Op de website staan nog een paar mooie modellen. Bijna zelf gekocht… Horlogeforum is gevaarlijk
Sluit me helemaal aan bij de Seiko SUR lijn. Waar duurdere Seiko horloges nog hardlex hebben is het hier saffier zoals het hoort. Heb de Sur307 nu 2 dagen en echt gewoon prima voor het geld!
En ofschoon ze een tikkie groot zijn hebben ze wel een mooie dunne kast, en is titanium de absolute bom.
“Simpel & Ingetogen” was een vereiste.
Dan betaal ik liever 400 pietermannen voor die CWC. Feit is dat Citizen onder de 2000 Euro maar zeer weinig mooie dressy horloges maakt, of zelfs ook maar iets wat als “ingetogen” gezien kan worden.
Ook de hoeveelheid lelijke mallwatches die Citizen maakt van zo’n 40mm voor weinig geld met hun mineraalglaasjes en verloren datumvelden is verschrikkelijk groot. Daar komt bij dat Citizen mineraalglas, zo weet ik uit bittere ervaring, vele malen erger is dan Seiko’s Hardlex.
Als je ven geïntegreerde horloges houdt maken ze een paar leuke dingen rond 300 ballen, al zie je wel goed dat je krijgt waar je voor betaalt. Voor al het overige neem ik het merk qua quartz pas weer serieus bij The Citizen en de 0100.
Nu ik er nog eens bij nadenk… Ik zal die Ibuki van me eens te koop zetten, want ik heb eigenlijk bitter weinig met het merk.
Je zou ook eens bij Casio kunnen kijken en dan de Edifice lijn. Dan filteren op horloges met saffier glas.
Wat dacht je van deze?
Voldoet aan alle eisen, met een hogere WR, saffierglas en een titanium case. Lijkt me perfect voor iemand die maar 1 horloge draagt.
Of deze quartz met vloeiende secondewijzer:
Knip/plak:
Glas: Saffierglas
Kleur Horlogekast: Zilver
Band Materiaal: Leer
Ø mm: 40
Kleur Wijzerplaat: Zilver
Materiaal Kast: RVS
Type Product: Polshorloge
Functies: Datumweergave
Uurwerk: Quarz
Type Sluiting: Speldsluiting
Waterdicht: 5 ATM
Ik geloof dat mijn vriendin het had over een boccia. Het zegt mij weinig.
Zijn vorige horloge was op een stalen band, dus denk dat hij dat wel weer zou willen. Omdat hij hem altijd draagt. Een echte bester moet het dus zijn zeg maar.
Als ik het Google ziet het er vrij generiek uit.
Ik zou op basis daarvan neigen naar een Seiko of citizen in Titanium.
Maar … Heb je niet een foto waar het horloge opstaat als referentie?
Jah klopt idd, vandaar ook de beschrijving simpel en ingetogen haha. Nee geen foto van de zijne maar zal eens zien of ik die kan krijgen.
Voor iemand die iets praktisch wilt (geen gedoe over zomer winter juiste tijd met radio controlled, en leeg batterij met solar power) en onder de €300, zoals n Citizen uit de CB0010 of 0011 lijn.
Of n H145-S073545.
!
17499111899848802332879238975658|500x500
Ook Casio heeft in de Lineage lijn wat nette
Multiband 6 met solar
Of wat sportievers in de Edifice lijn
Dat was mijn tip ook
De Seiko SUR is een goede optie. Voor ietsje meer dan 300 kan je ook wel een CASIO Oceanus t200s scoren. Goede afwerking, solar en radio gestuurd, dus geen omkijken meer naar.
Foto geleend van het forum.
Als de schoonvader van @ATallGuyCollectingWatches deze T200 kan hebben met z’n 41mm diameter, is dat voor een quartz horloge met stalen band de allerbeste keuze in deze prijsklasse! Solar en atomic zijn geweldig voor een allerdaags horloge en de afwerking is zeer hoog.