Zomer op staal, winter op leer?

En de herfst en de lente dan? :blush:

Staal is vaak zóó saai… :slight_smile: .
Meestal leer en bij warm weer is keramiek erg comfortabel!!!

1 like

Ik ook meestal staal, hoewel ik leren bandjes soms echt prachtig vind!

Alles staal, zie geen reden om te veranderen. Koud, warm, nat, droog : :ok_hand:t4: het zal allemaal wel.

3 likes

Altijd op staal. Ik vind het vooral prettig dat een stalen (schakel)band zich altijd precies voegt naar mijn pols.

Voor mij hangt t af vd gelegenheid/situatie. Meestal draag ik n metalen band, omdat dat duurzamer is (rubber droogt uit en leer slijt). Wel heb ik n sluiting die n fijnafstelling heeft waar je geen tool voor nodig hebt om t aan te kunnen passen.

Voor m’n slaap horloge draag ik op leer. Makkelijk idd gaatje erbij of eraf. Bovendien zijn dat meestal handopwinders. Om de 1 of andere reden vind ik ze op leer mooier staan.
Leer draag ik meestal juist minder in de zomer. Transpiratie schijnt niet zo goed te zijn voor t leer.

Op vakantie en n dagje wellbess draag ik meestal rubber. Ook weer makkelijk gaatje meer of minder, water bestendig en ook weer makkelijk af te drogen.

En de rest varieert, vaak gerelateerd aan het horloge. Zo draag ik niet vaak nato, maar bij sommige horloges vind ik het erg mooi en zit dat horloges daardoor ook meestal op n nato. En zo hebben de meeste van mn horloges n vaste combi.

Zonde, die Explorer lijkt me n geweldige bandenswapper.

???

3 likes

Meestal op staal omdat ik het prettiger vind. Leer als ik er zin in heb, maar dan niet naar werk, als het erg warm is of als het regent buiten. Staal kan toch wat beter tegen vocht en zweet dan leer.

In ieder geval geen nato want dat vind ik kwalitatief uitermate teleurstellend!

De Explorer staat ook mooi op rubber (heb ik op HF op foto’s gezien), maar ik ben zelf meer van het staal.

Ik heb ooit een Aqua Terra een weekje op leer gedragen, maar daarna weer snel terug op de stalen band :+1:.

1 like

Ook hier staal in de zomer en leder in de winter. Ik wil in de avond in de zomer ook nog wel eens op leder dragen. Hangt een beetje van de gelegenheid af. Ik vind staal al snel sportief en leder meer casual, netjes.

1 like

Leer gaat altijd zo meuren. Het kan zijn dat ik me een keer moet wassen natuurlijk.
Ik prefereer een metalen band, nato, of rubber.

1 like

Waar/ hoe doe jij dit mee?

Overigens draag ik staal (wel met warm weer een micro gaatje meer) en rubber het hele jaar door. Leer ook wel maar minder als het echt heel warm is maar op een gewone zomeravond geen probleem.

Nato’s draag ik minder vaak, wat eerder canvas met Lorica (nep leer) maar ook het hele jaar door.

Maakt mij echt helemaal niets uit. Alles door elkaar in alle seizoenen.

Ik hou me er niet mee bezig.
Bandje wat ik op dat moment mooi vind gaat erom.
Ga mij niet bezig houden met welk weer het is.
Wissel sowieso weinig, want wat mooi is is mooi.

Ik draag het gehele jaar leer. Dat het op hete zomerdagen een beetje plakkerig wordt, ach daar kom ik wel overheen.

1 like

Laatste 10 jaar altijd op staal.
Leer en nato gehad maar dat is het voor mij niet.
Sinds een aantal weken een rubber band van vanguard op de Tudor. En dit bevalt tot nu toe wel moet ik zeggen.

Vakantie beater (Tudor Heritage Ranger) op Bund (voor safari’s en jungle) en Nato (strand en stad). M’n vintage horloges hele jaar rond op staal.

Theedoek. Ronde 1 bandjes boenen met theedoek gedrenkt in lauwwarm water met wat handzeep. Ronde 2 gedrenkt in alleen lauwwarm water. Dan afdrogen met droge theedoek. Tot slot Insmeren met leeronderhoudsmiddel (soort blanke schoensmeer). 5 min laten intrekken en dan borstelen. :slight_smile:

1 like