Dit jaar wil ik graag nog een (luxe) duiker aanschaffen. Deze komt dan naast m’n Rolex Explorer 1 (en wat Seiko’s). De zoektocht is leuk maar, ik wil nu wel wat meer info dan de gelikte plaatjes op ‘t web en waarschijnlijk gesponsorde/subjectieve YouTube filmpjes vol lofzang. Dus ik hoop hier op wat ervaringen uit eerste hand en/of kennis over wat modellen te kunnen inwinnen.
De kandidaten die ik op het oog heb;
Breitling Superocean 42 (het nieuwe Basel 2019 model) Heb even vluchtig de variant met oranje plaat op Schiphol gezien en vond het een stoer ding! Misschien toch bang dat deze wat gaat vervelen op den duur en dat ik dan voor de zwarte plaat gaat. Ook of het een staal- of rubberband dan zou worden, ben ik niet over uit.
Omega Seamaster 300m (212.30.41.20.01.002). Dit is de een na laatse versie, dus zonder de golfjes in de plaat. Ik denk dat deze ondertussen niet meer bij de AD’s in de schappen ligt, wellicht een Klein nadeeltje. Of het dan de blauwe of zwarte variant wordt, zal het oog de praktijk moeten uitwijzen.
Tudor Heritage Black Bay (De variant met blauwe bezel) Dit is wel de enige kleurvariant naar mijn smaak. De gouden/bronzen details op de andere varianten doen het voor mij niet. Ook twijfel ik nog over het type band.
Ben benieuwd welk horloge jullie zouden kiezen en dan graag met enige argumentatie. Maar deel ook eventueel negatieve ervaringen/aspecten, want zelf heb ik geen ervaring met de bovenstaande merken. Denk je een veeeeel betere optie te hebben dan hoor ik deze graag, maar wel graag iets uit Zwitserland en niet groter dan 42mm. De Explorer wordt niet (nooit!) geflipperd dus aub geen suggesties van 8k of meer. Het budget is +/- 3k.
Ik zou gaan voor die Tudor of die Omega. Althans die merken en modellen spreken mij meer aan. Niet dat een Breitling of een andere merk verkeerd is. Met naam de Omega seamaster die met die wave patroon op de dial vind ik prachtig .
Alleen in hoeverre valt deze in dezelfde categorie als de andere drie? Heb zelf overigens geen enkel ervaring met deze horloges (heb alleen maar een Omega Dresser, maar die is niks vergeleken met die seemaster).
Het is een echte duiker in 43 en 40 mm ,op staal ,rubber of titanium . En van een oerdegelijk onafhankelijk merk .
Zou gewoon eens een dag wat gaan passen ,is altijd beter dan foto’s .
De andere horloges in jouw selectie hebben een hoger “tool watch” karakter dan de SMPc; de vraag is dan ook…wat wil jíj en wát past het beste bij “jouw stijltje”?
Bij mijn stijl en voorkeur past de SMPc…100% spot on!
De SMPc kan trouwens óók op kantoor of onder een pak: die oranje Breitling is geweldig op het terras maar niet bij elke gelegenheid. Verder combineert het moeizaam en gaat zo’n felle kleur niet vervelen?
Dat is inderdaad een prachtig horloge. Nu je het zegt. De anderen gaan inderdaad meer richting de traditionele toolwatch. Had deze Omega niet ook een openrug met een prachtig afgewerkte uurwerk ?
Deze zou ik van de drie kiezen, hoewel ik geen ervaring heb met de Breitling. Tudor is fors dikker dan de Omega, althans als deze Tudor dezelfde kasthoogte heeft als de Pelagos.
Omega draagt lekker plat op de pols, band is echt soepel en zit heerlijk (zeker met de optionele verstelbare sluiting).