Inderdaad de Formex Essence ThirtyNine Chronometer Black, zowel op staal als op leer, beide met micro-adjustment op de band. En nog COSC-certified ook.
Helaas (die met zwarte plaat) uitverkocht bij de AD in Drachten, maar elders vast nog wel te scoren.
Dt topic schreeuwt Explorer 39mm maar is iets duurder dan dat je wil uitgeven. Dus dan 100% zeker de Tudor Ranger.
Gs heeft gewoon verstelbare clasps, dus koop dat ding gewoon, sluiting scoren en genieten van je pensioen.
Chronomaster op mesh achtig ding, ff op wit omdat ik niet snel een zwarte kan vinden
Kan ook een Seiko edge nemen, hou je voldoende over voor de bingo
Ik vind de iwc mark xviii een prachtig uitgebalanceerd horloge en mooier dan de longines. Ook qua heritage. Maar goed dat smaken verschillen. Het is met alle respect met deze eisen voor een horloge, met uitgebreid verstelbare band bijna niet te doen voor 2500 euro. In de optie van 3500 tot 6000 besteden ze toch vaker meer aandacht aan de fijnverstelling enz…
Deze twee series doelde ik op. Lijkt mij ook wel iets zo’n toffe Astron…
SBXD005 ipv SBDX005
Ik zal die nieuwe Astrons eens gaan bekoekeloeren.
no way, met die gaten. Sowieso geen mesh
Maar niet voor die ik mooi vind.
Ah juist ja dat model is prima. Lekker clean tov die series ik noemde. Goedkoper ook.
Waarom gooi je geen horloge naar smaak op een Bonklip joh? Of een Fixoflex?
Die passen wel bij een klassiek waterdicht herenhorloge. Denk bijvoorbeeld aan zoiets met old-timey vibes:
Fixoflexje/bonklipje er op en hopsakee. Of zoiets:
De goedkopere Nomos band. Staal, traploos verstelbaar.
Is het metaal? Jazeker wel. Piest het buiten de pot van de enorme grote sluitingen? Ook.
Dat ben ik met je eens longines maakt machtig mooie horloges imo maar laten het met de bracelets meestal net liggen.
F*ck de sluiting… GS it is
Nou niet alleen van Longines hoor! Mijn datejust heeft dan wel een easylink, maar de sluiting van bijvoorbeeld IWC is nog net wat fraaier. Als je op het logo drukt aan de buitenkant van de clasp dan heb je een fijnverstelling. En daarbij is de clasp ook nog eens aangenaam klein. Maar dat zit gewoon vaak op horloges die net wat meer knaken kosten dan het gestelde budget.
Afgrijselijk.
Geen duiker✔️
Zwarte plaat

Stalen band✔️
200 WR✔️
€2400✔️
In 39 & 41✔️
Simpel & strak✔️
Verstelbare sluiting✔️
Yesss, die is tof
Goeie tip! Die is er ook in 39, kun je nog kiezen
Ik meen ergens gezien/gelezen te hebben dat je aan de band van deze AT een micro adjustment clasp kan bevestigen omdat de maat overeenkomt met een PO (maar pin me er niet op vast).