Maak dan geen topic met “zoektocht” in de titel. Als je alleen “gefeliciteerd” wilt horen heet dat gewoon een NA. intussen kunnen anderen die hier passeren informatie gebruiken voor hun zoektochten. Want ja, publiek forum.
Mooi project, ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt
En een afwisseling van geborsteld en gepolijst is hartstikke klassiek, dat deden ze in 1939 ook al:
Ik bespeur een ondertoon van jaloezie veroorzaakt door iemand die boven het maaiveld uitkomt en gewoon wèl naar eigen wens een horloge ontwikkelt.
Laat de man gewoon verslag uitbrengen en maak een eigen topic zodra je zelf een horloge maakt.
Wat je bespeurt is wrevel over het feit dat iemand sacherijnig reageert wanneer je in zijn topic lekker mee gaat in een discussie over wat nou het perfecte geklede horloge is.
Ik voel absoluut geen jaloezie, en vind dat een rare reflex van je. Een slechte retorische truc, zelfs, om iemands post of mening suspect te maken zonder de inhoud te hoeven bespreken.
Wel wil ik iedereen graag op de hoogte brengen en houden van het feit dat de Sellita SW261-1 bestaat als goede optie om de kleine seconde op de juiste plaats te krijgen. In de hoop dat iemand dat uurwerk ook gaat gebruiken.
Laten de topicstarter en ik het er nou net over eens zijn dat die KS inderdaad vaak verkeerd staat. Ik ben dus benieuwd naar het resultaat.
hear hear !!
Eigenlijk snap ik het niet. Als Cartier geborsteld heeft, is het wel klassiek maar anders niet? Het ontwerp kan toch klassiek zijn in een wellicht wat modernere uitvoering?
Nee, ik associeer dress watches met volledig gepolijste kasten. Ik denk dat dat dezelfde reflex is als wanneer @vierport roept dat
Ik heb de Santos, m’n vrouw de Tank. De Santos heeft voor mij te veel geborstelde delen aan de voorkant om als echte dress watch gezien te worden, dat blijft onversneden sport.
Daarom ervaar ik dit als dressy:
en dit als sporty:
Wat @vierport dus laat zien is een kast die van voren totaal gepolijst is, maar waar dan aan de zijkant ergens een discrete geborstelde bevel / band overheen loopt.
Dus los van het feit dat hij deze discussie niet wilde hebben in dit topic blijken we het redelijk eens te zijn over de stijl-elementen die een dressy piece maken:
- niet te dik
- gepolijst voorkomen
- kleine seconde op de juiste afstand van de centrale as
Ik had er alleen overheen gelezen dat de SW261-1M een anderhalve millimeter dikker was dan de LJP variant.
Dat zijn wel leuke details. Nog twee van in bezit, met gebogen wijzers, maar het blijft een cool gezicht.
Ah, ik zie wat je bedoeld.
Prachtig project. Ben reuze benieuwd om het eerste compleet afgewerkte horloge te zien.
Eenmaal-andermaal-verkochtvijl.
Oh nee, dat is een veil
Dit is eigenlijk ook best wel heel erg lekker
Wat een leuk project. Als dresswatchliefhebber ben ik heel benieuwd naar het eindresultaat…
Wat leuk dat je in gelegenheid bent om dit te bedenken en ook te realiseren!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Prachtig ! je hebt de stijl heel goed gevangen met die gebrushte zijkant en aflopende kastpoten.
Heel fraai!
Ben benieuwd naar het resultaat!
Erg mooi project Vierport, enorm inspirerent. Uit interesse: hoe ben je aan een fabrikant gekomen die de horloge kast produceerd? Het lijk me voor zo’n lage oplage nog lastig om een fabrikant te vinden.