Zoektocht voorlopig afgerond - [v/h nieuwe stalen daily i.p.v. mijn Seamaster]

Dit zou ook mijn advies zijn.
Schitterend horloge, mét datum en waterdicht genoeg.

Tikt alle jouw boxen aan

Edit: de Tudor GMT dus

2 likes

Ik hou het op minimalistisch :slightly_smiling_face:

15 likes

Lastige keuze.
Vanaf de Seamaster kan je haast niet terug naar een BB58. Dat voelt als een downgrade uiteindelijk.

Aqua Terra is leuk, maar polished center links maakt hem minder tool en een echte krasmagneet. Met een brushed bracelet had ik niet lang hoeven na te denken.

Vanaf de 3/4K segment naar boven heb je niet veel leuks en kom je al gelijk op een sub uit.

Je hebt wel heel wat leuks in de 1k range.
Bv

4 likes

Je bent "verRolexed’ :wink:

2 likes

De sluiting is niks dikker als de normale…

Draag de PO met dezelfde sluiting! Draagt prima!!

Kan nog een IWC Mark XVIII aanbevelen… zelfde sluiting als GO! Io vind die echt top….

3 likes

Als je qua pols weg kunt komen met de Tudor Pelagos dan zou ik die heel serieus overwegen. Helaas voor mij net iets te groot. De Zenith Defy is ook een topper, op papier 41mm maar draagt aanzienlijk kleiner.

3 likes

Ik heb ‘m hier een keer voorbij zien komen, maar sluit me aan bij een Pelagos. LHD of zwart.

-Tijdloos uiterlijk. Herkenbaar/iconisch maar toch eigen.
-Titanium maakt ‘m zeer draagbaar als daily, en ziet er ook nog een fantastisch uit.
-Band is comfortabel en mist die abjecte ‘fake rivets’ van de Black Bay’s, clasp goed verstelbaar.
-Loopt zeer nauwkeurig (de mijne in ieder geval)
-Voldoet qua maat, prijs, water dichtheid, date window.

2 likes

30 ATM
glucydur balanswiel, Chronometer standaard. En natuurlijk slideclasp
Fortis: world’s first automatic wristwatch
Dus wat historie zit het ook goed

10 likes

Veel goede suggesties al. Wat denk je van deze?

of

10 likes

Ik stap even over de afmeting heen met deze, meen ik, maar ik ga voor de originaliteitsprijs.

Onderste model is schitterend in blauw, maar volgens mij is er een voorkeur voor zwart?

7 likes

Tja. Er is is veel leuks en ik meen dat dit weer iets moet zijn waarop je niet snel uitgekeken bent.

Ik stel de Seamaster 300 voor:

Hij vinkt eigenlijk - op de datum na - alle boxjes aan. Ik begrijp dat je iets zoekt wat enorm veelzijdig is, spannend, maar dan weer niet druk/slordig.

Met dit horloge heb je sowieso geen saai ding om je pols, maar hij is toch relatief toegankelijk. Je moet hem wel even in het echt zien, want foto’s doen hem geen eer aan.

7 likes

Ik ga mee in een aantal van de goede opties die hier al vaker genoemd zijn.

De Tudor Pelagos als je de maat kan hebben vinkt alle andere wensen af. Titanium band met heerlijk snelverzet en standaars een rubberen band van topkwaliteit meegeleverd (en als bonus een manufactuur uurwerk).

De Zenith Defy classic en om het dan interessant te houden de Skeleton uitvoering.

De ultieme keuze blijft de Sub maar op basis van je verhaal gaat hem dat niet worden…

Veel andere opties die hier genoemd staan hebben minder merkbeleving voor mij of hebben niet genoeg vinkjes van je wensenlijstje en ik ben natuurlijk bevoordeeld omdat ik die drie zelf ook heb in de verzameling :slight_smile:

2 likes

Haha een beetje wel ja :sweat_smile:

Als je kwarts geen probleem vindt; een Longines VHP? Ligt onder je prijsniveau, maar wat mij betreft een ideaal dagelijks horloge (stijlvol, maar niet te waardevol, dus geen ramp als er krassen op komen).

3 likes

Ik heb hetzelfde model Seamaster als jij maar dan met de blauwe plaat en die mag wat mij betreft nooit meer weg om dezelfde voordelen die jij opnoemt. De nieuwe Seamaster heb ik al eens naar gekeken, maar die oogt m.i. lomper dan het oude model. Het nieuwe model ziet er bovendien iets meer bling uit dan het oude model. Daardoor verwacht ik dat het nieuwe model er ook snel gedateerd uit gaat zien.

Speedmaster Pro kan ik uit ervaring aanbevelen. Draagt net iets groter dan je huidige Seamaster maar is erg comfortabel en veelzijdig.

2 likes

Onbekend( er ) maakt onbemind maar dit is ook wel heel gaaf imho.

7 likes

Hi Thijs,

Goeie uiteenzetting in je OP, ik meen je op veel vlakken goed te begrijpen t.a.v. de SMP300, je brengt dat uitstekend onder woorden. Nevertheless, de SMP is een icoon en zal dat m.i. altijd blijven.

Omdat ik hem zelf knetter-tof vind;

For your consideration.

Succes met de zoektocht (wat soms een luchtspiegeling lijkt), dat is de helft van de hobby!

3 likes

Hoi Thijs,

Leuk en interessant topic.

Mijn ideeën:

Tudor GMT:

Tudor Black Bay Steel met date:

Heb je de Omega Planet Ocean 39.5mm ook overwogen of vind je die te dik?

En om dan met m’n eigen merk te eindigen… :stuck_out_tongue:
Ik was ook altijd een -moet-stalen-band-hebben-type-of-guy-, totdat ik een Pam had. Sindsdien mis ik staal totaal niet meer.

4 likes

Je noemt nou alles op wat een BB58 übercool maakt. Ik stel voor dat je die jaren 90 SMP300 blijft dragen, want iemand die deze mening over een BB58 heeft verdient geen coole duiker.

Mocht je bij zinnen komen, zie boven. De Seamaster 300. Zonder professional. Met skinny bezel. Prachtig. En zonder datum.

Hoe is dat in godsnaam releva… Oh. Wacht. De Sub stond op 1. Nou, a propos gedateerd ontwerp met van grote afstand herkenbare merkjes, dan zou ik gewoon een sub scoren. :+1:

Maarreh… Even serieus. Waarom scoor je geen BB 925 in zilver? :wink:

4 likes

3 likes