Zoektocht naar horloge voor vriendin

Mijn vriendin wil een horloge voor haar verjaardag. Maarja, waar begin je dan. Eerst het internet afstruinen, of het gewoon aan de liefhebbers vragen?

Momenteel heeft ze horloges van Versace, Michael Kors e.d. (waar ik geen fan van ben). Ik wil haar geen modemerk horloge cadeau doen.

Prijs tot ± € 500,-

Wie heeft de juiste tip voor mij, of zelf wat leuks te koop?

3 likes

vraag wat ze wil, het is niet haar hobby zoals jij die beleeft, geen enkele man koopt Versace of MK voor zichzelf

2 likes

Dacht ik ook :blush:

Titel aangepast

2 likes

Hahah scherp!

1 like

Ze wil dus juist wel graag van de modemerken af, maar wat ze dan exact wil durft ze niet aan te wijzen. De “ik vind alles goed”

Max bill 34mm

4 likes

okay dan even de zoekfunctie gebruiken, er zijn ongeveer 30 dezelfde vragen over…

1 like

Excuus, zolang ben ik nog geen lid. Eerste keer topic maken.

Newbees hè…

1 like

No worries mate!

Zie PB! :slight_smile:

Frederique constant heeft ook mooie dames horloges!

2 likes

Ja inderdaad mijn jongste dochter pas een cadeau gedaan.
Staat best elegant en zit inderdaad ergens in die prijsklasse.
image

3 likes

Deze heeft mijn vrouw.

Er zijn een hoop merken genoemd, allemaal prima. Succes met de zoektocht

5 likes

Frederique Constant is denk ik wat het gaat worden. Bedankt voor jullie hulp!

3 likes

Ik zoek eigenlijk een vriendin voor mijn horloge.
Heeft iemand een idee?

3 likes

Tja. Dan zou ik in de Seiko Cocktail times met kleinere diameter gaan kijken.

Budget ietsje oprekken, en gewoon lekker een modemerk voor haar kopen.

Buiten de Cartier is mijn vrouw erg wijs met deze horloges, allemaal onder 500 Euro:

De vraag is dus of ze sportief of gekleed wil.

Maar eerlijk is eerlijk… Iedere vrouw heeft in mijn optiek een Cartier nodig. Dat mag een Tank of Panthere zijn, of zelfs een Santos Dumont.

3 likes

Cartier.

Hoewel dat natuurlijk ook een ‘modemerk’ is, maar dan wel geaccepteerd door horloge nerds.

2 likes

:point_up_2: :point_up_2: :point_up_2:

1 like

Echt een Cartier of een tank? Ik weet daarbij ff niet of het tank model oorspronkelijk van Cartier af komt, en alle andere merken daarmee afgeleiden zijn?
Iets prijsvriendelijker vind ik namelijk de dolce vita’s van Longines, leuke uitvoeringen ook.

2 likes

Ik bedoelde echt een Cartier, in de zin van een Tank, Panthère of Santos Dumont. Ballon bleu ook leuk.

Maar inderdaad, een Dolce Vita is ook best mooi, al moet ik zeggen dat ik de betere Unisex oplossing die van Oris vind:

De Oris Rectangular. Prachtige optie, in vier kleuren die ik allemaal tof vind, al zou ik voor wit, rood of grijs gaan, en niet snel voor blauw. Ik zeg dit ook omdat ik Oris gewoon veel toffer vind dan wat Longines op dit moment nog is.

Oh jazeker wel, dat is uit 1917, als ik het me goed herinner.

De “Tank Normale”, zoals hij eufemistisch heet. Is er ook geweest met Breguet wijzers.

Nu moet ik zeggen dat ik een tank niet bijster Art Deco vind. Het is eerder een strak brutalistisch ontwerp, terwijl horloges als die nieuwe vierkante van Alpina, de Dolce Vita, de Oris Rectangular en de JLC Reverso, net als de Hamilton Boulton, in mijn ogen eerder Art Deco zijn.

Ik houd erg van Art Deco, daarom zou het ultieme cadeau natuurlijk een Reverso zijn. Maar ja, JLC moet zo nodig belachelijk duur zijn, dus dat houdt op. De Rectangular is the next best thing.

5 likes