Zoektocht voorlopig afgerond - [v/h nieuwe stalen daily i.p.v. mijn Seamaster]

Ik stel voor dat je googlet op “aquaracer 2022 automatic”. Heb ik ook gedaan, ik werk niet bij TAG, dus de referentienummers ontgaan me. Sorry.

Ding is tof hoor, versta me niet verkeerd, maar beige is geen gilt. :slight_smile:

De gemiddelde scuba duiker komt nooit onder de 40 meter. :slight_smile: Je kunt met een Oris Sixty Five dus ook prima scuba duiken. Sterker nog, de ISO standaard voor duikhorloges suggereert dat 100m WR genoeg is om jezelf een gecertificeerd horloge te kunnen noemen.

Ik heb 'm van frustratie bijna uit mekaar getrokken, maar hij gaf geen krimp. Die band is sterk genoeg. Pro tip als je dat horloge bestelt: Koop er een bracelet tweezer van Bergeon bij of zo. Want die heb je nodig als je ooit van band wisselt.

Tuurlijk, maar ik zou vintage niet overwegen omdat ik het altijd gezeik vind met pakkingen, services, tests en dat soort beslommeringen.

Doet me er aan denken: De Yema Superman! Die was nog niet genoemd.

Da’s de limited. Ik vind de gewone ook leuk:

4 likes

Een van de volgende zou mijn keuze zijn :sunglasses: met name de 3 zenith’s

longines-watch-front-collection-longines-spirit-l3-811-4-53-9-800x1000

8 likes

Zo underrated zo’n Espada! Goede suggestie :slight_smile:

3 likes

En zo ongelooflijk mooi. Zou mijn keuze zijn als one-piece of daily van een kleinere collectie :ok_hand:

2 likes

Een annual calender 38,5mm in het blauw? :star_struck:

2 likes

Hallo HFers,

Omdat ik er wel uit ben hoe de collectie er de komende tijd uit ziet even een update.

Deze zoektocht is een iets andere richting uit gegaan dan ik dacht. Van alle suggesties (waarvoor nogmaals dank) heb ik er een aantal uitgebreider bekeken (de Pelagos, de Seamster 300, de Defy), maar uiteindelijk wilde ik bij geen enkele de trekker overhalen: te blauw (Zenith en Pelagos), te groot (Pelagos), geen datum (Seamaster) of toch net iets te duur voor mijn gevoel (dan mis je het zorgeloos draagplezier zoals @Eddio dat zo mooi noemt).

Ondertussen zat ik digitaal te kletsen met HF-orakel en Seiko adept @Fate_Amenable_To_Change die net een nieuwe GS had aangeschaft na veel wikken en wegen. Supermooi ding, zal ik jullie niet mee vermoeien want hij heeft en uitgebreid en enthousiast over bericht hier in de buurt.

Maar goed, toen ik half-grappend opmerkte dat twee GS’en in een collectie overkill is, hapte hij best snel en bleek wel van zijn (en jullie voelen em al aankomen, nu mijn) GS afscheid te willen nemen. Ik had altijd al een GS willen proberen, met donkere plaat (voorkeur voor zwart maar je kan niet alles hebben), en ik vind het 9F uurwerk echt wel interessant. En, niet onbelangrijk, een horloge met een stalen band en datum. Met de gedachte dat ie altijd weer door kon (evt na een oplapbeurt in Schiedam) en bij een bakkie koffie in Amstelveen-Centrum was de deal snel beklonken.

Dus, mijn nieuwe aanwinst en voorlopig de nieuwe daily wearer:

Hij kan bij bijna alles, waar ik ook naar op zoek was: zie hierboven met een overhemd (een pak draag ik nauwelijks meer en ga ik niet aandoen voor een HF foto) en met korte mouwen, en hier ook met een relaxte trui:

Hij is sinds de aankoop precies een week van de pols geweest: dat was toen ik op vakantie was en dacht dat een duiker beter paste. Hele week naar de GS uitgekeken. Hij heeft geen lume maar in de praktijk mis ik het niet, door de schitterende (letterlijk) indices en wijzers heb je aan een klein beetje licht genoeg.

Naast deze Japanse elegantie heb ik nog een Casioak als Japanse beuker, en is de collectie van horloges dat met regelmaat wordt gedragen dus nu als volgt:

Nooit meer stress wat er mee gaat op vakantie! Gewoon allebei!

De Oris staat in het blauw en de seamaster is daar binnenkort ook te bewonderen.

Is het nu klaar? Nee, waarschijnlijk niet. Ik overweeg nog een kleurige duiker in plaats van of naast de Casioak voor op vakantie, en wellicht dat ik in de toekomst nog een keer een spring drive zou willen proberen. Maar voor nu blij en tevreden!

30 likes

Mooi man, heel veel plezier ermee!!!

1 like

Ik moest lachen om de conclusie van dit topic. We hadden het er al over, maar toch om dat hier zo te zien gebeuren, ik zag het niet aankomen toen je hem startte. Leuk man.

1 like

Mooie aanwinst!
Een GS staat ook op mijn lijstje een keer te hebben, prachtig en perfect!

1 like

Denk dat je met jouw eisen en budget er niet heel veel beters is dan de Omega Seamaster Professional 300m die je aan hebt. Het is namelijk echt een dijk van een horloge. Andere alternatieven zouden kunnen zijn een nieuwe generatie Omega Seamaster Professional 300m of een Tudor Black Bay danwel BB58. De Black Bay GMT zou ook nog kunnen. Die heeft een datum en een tweede tijdzone.

Het horloge dat volledig aan je beschrijving doet is natuurlijk de Rolex Submariner maar die prijzen zijn al ver boven de 10k gegaan voor een 5 digit om over een 6 digit nog maar niet te spreken…

Edit: lees nu net dat het een Grand Seiko geworden is. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

1 like

Van alle suggesties in dit topic werd ik het meest enthousiast van de Seiko SLA017 maar die is bijna niet te krijgen. Bovendien ben je er al uit met je Grand Seiko. Veel plezier ermee!

1 like

Dank u dank u!

Ik ook! Uiteindelijk wil iedereen toch een GS :wink:

Thanks!

Dank Ralph! Ik kan het merk van harte aanbevelen :grin::stuck_out_tongue_winking_eye:

Die is zeker niet zomaar terzijde geschoven en wie weet in de toekomst - echt een mooi ding, in een ideale maat. Maar idd nogal schaars.

3 likes

En hier de beloofde Squale:

Niet heel kleurig van zichzelf maar daar is een mouw aan te passen.

En per ongeluk ook nog een SPB143 aangeschaft die van de week binnenkomt. Maar 4 is echt de max!

4 likes

Omega PO 600 in 39.5 mm? Het technisch superieure broertje van de SM300 …

Uit ervaring kan ik je vertellen dat er wel valt te onderhandelen op de list price en daarmee binnen range komt. Een tweedehands is sowieso ruimschoots binnen bereik :slight_smile:

Veel succes, wijsheid en plezier bij je volgende aankoop :wink:

4 likes

Is de Seamaster weg?

1 like

Die siert nu de pols van @Nimima!

2 likes

Mooi man, gefeliciteerd!

Die SPB’s zijn ook mooi, maar de Squale is in mijn verzameling erg sticky.

1 like

Zeker deze!

2 likes

Thanks Chris! En er blijft in ieder geval 1 Squale hoor! Deze zwarte. De blauwe blasted is verkocht en de matic staat te koop (maar misschien blijft die nog wel want blijft een iets te grote maar o zo fraaie)

Die heb ik ook overwogen. Wat we tot toe heeft tegengehouden is da plaat - ik wil graag een zwarte en een classic en die combi bestaat niet :disappointed: