Zoektocht naar mijn pensioenhorloge : zwart, staal, alleskunner

Ik zou het budget persoonlijk iets oprekken en een mooie Iwc mark xviii kopen op leer. Nooit meer gezeik met fijnafstelling en eindeloos combineren. Je kan dan altijd nog een keer de stalen band los bestellen.

3 likes

Dat zou nog een optie kunnen zijn. Ik had dat ergens gelezen op een ? Omegaforum ?, aangezien ik niet de enige ben met dit probleem.
Volgens mij was het een band van een ouder model Seamaster van voor 2018, die past op de AT van zeg 10-15 jaar gelden. De 41 mm als ik het goed heb. Dan zou je daarna dus die nieuwe clasp er op kunnen zetten. Maar da`s wel een beetje houtje-touwtje gepiel voor een aardige bak geld :unamused:
Als het staat, past, en lekker zit he…das 3 x een twijfel. En 1000 euro verder.

1 like

Ja wist ik maar kon het niet laten :grinning_face_with_smiling_eyes::rofl:

1 like

Sjah die clasp kost los tweehonderdvijftig euro, maar ik weet niet of je die op elke stalen omega band kan monteren

1 like

Waarom zet je dan niet, welk horloge dan ook, op een mooie Mesh.
Dan heb je fijnafstelling van maatje pink tot om je enkel.

4 likes

Misschien bb pro!?
En nee, geen bb pro want ligt ook weer ruim boven 2.5 k

Ok, en deze?

€1450. 39mm. wel een butterfly clasp maar met soort on the fly diver extension die je wat ruimte geeft?

Dicht:
image

Open:

De rubber band heeft een soort Pelagos sluiting, helemaal cool.

10 likes

Eigenlijk de BB pro, maar dan zonder gmt functie en zonder datum. Dus de ranger met de gmt plaat zonder datum, en zonder getallen op de plaat

Da’s gewoon een winterdepressie.
Als je straks in de zomer weer in je ligstoel bij je caravan aan het strand ligt, vindt je hem weer geweldig.

1 like

mooi gemaakt die sluiting. Anderzijds: Open aan de pols dus met een gap/opening, terwijl je m draagd

D’n deze vind ik wel serieus gaaf :+1:

True.

De rubber band doet dat eigenlijk mooier, die heeft een veer en veert uit met je pols.

Ik ook. Dat is best een tech savvy horloge… zou die best overwegen.

1 like

Lees zijn pijnpunten bij de longines spirit.:wink: En die is nog mooier ook…imo.:grin:

2 likes

Als iemand mijn explorer 112470 wil kopen bestel ik die Formex.

2 likes

@FransT Eentje uit de nieuwe serie Seiko Astron wellicht? Ik dacht gehard titanium, zo’n 41mm en met snel-verstelling in de sluiting. :clap: Verder altijd op tijd en solar…dus geen omkijken naar. Een echte alleskunner. En gewoon Cool spul. :muscle:

3 likes

Wel iets boven budget. De Tudor BlackBay 41mm of 36mm.
Alleen even uitzoeken of de T-Fit clasp van de Ranger hierop past. Een (grijze)dealer kan daar vast achter komen. :+1:

4 likes

Nee
Nope
Njet
No
A aa
Non

Denk dat de ideale horloge nog uitgevonden en, ontworpen moet worden voor Frans.
Hoop dat je thuis niet zo moeilijk bent Frans :grinning:

3 likes

Breitling Aerospace? Ik heb ooit oude 40mm gehad in titanium, die had ook zo’n verende sluiting/band. Geweldig!

2 likes

Die SBDX005 heeft wel wat. Nu even :soccer: :soccer: :soccer:

Tuna? :thinking::grin: