Zoektocht naar mijn 40e verjaardagskado

Het duurt nog even maar voorpret is ook erg belangrijk :innocent:

December van dit jaar word ik 40 jaar en ik heb met mezelf afgesproken dat het dan tijd is voor mijn eerste “echte” horloge. Mijn hele leven draag ik al horloges, dat begon al toen ik jong was met swatch in de begin jaren negentig. Daarna heb ik tijdens mijn leven diverse horloges gehad, maar altijd tot een max van ongeveer 500 euro. Denk aan Seiko, Pulsar, Scurfa, Citizen, Phoibos, Casio, EMG forum horloge.

Nu wordt het tijd voor een mooi horloge, swiss made met alles erop en eraan (ten minste zoveel mogelijk).

Ik heb uiteraard al veel gezocht en gelezen online vanwege mijn horloge hobby maar ben ook benieuwd naar jullie mening en het waarom wel of waarom niet.

Ik heb een shortlist met horloge’s waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Komt ie:

Oris Aquis Carysfort limited edition
Oris Aquis Clean Ocean
Christopher Ward C60 Elite 1000
Mido Ocean Star 600
Tag Heuer Aquaracer
Longines Hydroconquest

Ik wil graag een horloge met blauwe dial, liefst keramische bezel en een automaat. Al heb ik ook geen afkeer van quartz. Zie nog iets over het hoofd? Budget is rond de 2500 euro (lang voor moeten sparen, kan iets opgerekt worden).

Ik hoor graag jullie meningen, tips en adviezen :grinning:

8 likes

Omega seamaster ceramic :grinning: Iets doorsparen, dan kan het.

16 likes

Die CW is ook wel een pracht :ok_hand::ok_hand:

Ik heb deze voor mijn 40e verjaardag gekocht. Met een budget met 2500 euro kun je veel mooie horloges kopen. Succes met je keuze.

3 likes

Dat zou mooi zijn, ik denk eerder dat er veel keuze is in die prijsklasse…:wink:

3 likes

Hey dat is leuk om te lezen ik had hetzelfde ik ben 17 augustus 40 geworden en altijd geroepen dat ik dat een klok ga kopen voor mijn kroonjaar dat hopenlijk tzt overgedragen word aan mijn kinderen lang gewikt en gewogen en mijn vrouw moeten overhalen/overtuigen is het voor mij deze geworden :

Suc6 met je zoektocht naar het horloge van je kroonjaar je word tot slot maar 1 keer 40 :smile:

Gr Randy

4 likes

rado captain cook in het blauw. houd je nog wat geld over en je hebt echt een hele mooie duiker.

4 likes

Een de band en de andere de klok, of om de dag wisselen? :thinking:

2 likes

Ik twijfel bij de Longines nog een beetje over de grote cijfers… of me dat niet gaat tegen staan na verloop van tijd.

2 likes

Rado heb ik ook gezien maar daar ben ik niet zo enthousiast over.

Wat @koekoek zegt, wat euro’s erbij en ga voor de Omega SMPc. Een aankoop voor het leven waar je geen spijt van zult krijgen! :wink:

1 like

Nou als je die kunt hebben qua maat wist ik het wel. Heerlijke

Mooi rubber erbij…

De clean Ocean ook een topper en je houd nog een leuk bedrag over voor een weekend Efteling met de kids :sunglasses:

Maar wat @koekoek zegt… zo’n SMP is ook heel gaaf.

Succes , je hebt nog ff om erover wakker te liggen :grimacing:

3 likes

Bij twijfel niet inhalen. Afstrepen van je lijst.
Er zullen nog veel mooie keuzes voorbij komen in dit topic neem ik aan. Lekker overal gaan passen en dan een keuze maken.

3 likes

Ik moet nog passen binnenkort, weet dus nog niet hoe het om de pols staat de Aquis.

1 like

Wat koekert zegt!

Wat is iets doorsparen? Zie prijzen die boven de 3000 / 4000 euro liggen… Weet niet of ik dat kan/wil.

Een paar jaar geleden kocht je ze nog ruim onder de 2.5k. Zal nu wel iets hoger zijn maar hoeveel weet ik niet precies. Ik zie op chrono nu zo even snel bijvoorbeeld dit, dus nog wel onder de 3.

1 like

Even voor de goede orde: Wil je nieuw of mag tweedehands ook?

1 like

Ik heb ter ere van de geboorte van mijn zoontje de Aquis Source of Life gekocht:

Lastig op de foto vast te leggen, maar echt een tophorloge. Wat dat betreft zal de Carysfort je niet teleurstellen.

3 likes

Yep, dat is hem! Stop maar met zoeken… :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes