Zomer op staal, winter op leer?

Winter staal, lente staal, zomer staal, herfst staal, altijd staal.

Ik switch tussen titanium staal leder kevlar al naar gelang ik er zin in heb, en bij een succesvolle Tinder date schakel ik over naar rubber :+1:

1 like

Het hele jaar door staal! Ik heb niets met leer, canvas/NATO staat soms mooi maar wissel altijd toch snel terug naar staal. De aquis wil ik nog wel eens wisselen naar rubber omdat die band zo nice draagt, alleen die sluiting is redelijk groot. Dus het liefst staal!

In de zomer vaak elastisch textiel of staal. In de winter idem afgewisseld met leer. Zelden rubber of nato.

In de zomer draag ik ook vaker korte mouwen met duikers en in de winter meer lange mouwen met dressers.

Ah ok, nadeel van ledervet is dat je, zeker bij lichte kleuren, de band aanzienlijk donkerder maakt. En dat lijkt me niet altijd wenselijk

Ik koop, indien behorend bij het horloge, altijd de stalen band.

Bij warmer weer draag ik staal. Weet ik vooraf dat ik ga zwemmen dan rubber. En als het weer het toelaat, lees frisser is, dan pas draag ik leer.

En dan kies ik leer dat nog enigermate te verantwoorden is bij het betreffende horloge. Ik heb een Sinn UX derhalve o.a. op een Hirsch Paul band. Combo rubber/waterbestendig leer. Of een DiModell Chronissimo die ook waterbestendig is. Alleen de originele Sinn lederen band is dat niet…

Nee. Maar banden die meuren en breken omdat ze uitdrogen zijn ook niet wenselijk. Dan heb ik liever dit. Zie het resultaat in mijn foto in de OP. Ik zie geen rare veranderingen in kleur… na het behandelen is het wat donkerder, maar na een dagje intrekken en drogen valt het allemaal best mee.

Nee, dat lijkt me ook niet. Heb ik zelf gelukkig niet zo’n last van, hangt ook sterk af van de zuurgraad van je huid. Zelf draag ik banden sowieso erg los zodat ze wat kunnen ademen, dat scheelt ook.

Ik normaal ook hoor. Maar ik had mijn leggen banden in geen 6-8 jaar schoon gemaakt. Draag ze ook niet heel erg veel. Denk dat het beurtje van vandaag ze wel goed heeft gedaan. Zal morgen eens kijken of ze echt donkerder zijn geworden…

1 like

Bij mij in de zomer staal of nato.
In de winter leer.

Maar bij de SKX haal ik de solid oyster er nooit af.
Dat is in de winter een behoorlijk naar gevoel als je zo’n koude
klatser om de pols moet doen brrrr!! :grin:

Het winterkoninkje is er klaar voor, op leer dus :+1:

1 like

Heb drie horloges op erg fijn zittende stalen banden, n.l. Een SKX op Oyster 3D, m’n Seamaster SMPc op originele stalen band en de Speedmaster op de originele stalen band. Alledrie dragen heerlijk bij warm of koud weer. De overige horloges draag ik op leer, alleen als het erg heet is draag ik m’n horloges liever op staal.

Honden hebben een leren band, horloges een stalen.

1 like

Tja, n ‘horlogetik’ v me. Heb voor elke gelegenheid wel n horlige.

Verklaring slaaphorloge. Mn werkhorloge was ik vh slapen gaan. Met de metalen band met alle kieren en gleuven is ie vaak nog nat. Dus laat ik m s nachts drogen.
N slaap horloge is bij mij meestal n handopwinders, aangezien n automaat niet veel opwindtijd krijgt tijdens t slapen.
Heren, geen flauwe grappen aub :wink:

Heb ook wel es zo n smartbands met sleep tracking gedragen.

Enneh, nog zo n rare tik. Heb ook een douche horloge… :sweat_smile:

3 likes

Alles wat ik met ledervet behandel wordt donkerder, zeker bij licht kleuren. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Soms doe ik het ook wel expres :wink:

Dude. :smile:

Is dit ledervet?


1 like

Volgens mij niet, ledervet is stugger. Dit is een onderhoudsmiddel wat ik niet ken. Wel interessant. Gewoon bij de schoenmaker gekocht?

1 like

Ik vind staal uiteindelijk altijd het mooiste voor de horloges die ik draag.

Ik doe gewoon waar ik zin in heb dan weer staal dan weer leer en hou geen rekening met welk seizoen ik in zit.
Groeten Jeroen

zoals je zegt: geen leer in de zomer, wel in de herfst en winter. Hoewel ik ook nog steeds “op staal” loop dan, afhankelijk van het horloge!

Ook favoriet bij warm weer: perlon.