Ik had het idee om tot mijn 50ste verjaardag (dec-2026) maandelijks een bedrag opzij te leggen en mezelf hiervan te trakteren op een mooie klok, echter kan ik het voor mezelf niet verantwoorden om een dusdanig bedrag (€2K+) weg te leggen. Dat plan is dus van de baan, voordeel is dat een mooie klok wel makkelijker en eerder binnen handbereik is.
Echter de richting welke we op gaan is nog niet bekend. 2 merken die me erg aanspreken zijn Breitling en Omega, maar die liggen mijlenver buiten hetgeen ik uit kan en wil geven (behalve wellicht een MoonSwatch). In eerste instantie ligt heb budget rond de €500, wat opgerekt kan worden naar €700 als het echt heel erg in mijn straatje ligt. Wat natuurlijk niet betekent dat het op moet
Merken waarvan ik persoonlijk gecharmeerd ben zijn o.a. Breil, Seiko, Citizen, Hamilton, Bulova en zo nog wat. Vooralsnog zit ik nog in de ontdekkingsfase en heb nog niet echt specifieke modellen op het oog. Voorkeur gaat wel uit naar quartz, omdat deze enkel de kast uit komt bij gelegenheden (en dan bedoel ik niet óf als het regent óf als het droog is).
De komende weken / maanden zal ik dit topic aanvullen met specifieke modellen, echter ben ik benieuwd naar jullie input. Allereerst qua modellen van bovenstaande, maar zeker ook van kwalitatief vergelijkbare (voor het gemak hoop ik, goed ) merken welke voor mij vooralsnog onbekend zijn.
Hoi Pascal, op het horloge forum spreken we over horloges, die we op de pols dragen. Klokken hangen aan de muur!
Succes bij het vinden van een net horloge. Kijk eens bij Orient of Seiko. Dan zit je allicht goed en bovendien een heel ruime keuze.
De Tissot Visodate zou mijn keuze zijn (ik heb er ook een, maar dan een iets ouder model) deze, zie foto, kost op leer momenteel €725,00, maar een kleine korting tot €700,00 zal overal mogelijk zijn. Een prachtig horloge met zichtbodem.
Zie pics hierboven. Pre-owned is in principe geen probleem, mits van een betrouwbare bron. Bij voorkeur persoonlijke overdracht, ben best bereid een stukje te sturen.
Ik heb de Moonswatch, koop 'm niet, is het echt niet waard. Leg er wat bij en koop de Bulova Lunar Pilot, is nu ook een 43mm model zonder datum. Hoe groot is je pols omtrek?