Zoektocht naar horloge voor schoonvader

Zoals de titel al zegt. Mijn schoonvader draagt al jaren het zelfde simpele horloge. Maar die is er na al die jaren trouwe dienst mee opgehouden. Met de vraag in de familie app, wat hij graag zou willen voor vader dag kwam hij op een horloge. Dus mijn reactie was al: zei iemand daar horloge? Nog advies nodig? :eyes:

Hij noemde een budget van max €300. Een segment waar ik minder bekend ben. Dus de vraag kunnen jullie helpen iets vinden? Zelf moest ik al gelijk denken aan een eco drive citizen. De eisen waar het aan moet voldoen voor hem zijn.

• Tijd en datum
  • 100 meter waterdicht
  • Quartz uurwerk
  • Simpel en ingetogen
  • Diameter tussen de 35mm en 40mm, helaas weet ik zijn pols maat niet maar ik vermoed dat die niet groter is dan de mijne en mijn sweet spot ligt rond de 40/41mm

Ik hoor graag van jullie

4 likes

Tissot PRX quartz :ok_hand:t2:

17 likes

Draadje kan op slot, alles is gezegd, de beste man kan hiermee weer jaren vooruit.

5 likes

De brainwash sessies van Teddy B. werken blijkbaar goed.
Mijn 1e idee:

Verder zeker eens kijken bij TIMEX!

4 likes

40.1mm - oogt kleiner (of precies goed?)
Ruim binnen budget*
Mooi tijdloos ontwerp, dus ingetogen

*Zal zeker ook mooi staan op een andere band

5 likes

Weer je welk simpele horloge hij had?

Ik gok dat iets wat er op lijkt, maar een slag beter/mooier het best in de smaak zou vallen.

1 like

In weerwil van de eerste posts in dit topic:

Ik zou heel erg geen jaren 70 ontwerp met geïntegreerde bracelet voorstaan. Zelf heb ik een enorme grafhekel aan dat genre, en zijn er maar twee horloges in die categorie die ik ooit mogelijk zou kunnen overwegen, en die zitten allebei niet onder de 11.000 Euro.

Als de goede man een iets grotere pols heeft is een Seiko SUR serie de beste oplossing rond 300 Euro. Die zijn er in blauw, antraciet en zilver. Het is van Titaan gemaakt, dus hypoallergeen, licht, comfortabel en neutraal van temperatuur. SUR375P1 bijvoorbeeld:

• 100m WR :white_check_mark:
  • Quartz :white_check_mark:
  • Ingetogen :white_check_mark:
  • 40mm :white_check_mark:
  • Saffier glas :white_check_mark:
  • Vanaf 260 Euro te koop :white_check_mark:

Citizen heeft eigenlijk maar weinig onder de 40mm in quartz. Dat doen ze, samen met Seiko, heel erg slecht, eigenlijk.

Ook de Tissots zijn allemaal wat groot, en eerlijk gezegd vind ik de Gentleman serie minder inspirerend.

Hamilton Khaki quartz is of 600 Euro qua listprijs, of het zijn erg skere 33mm kastjes. Mocht een field watch een optie zijn:

De CWC G10. Technisch gezien 50m WR, maar:

• 36mm :white_check_mark:
  • Bandenslet :white_check_mark:
  • Bomb proof en afleesbaar :white_check_mark:
  • 300 Euro :white_check_mark:
  • Quartz :white_check_mark:

Deze kun je, net als de SUR, ook op leer zetten voor een iets meer dressy vibe, ook al heb je in het geval van de CWC een fixed bar leertje nodig.

Mocht je nou zeggen “sodemieter op met je 300 Euro, het is een cadeau, dus ik rek het budget wat op”…

of

https://www.chrono24.nl/citizen/ref-aq408052l.htm

Want dat zijn 37mm quartzen waar je nog eens mee thuis kunt komen.

14 likes

Niet erg waterdicht en geen quartz maar toch zou ik altijd deze of een afgeleide hiervan pakken:

5 likes

Draagt hij liever een stalen/titanium band of leer?

2 likes

Waar vind jij een G10 voor €300? Ik vraag dit voor een vriend, grapje voor mezelf. Bij CWC kost ie 250 pond, 35 pond verzenden er bovenop. Sterke pond i.c.m. invoer zit ik op iets boven de €400.

2 likes

Misschien volstaat een SNE525P1.

Ai… Die had ik even niet mee gerekend. Maar goed, dan kom ik inclusief invoer en currency conversie, shipping, de hele rambam op 375. Da’s overkomelijk.

Hamilton? Of zo een cwc?

1 like

Deze doen het bij een bepaalde groep ook altijd goed.

7 likes

375,- Euro.

Ik vind het op zich een OK keuze. Wel erg spiegelend saffier.

2 likes

Trouwens, even left field: Bauhaus on a budget.

• Ronda quartz :white_check_mark:
  • 50m WR
  • 38mm :white_check_mark:
  • Clean en ingetogen :white_check_mark:
  • Saffiertje :white_check_mark:
  • 199 Euro :white_check_mark:

We kunnen lullen wat we willen, dit is gewoon een goede propositie voor geen geld. Dat het een soort Max Bill hommage is deert iemand die niks met horloges heeft niet.

12 likes

Voor bezitters van een oranje pasje zelfs vanaf €199,-. Mooie deal, lijkt me.

2 likes

De G10 in je post kost op het eerste oog idd maar 250 pond. Maar , er komt nog 40 euro aan transportkosten en 95 euro aan invoer en btw kosten bij. Al met al zit je al gauw aan net geen € 400 bij elkaar. Of er moet iemand in het CWC draadje zijn G10 willen verkopen voor €300

Wat vind je schoonvader van zoiets: CA0459-79L online bestellen bij Citizen

Quartz(zon en kunstlicht aangedrijfd door Eco-Drive)
100 meter water dicht
Saffier glas

Ik heb deze ook. Erg fijne chrono. Mooie en goed afgewerkte bracelet, compacte kast.

Dit misschien een goede optie als de kleurstelling hem aanstaat. Mooi afgewerkt horloge voor dit geld. Alleen geen 100m waterdicht al zal hij prima tegen een spat water kunnen.

https://www.ibood.com/nl/s-nl/o/maurice-lacroix-eliros-horloge-unisex/1332896