Zoektocht Rolex mei 1969

Beste medeforummers. Geïnspireerd door berichten die ik zag op het forum kreeg ik het idee op zoek te gaan naar een horloge uit mijn geboortemaand en -jaar. Zelf draag ik tot nu toe horloges die maximaal zo’n 10 jaar oud zijn. Van vintage-horloges weet ik helemaal niets. Het liefst vind ik een Rolex maar ik ben niet erg ingevoerd in de modellen van die tijd (behalve dan wat ik op internet kan vinden). Ongetwijfeld zijn er mensen die me wat op weg zouden kunnen en willen helpen.
Het enige dat ik nu concreet heb is dat ik het liefst een Rolex zou willen met een diameter van minimaal 40 mm en -dus- dat ie uit mei 1969 zou moeten zijn. Waar moet ik op letten bij de aanschaf? Wat zijn suggesties voor bedrijven waar ze mogelijk voorbij zouden kunnen komen? Wat zijn modellen die ik -kwalitatief- aan me voorbij zou moeten laten gaan? Dit zijn zo wat eerste vragen die bij me opkomen. Wie kan me helpen met de vooralsnog zeer brede vraag en zoektocht?

2 likes

Ik neem aan dat je weet dat dit een dure grap gaat worden ?
Een Rolex van minimaal 40mm, en uit mei 1969 (dus met papieren) kost je minimaal €14k. Voor iets knaps tussen 15 en 40 duizend euro.
Je gaat dan nl richting Submariner, GMT.
Ik weet je budget niet, maar een stalen Daytona (effectief 39mm) is al snel het meervoudige, als je het over de onderkant van de markt hebt, dus die liet ik al buiten beschouwing.

3 likes

Holy macaroni. Die diameter is het eerste dat ik loslaat…

2 likes

Ja, en de diameter is juist de bottleneck. In die tijd waren horloges nl gemiddeld kleiner.
Een fantastische vintage met grote diameter is natuurlijk een Speedy Pro. Is nog wel aan te komen voor rond de €5k

Dank voor de tip. De Oyster date uit die tijd zal tot 36 mm gaan wat ik zo zie?

die waren 34mm volgens mij. Datejusts en daydates zijn wel 36mm.

1 like

Explorer ook maar daar hangt weer een ander prijskaartje aan

Ik heb zelf ook een birthyear watch gehad maar dat deed me niks. Het gaat mij in eerste instantie gewoon om het horloge zelf. Dus ik zou eens goed bij jezelf te raden gaan wat je het liefste wil, een 40mm Rolex of een Rolex uit 1969.

3 likes

Die uit mijn geboortejaar liggen allemaal in een museum :innocent:

5 likes

Hier ook van mei 1969. Ik heb een Speedy Pre Moon van '69.

3 likes

Da’s een goeie… Dacht aanvankelijk dat het te combineren is maar dat blijkt niet zo te zijn. Een vintage Rolex zou ik prachtig vinden, maar de kleine maten schrikken me wel wat af (en de enorme bedragen bij de grotere versies). Ik zie een redelijk aanbod in bijvoorbeeld Day date, maar 36 lijkt me wel enorm klein (waar ik normaal een Panerai Luminor 44 of een Superocean Heritage 46 draag…
Heel soms draag ik het erfstukje van mijn vader en dat is een 40. Na 2 dagen went het maar het duurt dus wel even ;-). Terechte vraag van je dus! Denk dat de maat de doorslag gaat geven. Misschien moet ik inderdaad de romantische gedachte van het geboortejaar maar loslaten

2 likes

U kunt ook kijken naar het jaar van conceptie :fearful:
De productie datum zal ik maar zeggen!

Speedy Pro uit 1969? Doe mij er een paar voor € 5k per stuk… Bij voorkeur van juli 69. En als er op het kaartje de datum ergens tussen 16-20 juli staat zou dat helemaal mooi zijn.

Hoeft ook niet gepoetst te zijn, mag nog best wat zand op zitten hoor…

Als je zo groot gewend bent dan zou ik kijken naar een jonge sub met brede lugs. Draagt wat groter.

1 like

Op chrono is er inderdaad rond dit bedrag wel aanbod van dit bouwjaar

Is 1969, maar dan een andere maand ook goed? :grinning:Ik heb een Seamaster Soccer Timer die aantoonbaar in December 1969 gemaakt is :slight_smile:

  • Minstens zo uniek
  • In Mint staat
  • Net zo mooi (persoonlijk uiteraard)
  • Stuk goedkoper

16 likes

Fraai!

48mm uit 1969 in stock.

4 likes

Blijkbaar heb je hulp nodig ?

Hier heb je al iets. Wel zelf nog even over de prijs onderhandelen. Of zal ik dat ook voor je doen ? Strik ik gelijk je veters :smile:

1 like

Je bedoelt dit samengesteld stukje vreten met kapot gepolijste kast en geen enkel spatje tritium meer op de plaat? :stuck_out_tongue:

En dat voor slechts 6k. Wauw.


1 like