zomer/winterhorloges

Hallo beste forumleden

Zonet tijdens het douchen was ik bezig tegen mijn vriendin over welke horloges ik graag nog zou aanschaffen en liet haar er enkele zien. Haar reactie bij het eerste horloge was van “ja een gouden horloge is mij eerder iets voor in de winter niet voor in de zomer”. Bij het 2de horloge kreeg ik de opmerking “zo een stalen band is toch niet echt zomers”. Na haar hele uitleg te horen over haar visie vroeg ik me af of jullie effectief horloges hebben die jullie enkel in de zomer of enkel in de winter dragen. Mocht dit zo zijn waar heeft dit dan met te maken?

Groetjes Thomas

9 likes

je liet haar tijdens het douchen een aantal horloges zien die je wil hebben? :thinking:

29 likes

Tot nu toe heb ik 1 horloge dat ik afgelopen winter echt voor de zomer heb aangeschaft (Watchdives) en 1 horloge dat in de zomer aanzienlijk meer pols tijd krijgt dan in de winter (Tissot) Specifieke horloges voor de winter heb Ik dan weer niet

4 likes

Show your zomerknaller
Ter inspiratie

Iig een waterdicht horloge aanschaffen toch :thinking:

2 likes

Niet zozeer zomer/winter, eerder mood en licht.
Lorier Astra bijv. vind ik geweldig in de winter omdat ik ie zo warm en gezellig oogt met die witte plaat en plexiglas erop. Dat past dan als je lekker gezellig binnen wil blijven.
Andersom, een sportief horloge in tiffany blue schreeuwt om in mooi weer met short aan gedragen te worden.

Hoeft allemaal niet, maar het voelt wel beter kloppen vind ik.

3 likes

Tijdens het douche proces om het beter te zeggen.:smiling_face_with_tear:

1 like

Ik lees wel eens dat bepaalde horloges niet geschikt zijn voor met korte mouwen op een terras in de hoofdstad. Die zijn dan waarschijnlijk meer geschikt voor onder een lange mouw in de winter.

3 likes

Geen lederen banden bij warm weer, vind ik niet comfortabel. In de zomer vaker staal om die reden.
De keuze dresser/universeel/duiker heeft meer met mijn dag programma te maken: kantoorwerk, labwerk, vrije dag, stranddag…

4 likes

Leder in de winter, staal en canvas het hele jaar door. Een gouden horloge is prima voor op het terras met een dikke sigaar.

2 likes

Zeker. Als ze onder de douche staat kan ze tenminste niet wegrennen.

1 like

Jain.

Ik heb een 2 tal horloges die mooier uitkomen in de zon. En die draag ik dan ook met name vaker in de zomer.

Dat wil niet zeggen dat ik ze in de winter niet draag, maar toch wel minimaal.

Dus ja. Ik heb in elk geval 2 zomerhorloges :grin:

1 like

giphy

Waarschijnlijk ziet het er zo uit bij Thomas :smile:

3 likes

Een stalen band is bij uitstek zomers.

Net als @fdpg1963 en @Marco_V : staal in de winter, leder in de zomer. Verder match ik de kleur meer op de outfit dan het weer.

1 like

Uiteraard. De helft van mijn horloges staat op zomertijd, de helft op wintertijd.
Wel lastig gezien ik fan ben van mechanische horloges.

1 like

Met voldoende winders is dat geen probleem :clown_face:

In de zomer draag ik mijn ‘gouden’ PRX vaker, lekker flexen met korte mouwen. En uiteraard als party horloge.

Mijn zwarte duiker krijgt in de lente/zomer rubberen straps maar dan wel eentje met curved end-links. Die gebruik ik dan ook met zwemmen.

Dan heb ik nog één duiker die ik op staal laat, want uiteindelijk vindt ik dat het mooist.

Heel eerlijk.
Als ik in de winter op de camping met haar ging douchen
Dan had ik de aandacht ook proberen te brengen naar horloges…
Naar wat anders…nothing to see.

1 like

Dan moet het een duiker worden natuurlijk!

1 like