Zoektocht naar mijn pensioenhorloge : zwart, staal, alleskunner

Alleen die band van de Citizen iets kleiner maken, nog geen tijd voor gehad. Moet ik wel eerlijk zeggen, die Sinn is wel mooier hoor :neutral_face:
Vind ik nu dan.

2 likes

Ik vind de citizen een beetje saai… vergeleken bij de GS.
Sinn vind ik denk ik wel de meest veelzijdige. De GS en citizen zijn wat meer dressy

Vind ik ook Frans. Maar die ligt dan ook een stuk dichter bij de GS qua prijsniveau (denk ik).
Citizen maakt erg leuke horloges met veel waar voor het geld, probleemloos functionerend, maar is -met dit model- wel uit een lagere klasse. Edit $380 zie ik, excl kosten

Ja, gaat richting de 500.
In principe perfect hoor, en in het licht mooier dan je denkt.
Heb hem nog niet gedragen, maar na een paar dagen om de pols ga ik hem wel waarderen.
Lees de reviews maar her en der als je wilt.

De Sinn is wel wat tijdlozer inderdaad.

Die wijzerplaat is echt fantastich.

Nou…die Citizen vind ik juist meer een klassieker model hebben. Elke saaie Japanner heeft zoiets om de pols, variërend tussen een sarb en een OP. Allemaal ongeveer hetzelfde toch.

1 like

En ga je voor deze horloges dan nog op zoek naar een bracelet met makkelijk verstelbare clasp?

Yep. Maar eerst even wennen. Die Sinn is in 10 seconden een gaatje verder, dat scheelt.
Die ander geen idee, dat komt nog wel. Dat is sowieso een model waar wel wat voor te vinden valt, misschien zelfs bij Citizen zelf.

1 like

Van harte! Dit was een leuk topic om te volgen

1 like

Klopt, maar daar raak je gewoon eerder op uitgekeken. Ik denk dat je van die Sinn over tien jaar nog een glimlach krijgt.

1 like

Ja, dat wel. Al die andere zijn nou eenmaal saai. Mooi, degelijk, maar saai.

Loop nu te kloten met die pinnetjes :confounded: om te kijken of die sluiting van de SKX op die andere kan. De maten zijn hetzelfde, maar zit nu met twee halve banden en twee halve sluitingen :triumph: :angry: Niet mijn werk, gepiel op de mm. En een slok op, half donker, dit schiet niet op.
Rij morgen wel naar Diemen, fixen ze ze hem voor een tientje.

1 like

Horloge, biertje, horloge, biertje.
Goed bezig :beers::+1:

1 like

.

Anders had ik hem ook al lang eens gekocht denk ik.
40mm of max 41mm zou perfect zijn geweest.

Maar goed. Leuke vondsten! Veel plezier ermee

1 like

Sinn856 is toch 40mm?
Er is een sinn856i limited met dezelfde plaats als Frans’ model.

2 likes

Die 856 is inderdaad 40 mm, wel gelijk 2 ruggen op staal. En dan zit je met die oversized 3-6-9-12 (vind ik bij élk horloge niks @SJW ).
image

De 836 is nog iets groter, zelfde hogere prijs, maar met die rode secondenwijzer. Op zich is dat wel grappig, maar knijp je ogen maar eens half dicht :point_down:t4: en hij verdwijnt :face_with_monocle:

Denk dat je bij schemer of 's avonds op de bank dus gewoon 2 wijzers hebt.

Dat moet hem worden @bartman

datum wel op 4

Het grappige is, dat die jongen waar ik hem van kocht iets grotere handen/pols had dan ik. Hij deed hem om : perfect. Ik deed hem om : te klein.
Gewoon spychisch dus, en heel even wennen. Mijn eerste reactie toen ik hem om deed was :grimacing: kut. Smurfenwatch.

Oh. Ik ben wel fan!

40mm btw. Maar geen bracelet mogelijk

2 likes