De 300 is idd ook tof, mooier dan de bb in mijn ogen. Gebrek aan datum kan ik me overheen zetten maar de polished outer links maken em net te weinig tool in mijn ogen. De bb 925 komt alleen op nato en leer, niet op stalen of zilveren bracelet.
Veel leuke suggesties, dank allemaal! Fortis had ik zelf niet aan gedacht, maar zeker het onderzoeken waard.
De smp 300 wordt ook veel genoemd, das op zich een mooie kanshebber maar de bracelet is wel heel netjes (krasgevoelig) en datum ontbreekt, maar daar kan ik overheen komen denk ik. De railmaster idem dito denk ik.
Een omega PO is tof maar de datum zit verkeerd - op de plek waar je de 3 verwacht.
Een zenith defy classic zou me wel smaken als er eentje was met zwarte plaat. De skeleton raak je denk ik snel op uitgekeken maar wie weet heeft iemand anders andere ervaring?
Ik ga volgende week een bezoek brengen aan een juwelier hier in de buurt die tudor, omega en zenith verkoopt om eens een paar dingen te passen. De wempe en de jlc zijn nog mooie outsiders dus wie weet!
Thanks kaan! Is het dan niet nog een stapje terug naar een squale? (Heb ik ook gehad en mooi ding - alleen de band is niet van staal en de kroon is zo fragiel…). Ben benieuwd of iemand met bb en smp ervaring dit herkent trouwens.
Gewoon even mee naar Dik Wakker en je hebt zo een fully brushed band.
Da’s een verkoop argument ten faveure van de 925.
Dat ontwerp was er in 2013 al een flinke tijd, Henk. Da witte gij ook. Dat ontwerp is van toen Brosnan nog leefde en een tijd waarin de grap “Ivana Humpalott” nog niet in verband werd gebracht met het Witte Huis. De vogels vlogen nog achteruit, telefoons waren net zo groot als een literpak melk, die melk zat nog in flessen, en tot slot piepte internet nog wanneer je het opbelde. 1995.
Ik heb de mijne al tot snot geslagen. Niks mis met de kroon. Hij is wel kut om te gebruiken, maar stevig genoeg.
Omhoog of omlaag… Een cool horloge is een cool horloge. Ik zou me niet met up of downgrades bezig houden, eerlijk gezegd. Maar wie ben ik?
Solide stalen horloge: ja
Diameter: 42mm (misschien te groot?)
Kleur: zwart (maar ook in blauw te krijgen)
Dial: zeker niet saai, en m.i. ook niet te druk.
Datum: ja
WR: 500m
Rubber & staal: ja!
Iconisch / tijdloos uiterlijk: zeg jij het maar
Merk met istorie en aanzien: denk het wel
Als je het liefste een datum wilt, ga dan voor een horloge met datum. Ik heb twee horloges zonder datum en het is niet normaal hoe vaak ik toch kijk op mijn horloge voor de datum!
De Seamater pro inrulen voor een Seamaster 300 of een planet ocean zou wel gaaf zijn denk ik. Kan ook echt altijd.
De bb58 modellen. Op plaatjes vind ik ze fantastisch en zou er zelf ook wel een willen maar ben bang er snel op uitgekeken te zijn. Het mist iets, al weet ik niet wat Ohja en sinds @tompj heeft verteld dat de teskt te laag staat kan ik dit niet meer ontzien
De sluiting is fors, maar ik vind dat het gewicht een mooie tegenbalans biedt tegen het gewicht van het horloge zelf. Vergeleken met andere horloges op een stalen band beweegt de Seamaster daardoor minder op de pols wanneer je bijvoorbeeld de arm wat schuin houdt. Bij horloges die zwaar zijn met een lichtere stalen band kan dat soms (voor mij) nog wel eens een hinderlijk probleem zijn. En de snelverstelling is erg aangenaam in de zomer natuurlijk.
En nu twijfel ik idd ook weer wat ik er ook weer mis aan vond. Vooral de datum, de kleur van de plaat is bijzonder (niet super maar wel bijzonder) en het is een wat minder aansprekend merk. Maar al met al een mooi totaalplaatje. Misschien toch niet perfect de vijand van goed genoeg laten zijn
Que? Het is Oris. Dat is toch het merk wat de bronzen cotton candy serie lanceerde? En pas een eigen uurwerk maakte? En al jaren de meest coole limiteds van jazz musici maakt? En wat al een dik anderhalf jaar voor de BB58 met een prima geproportioneerde skin-diver uit kwam?
Supercool. Een lekkere kleine indie. Met goed besef van kleur.
Ik snap je niet.
Je doet je sixty five tekort. Het is een prachtige maat skindiver. En je kunt er heul veul banden op doen. En het gebruik van kleur is hier spannend.
Dude.
Or did you mean “De BB van Tudor lijkt op de door de Oris aangezwengelde Skin Diver trend?”