Zoektocht net horloge tot MAX € 700 (minder mag)

Hi @PWberg

Over smaak valt niet te twisten. Ik zou niet voor een Bulova of Breil gaan. Kies voor kwaliteit boven uitstraling.

Je geeft aan een Quartz te willen aangezien je hem niet dagelijks zal dragen. Anderzijds is Solar of Kinetic van Seiko dan juist een uitvinding. Anders heb je kans dat wanneer je het horloge wil dragen, de batterij op is.

Kwalitatief is de solar Speedtimer collectie van Seiko de beste koop rond de €700. Goede solar, massieve band, 10atm, box shaped ontspiegelt saffier glas.

Indien je kiest voor een Seiko Kinetic (SKA791 etc) houdt je nog geld over. Ook saffier glas en de charme van een automaat (incl achterdeksel van glas) en de nauwkeurigheid van een Quartz.

1 like

Excuses de Kinetic modellen hebben geen saffier glas maar hardlex. Dat is gehard mineraal glas.

Hoe komt het toch dat ik bij jou altijd een soort van missionaris gevoel krijg :thinking:

:joy:
image

Maareh nog even terugkomend op jouw vraag. Jij vraagt aan mij waarom jij een bepaald gevoel krijgt? Ik ken je verder niet. Maar, dat is volgens mij een sowieso vraag die je in de eerste plaats aan jezelf moet stellen. :person_shrugging:

1 like

Gewoon in het BLAUW kijken .
Staan genoeg leuke horloges te koop.
Squales
Een zeno
Citizen
Seiko
Etcetera
en vaak van liefhebbers die veel flippen.

@PWberg, misschien is deze Tiffany Blue Watch iets voor de speciale gelegenheden en nog quartz bovendien … tot uw dienst. :smiley:

Ik vind ze niet mis en voldoet aan de vraag.
Ja met het verschil dat je bij deze een deftiger binnenwerk krijgt en meestal saffier :wink:

Persoonlijk vind ik dit ook een hele mooie;

Solar (tot 6 maanden gangreserve)
Chronograaf
700 euro

Solar is ideaal voor als je niet van plan bent om het horloge dagelijks te gaan dragen.

Niet lullig bedoeld. Alleen maar mooi zoveel passie voor een merk. En ik had het niet eens gelezen in je profiel. kan je nagaan

1 like

:+1::beers:

Hier thuis worden ze er ook wel 'ns wanhopig van. :dizzy_face: :joy:

1 like

Ik vind deze ook erg mooi. Wel jammer dat de lugs 21mm breed zijn. Niet een heel gangbare maat voor straps als je het vergelijkt met 20 of 22 millimeter.

1 like

Seiko brightz SDGM001, toch richting grand seiko voor een mooi bedrag!

2 likes

Citizen heeft net een nieuwe chrono uit, Forza Chrono, iets duurder als 500 maar minder dan 700

6 likes

Een Baltic Hermétique of Aquascaphe.

Nu met link :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Grazie!

1 like

Een mooie Seiko speedtimer?
Chrono, lekker formaat en solar.

2 likes

2 likes

Ik ga binnenkort eens passen. Leuk als vakantiehorloge. :wink: