Zoektocht naar mijn pensioenhorloge : zwart, staal, alleskunner

Al lang op zoek naar het perfecte horloge : GEEN duiker, zwarte plaat, stalen band, 100 WR, zeg pak-m-beet tot de 2500 euro. Niet te klein, niet te groot (39-41 mm). Simpel, strak, geen lelijke pukkel, datum mag ook weg.
Uurwerk interesseert mij niet, dus van automatisch (toch wel de voorkeur) tot solar tot quartz : i dont care.
Er is echter een groot nadeel, en dat is dat ik een goede verstelbare sluiting erop wil hebben. Geen uitleg voor nodig, ik wil dat gewoon, klaar.
Maar nou komt het…GS SBGV223 of alles wat daar op lijkt, heeft zo een sluiting niet.

Balen. Volgende optie?

Omega AT 2503.50, of iets in die richting. de quartz is de 2518. Zelfde probleem. Plus wat ouder, dus krijg je dat weer (duur beurtje itt de GS die tot mijn dood meegaat).
Next?

Ik ben om, een hoop geld maar wat een topper. Maar weer die sluiting :unamused:

Wat mis ik? Een of andere SARB blabla met de juiste band en sluiting? Kom niet met een Explorer, want een lelijke grote 3-6-9, rolex, en 3 x de prijs. Omega AT vaak gepast, en ook die pakken mij niet.

De bovenste 3 modellen staan echt op 1, 2 en 3 in willekeurige volgorde, al moet ik zeggen dat ik de Omega en Citizen allebei nog niet gepast hebt.

Iemand nog een briljant idee? Zie door de zwarte bomen het bos niet meer.

18 likes

Nou… budget x2 en een beetje en voor een Oyster Perpetual gaan! :wink:

2 likes

Kan je niet beter eerst een sluiting en band zoeken en daar dan een horloge bij? :face_with_raised_eyebrow::joy:

9 likes

Tudor Ranger?

Deze heeft de T fit clasp.

26 likes

@dreski Heeft het antwoord. Klaar. Topic kan dicht.

1 like

Damasko DA36. Met de kleine links valt er te pielen dat ie goed zit.
*edit; shit, dat pielen wil je niet op het strand en werk eigenlijk…

1 like

Vintage vibes moet kunnen vind ik en beslis ik nu voor jou.

Goed goed

Ah, ik weet wat jij nodig hebt.

Beste band ooit met beste verstelbare adjustment ooit.

U is klaar.

Ow, hier scoort mijn suggestie ook een 10.

Jep

6 likes

Nee, niet mooi. Echt niet.

Nope, topic blijft open.

Nee nee.
Ik vind hem echt, echt, echt NIET mooi. Dikke vette punt eronder.

12 likes

Zou een Sinn wat zijn? Ga ik wel behoorlijk gek doen :unamused:

Tja. Te druk.

Jawel.

Ff serieus.
Zijn er geen sluitingen te koop die passen op jou winnaars die wel mooie mogelijkheden hebben?
Jou opties zijn wel erg mooie horloges.
Zelf vind ik jou benoemde omega echt heel heel mooi.

2 likes

Zoek al een tijd, maar heb nog niks ervoor gevonden. Net een ander topic daarover geopend. Lastig verhaal hoor.
Voor die Omega las ik ergens dat er een band van een ouder model Seamaster op past, waar je dan weer een nieuwe verstelbare sluiting op kan zetten. Denkt diegene op internet.
Horloge zeg 2500 euro, band erbij, sluiting erbij, eventueel beurt vanwege ouderdom = richting de 3500. En zit ik misschien met een ratjetoe van van alles en nog wat. Wil ik dat risico nemen? Neeh, liever niet.

4 likes

Vind ik wel. Ik heb ook een Sinn, is wel goed spul, hoor!

1 like

Goed je wil een GS. Gewoon een extra linkje erbij en heel los om de pols dragen waardoor jij als suave pensionado je horloge losjes om de gehele onderarm kan dragen.

Dat gevoel terwijl je van je caipirinha nipt en het horloge in je elleboog schuift. Want wie doet je wat.

13 likes

Vertex?

Foto’s gejat van internet.

12 likes

Mah die sluiting is echt kut. Mega groot en dik. Dat is mijn band op die foto, die heeft een Duitser nu om zijn Vertex zitten.

1 like

3 likes

Krijg je deze dus. Volgens mij met de juiste sluiting.

Mwaah, liever geen cijfers.

Oja heren, GEEN Hamilton.

Grote sluiting hoeft geen probleem te zijn. Ligt een beetje aan de band uiteraard.
@GMTplus1 neeeeeh krijgen we weer van die goedkope sluitingen die niet staan of passen. Echt niet, ben al lang aan het zoeken.
Je kan zo een sluiting toch niet op dit gooien?

3 likes

Ah grappig… foto’s inderdaad van uhrforum. Ik vind het wel een heel gaaf totaalplaatje. Jammer van de sluiting.

1 like

Het type horloge dat je zoekt heeft met grote regelmaat een driedelige (of niet verstelbare) vouwsluiting terwijl de divers van dezelfde merken de sluitingen hebben die je zoekt. Wat mij betreft niets mis met het vervangen van een sluiting door een exemplaar van hetzelfde merk. Heb je dezelfde kwaliteit, touch and feel en is je wens in vervulling gegaan.

2 likes

En de Tudor North Flag?

1 like