Omega seamaster Aqua terra in groen/ blauw/ zwart? Een van de beste daily drivers als je het mij vraagt. Merk met aanzien maar wel onder de radar en er gebeurt precies genoeg om niet uitgekeken te raken. Sowieso tijdloos. Ik deel je mening over Explorer en GS. GS is zo klinisch en clean dat zelfs de sportieve modellen vrij dressy ogen en ook een beetje saai. Muv de GMT variaties.
Zoiets ? andere kleuren hebben ze ook, 150 mtr WR en de sluiting is verstelbaar en het is ook nog quick release zowel bij staal als op leer.
Het is al gezegd en het voldoet ook niet aan al je wensen maar wellicht verrast de Aqua Terra in real life (om de pols). Tudor North Flag ook lekker sportief of de Zenith Defy, dat is zeker een allrounder met stijl en karakter.
Die North Flag vind ik héél veel vet! Maar heb ik net een te kleine pols voor
Vintage Datejust 36.
Deze heeft een verdachte plaat, maar ik ken er geen hol van. Vraag eens op het forum of iemand wat kwijt wil.
Of een Tissot Powermatic. Dan kan je nog een Afrikaans dorp van een school voorzien met de overschot. Als het niet te min is.
Als het een duiker moet zijn, kijk eens bij Blancpain.
Wat vind je van deze Omega?
Weliswaar geen zwarte of grijze plaat, maar donkerblauw is ook erg tijdloos en verder voldoet ie volgens mij aan je wensenlijstje.
Andere optie is de nieuwe Aquaracer?
De Fortis Flieger misschien.
Heeft een draaibare bezel en een verstelbare clasp.
En zeker geen saaie wijzerplaat.
Goed punt want ik vergat te zeggen: geen datum puisten!
Mij schiet één horloge meteen te binnen:
SLA017
Vink al je wensen af, wordt geleverd met stalen band en tropic.
Haha heren hier ben ik dan maar ik moet zeggen dat ik bijna niet eens het gevoel ooit heb gehad van een beater want dan moet je hem langer houden
Het lijstje boven met wensen vallen er mijn inziens behoorlijk wat af als dagelijks horloge…
- GS veel keuze maar de perfectie maakt het voor mij vaak saai op de langere termijn
- Nieuwe Seamaster is wat mij betreft niet echt een upgrade behalve de band zoals je al aangeeft.
- Speedmaster voor mij te fragiel en geen alleskunner
- GO is het voor mij niet icm de prijs
- Tudor altijd goed maar ook wel een beetje saai
De beste keuze is de Rolex Sub….alleskunner en altijd draagbaar. Daarnaast inderdaad duur in aanschaf maar wel de veiligste keuze mbt afschrijving dus uiteindelijk helemaal niet duur
Succes met de zoektocht en anders doen wat ik doe gewoon alles proberen
Tijdloos, mooi op staal, rubber en leer. Wat wil je nog meer?
Al je eisen bij elkaar opgeteld, en in acht nemend dat het ook een “aansprekend merk” moet zijn kan ik niet anders dan deze aanbevelen:
De Planet Ocean is zeker een mooie modernere optie dan de 300m. Eventueel de Seamaster 300 met de wat tijdlozere look?
Wat betreft de Speedmaster; ik wilde een waterdicht horloge, geen handopwinder en al helemaal geen plexiglas. Eenmaal gepast was ik helemaal verliefd. Probeer zeker horloges in het echt te passen. Soms klikt het ineens, of valt het enorm tegen.
Blackbay GMT ! Heerlijk horloge met datum en een bezel waar je niet op uit gekeken raakt. In house automaat met 70 uur reserve. ik droeg dat ding de hele week door en geen moment verveling.