Zoektocht naar mijn pensioenhorloge : zwart, staal, alleskunner

En een Damasko?

1 like

Dit misschien iets?:kissing_heart:

9 likes

:smile: oh nee, maar bedankt

Ja, denk ik ook. En de band/sluiting is waarschijnlijk makkelijker te vervangen voor iets met micro. Dat luistert op dit horloge een stuk minder nauw dan op bv een GS. Op die 556 kan voor mij gewoon een degelijke Militat/uncle oid (die hebben ze), op een GS heurt dezelfde band plus GS sluiting.

Nét ff too much vergeleken met de Sinn.

Wel fantastische banden.
En ook een blok om je pols waar ik gerust alles mee kan doen.

Is eigenlijk toch wel het belangrijkste voor mij denk ik, gewoon een ram-beukhorloge zonder poespas.
Fuck die GS : wijvenklokkie voor ouwe lullen, en nog quartz ook :fu:t5: Losers.

5 likes

Nondeju, wat zie ik nou in het blauw staan???
image
:laughing: die wil ik erbij

1 like

Die Sinn is super. Die Damasko is er ook zonder datum. Dat zou mijn voorkeur hebben. Sowieso prima keuze! :ok_hand:t3:

1 like

Leuke draad dit, zit hem al een tijdje te volgen. Ook omdat het gaat om een pensioenhorloge, dus eigenlijk om het antwoord op: “Uiteindelijk wil je…”
Als het de Sinn wordt, met name die met de rode wijzer, dan zou ik er ook voor tekenen tegen die tijd…

Overigens, zwarte Sinn (556i RS) met rode wijzer…

De 836.010 heeft de datum op 6, heb je in ieder geval symmetrie…

4 likes

Bij Serious watches in Drachten kan je ook langs (op afspraak) Sinn dealer.

1 like

Gewoon nieuw binnen budget
image
Staat ook geweldig op leer, mocht je raar gaan doen op pensioen.

2 likes

+1 voor de sinn. Kan je echt alles mee.

Ik heb mijn Sinn look-a-like. Heb je wat opties qua kleur wijzer, indeling wijzerplaat, date/no-date. Topsing. Wel geen staal bij Dekla.

Moest ik de Dekla niet hebben kocht ik vandaag een Sinn. Op Uhrforum staat er eentjee met nog garantie.

De Archimede is ook knap

2 likes

Yep, alleen bijna alles uitverkocht volgens hun site. In ieder geval de modellen waar ik geïnteresseerd in ben. Kan ze morgen even bellen.

2 likes

Ja deze Frans :+1: mooi budget en tikt toch wel je wensen aan.

Verder vindt ik die Fortis die telkens voorbij komt ook heel tof .

2 likes

Deze vind ik tof:

3 likes

Ik adviseer toch de Damasko @FransT. Sinn heeft koud staal, scherpe randjes en een lange dunne kroon die schuurt bij in-en uitschroeven.
Gaat bij Damasko wat makkelijker, die kroon is wat forser. Damasko staal is ook wat warmer, kast ook wat lekkerder afgewerkt. Bij Sinn lijkt de laatste kastafwerkbeurt vergeten.

Goed idee! Doe ze de groeten van me!

1 like

Ik denk dat die Sinn een beetje te iel is wat dit betreft.

Certina heeft een stalen band met on-the-fly microverstelling.

3 likes

Daar heb je gelijk in, zo groot is ie niet. En redelijk plat.
Bedoelde meer de uitstraling.

Ook hier blijkt de 836.010 een verbetering tov de 556. Want 43mm vs 38.5, lugs 22mm vs 20…

1 like

:+1:

De Archimede Klassik is er trouwens ook in een variant met 200m WR. Die past veel beter bij de door jou aangedragen horloges in de openingspost.

2 likes

Goed, even een update :
SeriousWatches benaderd, en keurig geholpen. Helaas heeft Sinn ivm personeelstekort en de populariteit van het merk, grote moeite om aan de vraag te kunnen voldoen. Ze zaten te wachten op bericht van Sinn dat hun bestelling gereed was. En in DL zelf kan je een 556 ook nergens in een winkel vinden, iig niet dicht bij de grens.
Twee dagen later SW: beste mijnheer, Sinn stuurt ons binnen een week onze bestelling, waaronder een 556 i RS. U kunt deze gerust even proberen, want dat er een rode ipv witte wijzer op zit maakt voor het model verder natuurlijk niks uit. Top :+1:t4:
Prima, maken we een afspraak zodat ik die kan passen. Ritje Mokum-Drachten, geen probleem.

Twee dagen later : op HF wordt een Sinn 556i aangeboden. Uit 2022. In Amsterdam. Yeeehaaa.
Twee dagen later, biertje en een gezellig uurtje verder :

Top. Prachtig dat zwart. Wel een beetje klein :grimacing: maar vooruit. Ik ben lompe duikers gewend.

Maar nou komt t mooiste : ik zocht eigenlijk natuurlijk iets wat hier op leek :

Alleen dan waar ik een verstelbare sluiting en/of band op kan zetten (nog steeds boos op GS).

Wat bleek? @Amsterdamcallin had nog wat te koop staan. Ongedragen, oktober 2022. Een of andere Citizen NB 1050-59e :face_with_monocle: Japan only blabla ook al nergens te passen.
https://youtu.be/od8r9qErOlw

Dus nog een biertje verder :

:point_down:t4:

Helemaal happy met 2 doosjes naar buiten gelopen. Volgende week gooi ik er wel een kort NA topic in. Of twee :partying_face:

27 likes

Top Frans, goed geregeld allebei leuk

1 like