Zoektocht naar perfecte dresswatch > Eigen horloge project

Ziet er nu al tof uit, lijkt mij echt een optie voor de HFLE 2025. Respect voor je project, wij zaten in het andere topic wel een beetje te dollen maar dit zou wel eens een kanshebber kunnen zijn. Oplage 100/150 zou natuurlijk flink de kosten drukken.
Ik ga je volgen en wens je heel veel succes :+1:

3 likes

Prachtig, ga dit zeker volgen en ik hoop dat jij het perfecte horloge voor jou gaat krijgen. :blush:

1 like

Wat een aannames over de prijsstelling van dit horloge zeg.

Maar wie zegt dat hij dat wil?
Misschien wordt het wel vraag en aanbod, en wil hij juist géén massa?!

Ik hoop dat @vierport lekker doorgaat zoals hij gaat, en vooral ontwikkeld wat hij écht wil. En niet gaat lopen drukken in de kosten om een serie’tje van 100 stuks mogelijk te maken voor HF.

Ik heb de hele tijd al Dibs geroepen, maar zodra er 100 zijn op het forum… Dan gaat gelijk het unieke er vanaf wat mij betreft.

6 likes

:point_up:

3 likes

Wat een geweldig project! Ben echt reuze benieuwd.

1 like

Dat is niet klassiek. Een klassieke kastvorm voor een dress watch is gepolijst.

De SW261-1 is ook een goede optie qua plaatsing.

Maar waarom heb je niet gewoon een Calatrava 6119r gekocht? Of een Breguet met off centre KS?

1 like

De vorm kan wel klassiek zijn, de afwerking ervan kan weer anders zijn dan klassiek

2 likes

Niet in mijn beleving. Borstelen is voor sport.

Omdat die geribbelde bezel de structuur van een slechte vijl heeft

2 likes

Niemand, daarom noemde ik het dus ook een optie :wink:

1 like

Grofvijl of bastaardvijl.
Tegenovergestelde van een zoetvijl.

2 likes

Rattenstaart

1 like

Dat is een rondvijl, geen platvijl.

2 likes

Off topic maar platvijl is nu een nieuw scheldwoord in mijn arsenaal. :rofl:

4 likes

Wat respect voor de TS en zijn project mag wel … in de vorm van on topic blijven

4 likes

Niet zo star denken! Een brush kan een mooi accent zijn op een klassieke kast. Voorbeeldjes:

Saxonia thin
IMG_9540

Zenith caliber 135

De nieuwe Moritz Grossman is zelfs volledig geborsteld

Cartier tank brush accentje vooraan

Mijn eigen SBGY met gebrushte zijkant

De 6119 heeft zelfs een volledige gebrushte wijzerplaat :man_shrugging:

Voorbeelden genoeg dus :blush:

25 likes

Dat is een field watch. :slight_smile:

Nietes. :slight_smile:

Even dubbelchecken. Nope.

Die zou ik in wit en rood goud pakken, maar de kast is gepolijst. Los van het clous de paris gedeelte. :slight_smile:

Vooruit. Die krijg je van me.

2 likes

Die hebben toch beiden een geborsteld stukje tussen de lugs en de wijzerplaat? Toegegeven, subtiel, maar toch. Ik vind het wel een leuk accent hoe dan ook :blush:

What’s in a name. Ik moet de eerste soldaat nog tegenkomen in de loopgraven ermee. Zeker zonder lume op de wijzers :wink:

Het zijn allemaal varianten op wat een dresswatch zou kunnen of moeten zijn. Ik houd wel van het doorbreken van die dogma’s, zonder daarvoor aan klasse in te leveren.

Maar goed, terug naar @vierport zijn ontwerp :smile:

2 likes

Ik zal dat morgen eens bij daglicht bekijken, ik dacht dat het reflecties waren.

Hmmmmmm. Het is donker. Hou me eerlijk, hier kom ik op terug. :slight_smile:

2 likes

Liever dan via pb ofzo.

Vind het niet echt bijdragen aan mijn topic over een horloge dat ik in de eerste plaats voor mijzelf maak en niet voor hf. Misschien bedoel je het niet zo slecht, maar als je goed had gelezen dan had je je vragen en voorstellen best voor je kunnen houden.
Want daarin zijn meerdere redenen genoemd waarom een Breguet off center KS, PP 6119r en een sellita 261m het niet zijn. :kissing_heart:

26 likes