldorf of Antwerpen).

Het blauwe gedeelte op het forum in de gaten houden, loont ook :slight_smile:

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

1 like

Wel, dat is plots een snelle ontwikkeling. Op Schiphol bij Gassan hadden ze vandaag de BB 58 op Nato binnengekregen. Ik kwam net van het vliegtuig en heb besloten deze direct te kopen. Met de BTW vrijstelling een fijne korting! Het geld dat ik bespaard heb + wat extra wil ik nog een stalen band kopen. Natuurlijk een gevalletje pics or it didn’t happen:

Nu genieten!! :grinning:

44 likes

Dat is nog eens een binnenkomst! Welkom en veel plezier met lezen hier en natuurlijk van je prachtige BB58!

1 like

Welkom

Zo snel kan het gaan :wink: gefeliciteerd

1 like

Nice! Van harte gefeliciteerd! :sunglasses: :+1:

Super! Soms heb je geluk :ok_hand:t2:

Toch nog snel opgelost! Veel plezier ermee en welkom

Gefeliciteerd mooie aanwinst! En wat kan het snel gaan dan ineens. Wist overigens niet dat je voor Tudor ook een wachtrij hebt tegenwoordig :confused:

Wat voor werk doe je als ik vragen mag? Genève , horloge stad bij uitstek toch.

1 like

Super mooi, gefeliciteerd!
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je op deze manier dan totaal betaald voor horloge en losse stalen band??
Dit is wel een heel goeie tactiek.

Bedankt allemaal! Erg leuk om jullie enthousiaste reacties te lezen.

@Kaan Ik ben een autojournalist. In maart naar Zwitserland voor de 2020 Geneva Motor Show.

Ja hoor @Horloge_limbo. Ik heb er 2.640 euro voor betaald. Ik weet nog niet wat de stalen band gaat kosten.

3 likes

Van harte welkom hier, Ruben! :slight_smile: :+1:

De Black Bay 58 is een absolute topper. :ok_hand:

Ik las ergens het bedrag van $495 voor een originele bracelet.

Strapcode heeft ook enkele bracelets voor BB58.

1 like