Zoektocht naar een bandenslet

Om toch bezig te blijven met de hobby/passie als de funds wat lager zijn. Zodat je niet op zo’n dood punt komt.

Wat is nou de ultieme bandenslet.

En dan het liefst naar mij wensen.

. 42mm+

. Lieft een automatisch uurwerk

. Dresser mag maar niet te dressy

. Heb al 2 duikers dus dat liever niet.

. Prijs max. €1500

En natuurlijk mag je ook gewoon je bandensletje showen👍🏻

3 likes

Prijs is wel boven budget maar de Tudor Black Bay is een echte bandenslet.

2 likes

Sinn 104 of 103(als tweedehands mag). Beiden 41mm maar je kan hier echt alle kanten mee op.

4 likes

Sinn 104 met zwarte of witte dial. 1mm kleiner dan je aangeeft en heeft een draaibare bezel, dat kan overlap geven met je duikers.

Binnen je gestelde budget is dit denk ik 1 van de beste bandensletten.

4 likes

Certina heeft fantastische lugs. Ideaal strapmonster of zoals jij wilt een ideaal gewillige dame om te strappen. En je krijgt een goed afgewerkt COSC horloge.
Hier de Heritage collectie:
https://www.certina.com/nl/heritage-collection

Voorbeeld is de Certina DS Powermatic 80 - C038.407.16.097.00. Kost € 860.

2 likes

Gaat toch wel richting de duiker helaas.

Certina spreekt mij helemaal niet aan. Heb er niks mee maar misschien dat het nog moet groeien.

1 like

@Rolopalooza

Of bedoel je alleen horloges? :wink:

1 like

Dat zijn fliegers :rofl:

1 like

Daarom zeg ik dat het er op lijkt. Niet dat dat het is. Maar zal even rectificeren voor je. Ik vind die flieger veel op een duiker lijken. Alstublieft.

Dat laat ik voor dit weekend even in het midden😁

1 like

Archimede Pilot 42?

Je zou eens bij een AD die Certina’s eens moeten zien, voelen en om jouw pols moeten doen. Je zult aangenaam verrast worden.

Certina’s bieden echt maximale bangs voor jouw zuurverdendiende bucks.

3 likes

Pfffff.

Zwarte Squale 1521 pakt veel banden, maar voor alles zonder een duikbezel doe ik niet mee boven de 40mm.

Zelf heb ik een glycine Combat 7 vintage, maar dat was voor ik beter wist. Die is 41mm en al veel te groot.

2 likes

Ja pols van 21.5cm omtrek dan valt alles daaronder een beetje in het niets helaas.

2 likes

Longines legend diver? Ik weet het, een diver, maar itt de Sinn 104 lijkt hij er juist niet op.

10 likes

Volgens @Poderoso krijg je bij grote polsen dit effect met horloges < 42mm (plaatje overgenomen uit topic) :

55C42E53-50FD-49AA-BA59-AC2937324FA7

7 likes

Mijn neef met een pols van 20,5cm draagt z’n 36mmn Seiko vijfje graag, en het staat hem goed. Ik zou, ook met die maat, een sport horloge van zo’n 40mm voorstellen.

2 likes

@Fate_Amenable_To_Change @WatchGeek ik draag ook graag kleinere horloges. Het is het gevoel wat je hebt; dat een horloge de pols niet goed ‘afdekt’. Niemand zal zeggen dat het horloge niet staat.

Ik heb dat nu met een Raketa van 35mm. Ik vind hem zo schattig aan mijn pols. ‘Ligt’ niet stoer of mooi op mijn pols.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change @Zuid
Toevallig afgelopen weekend een 38mm longines om de pols geslingerd maar dat was hem echt niet voor mij. Maar smaken verschillen natuurlijk. De ene vind het fijn de ander niet.

3 likes

38 lijkt me klein voor jouw pols, waarbij een 38mm nomos, vanwege het ontbreken van een bezel, wel weer ok kan zijn. Vandaar dat ik 40 a 41mm voorstel. Zoals mijn Combat Vintage in het zwart.

2 likes

Ik heb dezelfde polsmaat als je neef, en 36mm gaat ook prima bij mij. :+1:

Kwestie van smaak, en of wennen aan kleiner. Het grootste wat ik zou dragen met gemiddelde lug to lug is 43mm diameter. En dan is de rek er wel uit bij mij. Een Seiko Tuna is weer een ander verhaal met die korte bijna verborgen lugs.

4 likes