Archimede Pilot 42?
Je zou eens bij een AD die Certina’s eens moeten zien, voelen en om jouw pols moeten doen. Je zult aangenaam verrast worden.
Certina’s bieden echt maximale bangs voor jouw zuurverdendiende bucks.
Pfffff.
Zwarte Squale 1521 pakt veel banden, maar voor alles zonder een duikbezel doe ik niet mee boven de 40mm.
Zelf heb ik een glycine Combat 7 vintage, maar dat was voor ik beter wist. Die is 41mm en al veel te groot.
Ja pols van 21.5cm omtrek dan valt alles daaronder een beetje in het niets helaas.
Volgens @Poderoso krijg je bij grote polsen dit effect met horloges < 42mm (plaatje overgenomen uit topic) :
Mijn neef met een pols van 20,5cm draagt z’n 36mmn Seiko vijfje graag, en het staat hem goed. Ik zou, ook met die maat, een sport horloge van zo’n 40mm voorstellen.
@Fate_Amenable_To_Change @WatchGeek ik draag ook graag kleinere horloges. Het is het gevoel wat je hebt; dat een horloge de pols niet goed ‘afdekt’. Niemand zal zeggen dat het horloge niet staat.
Ik heb dat nu met een Raketa van 35mm. Ik vind hem zo schattig aan mijn pols. ‘Ligt’ niet stoer of mooi op mijn pols.
@Fate_Amenable_To_Change @Zuid
Toevallig afgelopen weekend een 38mm longines om de pols geslingerd maar dat was hem echt niet voor mij. Maar smaken verschillen natuurlijk. De ene vind het fijn de ander niet.
38 lijkt me klein voor jouw pols, waarbij een 38mm nomos, vanwege het ontbreken van een bezel, wel weer ok kan zijn. Vandaar dat ik 40 a 41mm voorstel. Zoals mijn Combat Vintage in het zwart.
Ik heb dezelfde polsmaat als je neef, en 36mm gaat ook prima bij mij.
Kwestie van smaak, en of wennen aan kleiner. Het grootste wat ik zou dragen met gemiddelde lug to lug is 43mm diameter. En dan is de rek er wel uit bij mij. Een Seiko Tuna is weer een ander verhaal met die korte bijna verborgen lugs.
Daar kan ik helemaal inkomen ja.
Vind het ook leuk om lekker rond te kijken en te passen. Lekker bezig zijn met de passie voor horloges. Vroeger in m’n begin jaren was bigger better. Ik moet nu er nu niet meer aan denken.
Smaken veranderen en daar ben ik blij om haha.
Ik begrijp nooit zo goed wanneer iemand, zoals nu, aangeeft dat hij 42+ mm wil, mensen altijd maar weer zonodig moeten proberen hem te overtuigen dat je kleiner “moet”.
Het lijkt me toch duidelijk wat hij wil.
Bij mij moet je ook niet aankomen met horloges onder de 42mm. En dan heb ik “maar” een 19,5cm pols.
Dat gezegd hebbende: ik neem met de GTG m’n Hamilton wel mee. Moet je die eens passen.
Geen duiker, onder de €1000, en ziet er geweldig uit. En je kunt er een hele lading banden aanslingeren. Ik heb m met staal, maar die heb ik eraf gehaald voor leer.
Overigens zul je tijdens de GTG heel veel kunnen passen gok ik zo
Ik probeer hem niet te overtuigen hoor.
Ik was het eens met fatc. Als je 10 horloges van 42mm naast elkaar legt dan bestaat er een grote kans dat er een paar tussen zitten die kleiner of groter lijken dan de overige. Terwijl ze allemaal 42mm zijn. Bepaalde horloge vallen groter of kleiner uit dan de maat in 1e instantie zou vermoeden.
Mijn voorkeur gaat uit naar kleiner korter dan maat doet vermoeden.
Het maakt veel uit of een horloge all dial is met dunne bezel. Of kleinere dial met draaibare bezel doet alweer kleiner aan dan bovenstaande.
Mwah, dat effect heeft 35/36mm voor mij… echter 36 op een stalen jubilee vind ik dan wel weer ok. 40mm is in mijn optiek perfect voor grotere polsen. 42mm is top voor duikers maar een dresser boven de 40 vind ik niet kunnen ongeacht de enormiteit van de pols.
Dit is een echte bandenslet
Die!