Certina heeft fantastische lugs. Ideaal strapmonster of zoals jij wilt een ideaal gewillige dame om te strappen. En je krijgt een goed afgewerkt COSC horloge.
Hier de Heritage collectie: https://www.certina.com/nl/heritage-collection
Voorbeeld is de Certina DS Powermatic 80 - C038.407.16.097.00. Kost € 860.
Daarom zeg ik dat het er op lijkt. Niet dat dat het is. Maar zal even rectificeren voor je. Ik vind die flieger veel op een duiker lijken. Alstublieft.
Mijn neef met een pols van 20,5cm draagt z’n 36mmn Seiko vijfje graag, en het staat hem goed. Ik zou, ook met die maat, een sport horloge van zo’n 40mm voorstellen.
@Fate_Amenable_To_Change@WatchGeek ik draag ook graag kleinere horloges. Het is het gevoel wat je hebt; dat een horloge de pols niet goed ‘afdekt’. Niemand zal zeggen dat het horloge niet staat.
Ik heb dat nu met een Raketa van 35mm. Ik vind hem zo schattig aan mijn pols. ‘Ligt’ niet stoer of mooi op mijn pols.
@Fate_Amenable_To_Change@Zuid
Toevallig afgelopen weekend een 38mm longines om de pols geslingerd maar dat was hem echt niet voor mij. Maar smaken verschillen natuurlijk. De ene vind het fijn de ander niet.
38 lijkt me klein voor jouw pols, waarbij een 38mm nomos, vanwege het ontbreken van een bezel, wel weer ok kan zijn. Vandaar dat ik 40 a 41mm voorstel. Zoals mijn Combat Vintage in het zwart.
Ik heb dezelfde polsmaat als je neef, en 36mm gaat ook prima bij mij.
Kwestie van smaak, en of wennen aan kleiner. Het grootste wat ik zou dragen met gemiddelde lug to lug is 43mm diameter. En dan is de rek er wel uit bij mij. Een Seiko Tuna is weer een ander verhaal met die korte bijna verborgen lugs.