Zomer op staal, winter op leer?

Aha nu begrijp ik het😕 hmm

1 like

Nee. Zat in een cadeau dat ik vorig jaar heb gekregen. Zoiets: https://saphirmedailledor1925.com/saphir-medaille-d-or-1925-wooden-shoemaker-valet-box.html

Ik denk dat je het daar ook wel los kan bestellen!

1 like

Leer: Gewoon altijd.

Gewoon smoezen om meer horloges te kopen :shushing_face:

Het is meer een soort van crème.
Bet even gekeken, kleur van de banden lijkt hetzelfde als voor de behandeling.

1 like

:sweat_smile:

Ik heb deze zomer voor het eerst staal geprobeerd op mijn nieuwe Tudor, maar die heb ik na 3 weken vervangen door een Erika’s MN strap. Sochtends was het nog okee met de stalen band, maar vanaf de lunch zat dat ding net iets te strak. En als ik een gaatje losser deed dan liep ik er sochtends voor m’n gevoel bij als Mr. T, zo los zat dat ding dan.

Misschien in de winter de stalen band nog een kans geven omdat je lichaam dan minder uitzet. M’n vriendin vind stof en leer beduidend mooier dan staal, dus dat is ook een factor :wink:

:thinking:

En wat is je slaaphorloge? ben erg nieuwsgierig geworden.

1 like

Ik durf t bijna niet te zeggen. Maar n Marina Militare a la Luminor lefty.
Van mn 1 na laatste reis naar HK had ik m meegenomen, met de bedoeling er n 6497 in te stoppen. Uit nieuwsgierigheid heb ik echter de st36 er in gelaten om te zien of ik n maandagochtend model heb en hoe nauwkeurig ie is.
Ik kom daar misschien later in n aparte topic op terug.

Voorheen was dat een Recon 5 en daarvoor n Pellikaan hfle2009.

2 likes

Heeft de Marine Militare een beetje goede lume? Lijkt me een belangrijke eigenschap in jou geval

Voorheen hele jaar leer, toen gaan switchen in de zomer naar nato op de dresswatch, wat erg goed bevalt!
Sinds dit jaar vooral veel staal en meer sportief graag dragen! De keuze voor deze winter dus nog niet gemaakt!

Afhankelijk van welke outfit je draagt kies ik het horloge.

Nato op een dresswatch? Dat lijkt me niet echt een combi.

Draag het regelmatig icm Tissot Visodate? Niet een ‘classic’ dresser, maar wel net zo clean

In de zomer sowieso geen leer meer! … denk dat ik staal/rubber toch meest comfortabel vind :blush:

Heel gaaf, proficiat!

Eerder altijd wel nu niet altijd meer.

Staal blijft prettig.

Sorry, verkeerde topic :upside_down_face:

Dit is een onderhoudsmiddel voor leder(-en schoenen).

Te gebruiken om wat droger leer te voeden alvorens daarna te behandelen met schoencrème en wax.

Doorgaans zorgt deze lotion voor een iets donkerdere kleur.

Ik gebruik het zelf uitsluitend voor onderhoud voor mijn schoenen. Heb me nog nooit gewaagd aan een toepassing op een horlogebandje.