Ach alle suggesties zijn een beetje flexibel volgens mij En aangezien er gevraagd werd naar een wit/zilveren dial en er uiteindelijk een donkere wordt gepast, zegt me ook dat niet alle eisen in beton zijn gegoten
Wel een mooi horloge die Oris
Voor de maat Pietertje
T is een mooie optie, welke versie van de Nomos het ook zal worden. Succes met je zoektocht Woutertje;-)
Het is zeer ongebruikelijk. De rotor stopt naar het schijnt ook met rondgaan wanneer hij volle veerspanning heeft. Defect is hij zeker niet, loopt als een zonnetje, zij het een tikkie snel. Mooie amplitude, afwezige beat error, soort van OK positionele variatie.
Maar ik hoef niks te googlen, hoor. Het is een tophorloge met een prachtig uurwerk waar ik al vijf jaar lang erg verknocht aan ben. Dus wat een ander over de Ahoi te zeggen heeft interesseert me minder dan ene reet, ze zullen me dat ding uit m’n koude dode vingers moeten wrikken. Ik heb 'm misschien minstens net zo hoog zitten als de Santos.
Hier nog een leuke blurb over de double click wheel assembly in de Neomatik. Zij het in een Tangente, maar toch, een 3001 is een 3001.
Nope. Gewoon doen.
Natuurlijk hoef je dat niet. Maar dat het ding lawaaiig kan zijn kun je dan wel lezen.
Simpel:
En al een tijdje in de aanbieding bij bouman dus ruim onder de 2k.
Inderdaad: Tijdens het zwengelen wel, maar ik hoor 'm verder tijdens het dragen dan weer niet. Ik heb dat ding nog maar zo’n vijf jaar om, dus ik kan het natuurlijk mis hebben.
Sommige geluiden raak je aan gewend en worden onderbewust weggefilterd in de loop der jaren.
Nog een suggestie: Formex Essence.
- Casual
- Onder 2000 euro
- Wit, zilver en parelmoer te krijgen
- 100m waterdicht
- Geen schroefkroon
- 39x45x10 mm
- Geen duiker, GMT of chrono
- Doet het goed op leer
- Wel datum
- Automaat
- Saffier
- Lume
Ik vind die formexen dus echt wel cool
Ik kaap dit topic even. Want ik las het met grote interesse. Ik ben al wat minder flipper achtig en ben mogelijks ook op zoek naar “iets anders dan een duiker met zwarte plaat”
De Nomos 40mm die hier in het blauw zo ik dadelijk doen…… moest ie 875eur kosten en niet 1.875eur, want ik merk dat ik moeilijk heb met dingen van meer dan 1.000 rond de pols te hebben. Voel me er gewoon niet goed bij.
Is er een Nomos-alternatief aan let’s say helft van de prijs? Tjah … geen manufaktuur uurwerk dan wellicht.
https://www.horlogeforum.nl/t/damasko-ds30-limited-windup-edition-full-set/425207/2
Volgens mij komt dit ver in de buurt van wat gevraagd word
https://www.stowa.de/en/Antea/
Stows Antea of Partitio.
Junghans Max Bill is ook een optie als je Bauhaus wilt.
Wat is het nou? Ver of in de buurt
ver in de buurt
Oh je bedoelt erg
Ik wou een paar voorstellen doen (TH Carrera Caliber 5 of een Longines Heritage Classic) maar die Nomos is echt een stukken leuker.
Ik wil ook een keer een Ahoi.