Zoektocht naar perfecte dresswatch > Eigen horloge project

:woozy_face:

5 likes

Tja. Volgens mij is dat een eigen naam, dus zolang het niet beledigd kan ik dat lastig bekritiseren voor zulk persoonlijk werk.

Ben je op ‘ding’ getrapt. De arme man kan er ook niks aan doen dat die zo een ‘lullige’ naam gekregen heeft :joy:

@bnv

Toen de ‘instapper’ waar ik t nu over heb in de huidige vorm. Ik weet niet of er veel veranderd is tov 2022. Volgen mij niet: plaatjes direct van zijn website gejat.

Ik vind t lekker incl tramp strand a la Lange, Grossman en Cornehl op de balansbrug :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Benieuwd Paul!!

1 like

Zwart in ieder geval en ik vind het goud/champagne ook heel bijzonder.

2 likes

Hij heeft/had ook een PP dus hij weet hoe het heurt.

Ik zeg €3250,-

Gegeven de oplage, custom werk, het leuke uurwerk en zo… Ik ben pessimistischer, dit gaat zeker richting de 3 a 4. De VPC doet al 2500, en daar zit de promotie-machine van Fratello achter, die lijken me in iets grotere oplage gemaakt. Evengoed, als het goed doordacht is, en mooi ontworpen zie ik zomaar een nieuw merk ontstaan. :slight_smile:

Eerlijk is eerlijk, ik zou het toejuichen dat we een Nederlandse tegenhanger van Hentschel zouden krijgen.

Nee, klopt, daar moet je een Credor Goldfeather voor meenemen.

Zo heb ik ook in de wedstrijd gezeten, maar ik heb gezien dat voor kleine stappen betere afwerking immer grotere investeringen nodig zijn. Het verneukeratieve is dat je, als je eenmaal gewend bent aan de afwerking van bepaalde merken, een verschuiving in je denken gaat krijgen, waarbij de horloges die niet aan bepaalde criteria voldoen als snacks te boek komen te staan. Dat heb ik zelf meegemaakt, maar ook vaak genoeg gezien op het forum.

Een pikullik zou ik goed kunnen hebben. :slight_smile:

Toch nog altijd mijn favoriete release van 2024, de Berneron Mirage 38. Met tramp stamp op het raderwerk. :slight_smile:

34 beter, maar helaas met stone dials.

9 likes

The law of diminishing returns. Hetgeen volgens mij wel degelijk is veranderd in recente jaren, is hoe goed het kan worden voor minder geld. Daar zijn ongetwijfeld grenzen aan, maar het maakt het misschien wel makkelijker om de neiging van alsmaar hogerop te zoeken te bedwingen. Als niet dat, dan toch de veel beperktere rekbaarheid van de portemonnaie of het mentale comfort van serieus veel geld aan de pols. Desondanks kan ik het me voorstellen en waan ik me niet volledig immuun.

1 like

Ongetwijfeld, ik verwacht zelfs een goede 4.5

Helaas gaan heel veel mensen dan toch twijfelen/denken, voor dat geld koop ik ook een Omega oid…

Prachtig project en ik ben fan, 100 stuks zal echt flink wat promotie en een lange adem vergen om die te verkopen.

5 likes

:point_up:

5 likes

Spijker op de kop, af en toe een snack is prima, maar voor de rest wel goed en gezond eten! :grinning:

5 likes

Eens. Barre ellende is het. Voldoende om de hobby voor te pauzeren.

3 likes

Dit is een goede verwoording van de fase waar ik in zit.

Ja, inderdaad. Ik haal 90% van m’n plezier alleen nog maar uit mn Speedmaster. De andere 4/5 horloges in de " lagere" categorieen draag ik eigenlijk alleen nog maar als “moetjes”.

De rest van de doos liquideren tbv een duurdere aankoop kan niet omdat het voornamelijk cadeaus zijn.

Maar ik heb niet de funds om de omslag te maken naar een " echte" premium collectie.

Bijvoorbeeld de echo/neutra rivanera spookt al weken door m’n hoofd. Eigenzinning, plat, tank. Maar ik weet nu al dat ik eigenlijk een jlc reverso wil. Diepe, diepe ellende.

3 likes

Ik kan wel een nieuwe poll maken over de prijs zo te zien :crazy_face:
Nee gekkigheid.

In ieder geval al fantastisch om te zien hoe er op de kleur keuze gereageerd is. Bedankt.

25 likes

Kak. Da’s letterlijk mijn horloge-leven op dit moment.

5 likes

Trek je grail toch binnen en je evolueert naar een hoger niveau.
Zie het als horologisch rentenieren. Je hebt nu rust.
Beetje rommelen met bracelets, verstelbare gespen en bandjes, beetje bijblijven.
Die rust, heerlijk. :parasol_on_ground:

6 likes

Dat advies kan mogelijk op ieder niveau worden opgevolgd. Maar zo zijn wij hier grosso modo niet.

Als het kan, dan doen zou ik zeggen. Ook gij @Fate_Amenable_To_Change . De Classic heeft mijn hart in ieder geval gestolen.

2 likes

Zwart is het meest favoriet.

54 likes

Wat is dat voor materiaal op de wijzerplaten? Heb daar absoluut geen verstand van. Speciaal type verf?

1 like