Zoektocht naar horloge voor vriendin

Als ze van goudkleurig houdt.

399,-

1 like

Ook een uitstekend idee. 34mm max bill is op mijn pols ook nog prima, dat draagt mega groot.

1 like

Dit ligt zeker in haar straatje!

Die stroming bestond toen nog niet Henk. Dat witte gij ook.

Maar… Ik snap wel wat je bedoeld. Het ‘mist’ wat typisch geometrisch lijnenspel, wat de Oris Rectangular en de Reverso daartegenover prachtig tot uitvoering brengen. De Tank oogt wat hard aan.
Ondanks dit gegeven, is toch wel degelijk een vroege Art deco.

Ik denk dat de vroegere Art Deco, wat minder verfijnd en wat harder was, om zich te onderscheiden dan wel af te zetten tegen eerdere stromingen zoals Jugendstil. Tegen het einde, toen de Reverso uitgebracht werd, was er meer verfijning en verrijking.

Ik zou haar eens die rectangular laten passen @Donnie1

Edit; zie nu dat

Tja… Oprekken? :rofl:

2 likes

Deze heeft onze dochter van ons cadeau gehad voor haar verjaardag .

2 likes

Zeker een strak plan! Heb 'm aan de lijst toegevoegd

1 like

Nee, daar zoek je een horlogevriendin.

Spaties, net als komma’s, zijn belangrijk. Ze worden tegenwoordig veel te vaak ingezet, maar hier helemaal terecht.

#spuitelf

1 like

Het tank horloge van Cartier is een hommage :wink:aan de eerste tanks (Mark I, oftewel Big Willie :grin:) die de Britten inzetten bij de slag aan de Somme in 1916 en waarvan de rupsbanden over het hele voertuig lopen ipv alleen eronder, aldus van boven gezien:
Screenshot (1099)
In die zin is het idd nog geen Art Deco (te vroeg) en al zeker geen brutalisme (veel te vroeg).

Ik zou voor mijn vriendin, die nu praktisch haar Apple Watch draagt, een Tudor Oyster Princess in twotone of gold kopen of een 26mm DJ…

Wel heel zeldzaam en uniek uit de '70-er jaren maar wel 5-voudig in prijs !! (Vraagprijs €2500,–) reeds in stille verkoop, maar straks via HF en MP te koop. Dus, wie eerst biedt, eerst maalt !!
Uit erfenis: aut. loopt goed, band solid gold ca. 42 gram, horloge (goud/staal) 32 gram

1 like

Klassiek advies! Ik keur het goed.

1 like

Ik vrees dat je de tank fout hebt. Cartier, als rechtgeaarde Fransman, ontwierp een hommage aan de Renault FT-17.
image

Van boven bezien ook zonder die rare flaporen van de Big Willie.
image

Overigens is de FT ook de eerste moderne tank met draaibare toren waar het kanon op zat. Vandaar ook het gebrek aan flaporen. De Mk1 was er eerder, maar dat was een kutding. Ook een reden waarom moderne tanks er uit zien als het kleinkind van een FT, en niet een Big Willie.

Dat brutalisme in die zin nog niet bestond is bekend, maar het ontwerp heeft voor mij meer brutalistische trekken dan Art Deco trekken. Ik hoor wat jij en @Nash zeggen, maar de Tank is gewoon te minimalistisch om echt volmondig Art Deco te roepen. In mijn beleving, uiteraard.

Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar gelukkig maar. Ik moet er niet aan denken dat ding dagelijks te zien. :slight_smile: Wie dem auch sei zou ik een niet-liefhebber die gewoon dagelijks een horloge wil dragen absoluut geen vintage aanraden. Het is breekbaar, je moet nog maar afwachten of het te servicen is, en het is gewoon niet geschikt voor de gemiddelde niet-liefhebber.

1 like

322 euro op chrono24, mooie Omega

Klinkt bekend, totdat je wat koopt :rofl: succes :+1:

Ga naar een stad waar je Oris, Seiko, Junghans en Swatch Groep dealer vind, eet een lekkere lunch met bubbels of zo, en ga gezellig passen. Mooi excuus om ook eens een lingerie-winkel aan te doen, als je er toch voorbij loopt. Misschien, afhankelijk van waar je woont, ook met een leuke overnachting in een mooi hotel er bij. Dan ben je je budget wel aan het opblazen, maar je enthousiasmeert je vriendin voor je. En misschien zelfs het één of andere horloge. :slight_smile:

Mijn laatste tip? Een 36mm Club. Er staat er eentje op het forum met een ambivalente status:

Maar ook in discretere kleuren goed te vinden:

Nadeel: Handwinder. Dat moet je als vrouw wel willen. De meeste dames die ik ken kiezen lekker pragmatisch voor quartz.

3 likes

Kijk, we hebben te maken met een deskundige. Denk dat het vrouwelijke schoon daar wel trek in heeft.

2 likes

En gewoon nog even wat extra advies, lekker hoor.

Da’s geen zalm, Henk. Da witte gij ook. Althans, geen zalm die ik wil eten.

Ik sluit het niet uit, maar dan zouden mijn collega’s en ik destijds (toen ik eind jaren tachtig bij Holthuis in Nijmegen werkte) verkeerd voorgelicht zijn door de vertegenwoordiger van Cartier.
Het horloge is natuurlijk een gestileerde versie, vandaar dat de “flaporen” ontbreken, net zoals het “staartje” van de Renault en de MK1.

Als zij van Vintage houdt is de Omega Polaris 31mm een leuke keuze.
Deze zijn voor leuke prijzen te vinden.
image