Zonet tijdens het douchen was ik bezig tegen mijn vriendin over welke horloges ik graag nog zou aanschaffen en liet haar er enkele zien. Haar reactie bij het eerste horloge was van “ja een gouden horloge is mij eerder iets voor in de winter niet voor in de zomer”. Bij het 2de horloge kreeg ik de opmerking “zo een stalen band is toch niet echt zomers”. Na haar hele uitleg te horen over haar visie vroeg ik me af of jullie effectief horloges hebben die jullie enkel in de zomer of enkel in de winter dragen. Mocht dit zo zijn waar heeft dit dan met te maken?
Tot nu toe heb ik 1 horloge dat ik afgelopen winter echt voor de zomer heb aangeschaft (Watchdives) en 1 horloge dat in de zomer aanzienlijk meer pols tijd krijgt dan in de winter (Tissot) Specifieke horloges voor de winter heb Ik dan weer niet
Niet zozeer zomer/winter, eerder mood en licht.
Lorier Astra bijv. vind ik geweldig in de winter omdat ik ie zo warm en gezellig oogt met die witte plaat en plexiglas erop. Dat past dan als je lekker gezellig binnen wil blijven.
Andersom, een sportief horloge in tiffany blue schreeuwt om in mooi weer met short aan gedragen te worden.
Hoeft allemaal niet, maar het voelt wel beter kloppen vind ik.
Ik lees wel eens dat bepaalde horloges niet geschikt zijn voor met korte mouwen op een terras in de hoofdstad. Die zijn dan waarschijnlijk meer geschikt voor onder een lange mouw in de winter.
Geen lederen banden bij warm weer, vind ik niet comfortabel. In de zomer vaker staal om die reden.
De keuze dresser/universeel/duiker heeft meer met mijn dag programma te maken: kantoorwerk, labwerk, vrije dag, stranddag…
Heel eerlijk.
Als ik in de winter op de camping met haar ging douchen
Dan had ik de aandacht ook proberen te brengen naar horloges…
Naar wat anders…nothing to see.