Zoektocht naar een Duiker, advies welkom!

Grote voorkeur voor de Omega.
Niet te protserig, goede eigen smoel, breed inzetbaar zoals anderen ook al aangaven.

De Breitling styling is bijna een soort medium-rich guy’s Invicta. :sweat_smile: De vleugels helpen niet.
Ik heb nu wel zin in paar nr’s van Aerosmith…:thinking::yum::metal:

1 like

De Omega, of course. Van beach tot boardroom prima passend. De band draagt belachelijk comfortabel.
@Triplock heeft nog een mooie, nieuw in de stickers
Hier zou ik voor gaan. :wink:

Je weet waarschijnlijk al wat ik ga zeggen:

Scoor een baby-blauwe Halios Seaforth met stalen bezel, een Oris Sixty Five of een Rado Captain Cook. Of een Squale 1521/Squalematic. Dat zouden mijn horloges zijn. :slight_smile:

Meer dan dat geld wil je sowieso niet aan een duiker uitgeven, want anders wordt je maar bang om 'm op z’n flikker te geven in zout water.

Oh God daar gaaaaaan we weer! :joy:

TS wil een premium duiker; geen B-merk!

Verder draagt natuurlijk de gemiddelde HF’er geen Omega in zee; daarvoor hebben ze een van de door jou vermelde B-merken in de vakantiekoffer! :sunglasses: :joy:

1 like

100 % de Omega :wink:

Ik zou gaan voor een Superocean Heritage 2.
Tijdloos, sportief en toch iets bijzonders…

1 like

Zie nu die Superocean voor het eerst. Schitterend zeg! Nog weer mooier dan de vorige versies

En dan Tudor, Breitling en Omega noemen? Dat zijn toch mid-market duikertjes? Daar zit met een Oris of Rado maar 700 ballen verschil tussen hoor.

Als TS een premium duiker wilde zou hij volgens mij de zinnen beter op een Rolex, Blancpain of Ulysse Nardin kunnen zetten.

Nee, stel je voor dat een duikhorloge van 2500 ballen tegen zout water kon, zeg. :slight_smile:

2 likes

Tijdloos, :wink:

3 likes

BB RED ETA is mijn favoriete duiker.
Uit deze 3 absoluut de Omega.

De blauwe vind ik flets & indien geen ETA te groot dragen.

1 like

Voor je het weet krijg je zoutvlekken op je Omega! :face_with_monocle: :nerd_face:

Seiko heeft een aantal nieuwe modellen.

https://www.seiko.nl/nieuws-overzicht/de-seiko-prospex-lx-lijn-in-de-ware-geest-van-seiko/

Ik ben niet zo van de retro :grimacing: Maar bedankt voor het meedenken! Ik wil een duiker om z’n sportieve looks en ééntje die je over 20 jaar nog met plezier kan dragen, niet om er 200m diep mee op de bodem van de zee te zitten :sweat_smile:

Alle boven budget en 5 á 6k voor een Seiko Prospex, dat gaat hem voor mij niet worden. Je hebt prachtige turtles en Samurai’s voor een 10e van prijs.

Een Duiker en goud is zooo onzinnig. :angry:

2 likes

Ik zou gaan voor de Pelagos. Is een toekomstige klassieker😀

Spreek uit ervaring na zo een zoektocht

4 likes

BAM … en door! :sunglasses:
(De blauwe is ook érg mooi!)

Of de Tudor Pelagos inderdaad. Ook zo’n lekker ding.

3 likes

Zeker een mooi horloge, maar ik ben iemand die graag met enige regelmaat de band swapt. Dat is met dit model van Oris wat lastig.

1 like

Dit is ook een optie. Zowel in 40 als 43mm en in het zwart als blauw.

Overigens zou ik van de door jou voorgestelde horloges de Tudor kiezen.

Groeten
Rutger

3 likes

O jee…, de woorden duiker en luxe zijn gevallen…Dat wordt een eindeloos topic.