Zomer op staal, winter op leer?

Onlangs las ik een artikel over welk bandje te dragen in welk seizoen. Het idee is dat staal in de zomer prettiger is (want bestand tegen zweet, zonnebrand, water). En leer in de winter (want niet handig in de zomerse condities, slecht voor het leer).

Tot nu toe heb ik het altijd andersom gedaan. Leer in de zomer (want makkelijk een gaatje er bij of er af doordat mijn pols meer wisselt qua omvang). En staal in de winter (want dan blijft mijn pols wat meer gelijk).

Ik ga het dit seizoen omdraaien. Dus alle leer heeft een schoonmaakbeurtje gekregen. En de meeste stalen banden liggen in de doos.

Ik ben wel nieuwgierig. Hoe gaan jullie hier mee om?

11 likes

Zomer op staal of rubber, winter op staal, leer of rubber.

1 like

Bijna het gehele jaar op staal.

3 likes

Altijd op leer of rubber …

zomer op rubber of nato en winter op staal. Ik draag leer vrij weinig

Ik draag sowieso geen staal, vind ik echt niet chill zitten. Dus voor mij is het eigenlijk nato of net wat er op m’n horloge zit :sweat_smile:

Ik switch wanneer ik wil maar draag vooral staal. eigenlijk.
Het maakt mij niet zo uit en heb zeker geen schema, ik vind dat ook niet belangrijk allemaal.

1 like

Ik wissel niet zo vaak, enkel bij sommige en dan idd als het kouder aan het worden is naar leer.
Bij enkele horloges wissel ik ook qua kleur,… donker als we richting de winter gaan.

Daarnaast vind ik rubber ook erg prettig.

Herkenbaar. Staal zit in de zomer vaak te strak dus inderdaad liever leer of een nato.
Winter weer wat vaker op staal, maar vind het leuk om een beetje mee te wisselen om de zoveel weken.

We wonen in een gematigd klimaat met warmer wordende zomers. Voor mij altijd leer, tenzij het erg warm Is, dan een nato. :grin: uitgezonderd die horloges waar ik alleen staal op heb. Dat zijn er twee.

Het hele jaar op staal:

9 likes

Draag bij voorkeur horloges op staal. Anders beetje afhankelijk van activiteiten. Zit er een kans op zwemmen in, neem ik een duiker mee op staal, nato of rubber. Heb gewoon een beater voor dat soort dingen…

Naar mijn gewoon een beetje waar ik dan zin in heb, al zal ik niet snel een horloge op rubber/nato doen.

Meestal textiel (NATO of een variant daarop). Soms staal. Zelden of nooit leer, want niet grondig te reinigen en dus bweurk na een tijdje, zeker in de zomer. Heel soms suede NATO van Kvarnsjö omdat ze zo aangenaam zacht dragen.

Ben hier niet mee bezig maar 80% van de tijd draag ik leer.

Bandjes wisselen doe ik bijna nooit, als er een band op zit die me zint, dan blijft die erop. :sunglasses:
's zomers als het erg heet is blijven de horloges op leer even liggen en pak ik er een op titanium, staal of rubber.

1 like

van de dertigtal horloges in m’n verzameling heb ik tot hiertoe maar :thinking: twee lederen vervangen door metalen.
dus wat er ook op zit metaal/leer ze blijven zomer en winter zoals ze zijn, ik ben zo geen banden wisselaar :smile:

1 like

Veel rubber wordt genoemd. Ik bedenk me nu dat ik geen rubber bandjes heb…

Met heet weer is leer niet fijn. Andersom is het nooit te koud voor staal.
Ik merk dat ik zelden een band verander vanwege omstandigheden (als hitte, of omdat ik ga zwemmen of zo). Een paar keer per jaar ga ik wel eens met een kudde horloges op tafel banden uitwisselen, maar ‘even een band wisselen’ voor één horloge heb ik dus zelden zin in.

Even een ander horloge opstarten en gelijkzetten vind ik geen punt. Grab and go wordt altijd geroepen in verband met kwarts horloges, maar dat heb ik dus met banden.

edit: beetje hetzelfde als de plempsels hierboven terwijl ik dit schreef :nerd_face:

Ik draag altijd alles op perlon. Houden jullie ook zo van perlon?

Leer? :thinking: … bandjes wisselen is geen hobby van mij. Draag vrijwel altijd op de standaardband, in 99% van de gevallen is dat voor mij metaal. Anders koop ik het horloge niet. :wink:

1 like