Zomerhorloge <€1000 - help?!

Klimaatverandering, een groot maatschappelijk probleem, ook voor horlogedragers. Ik ben inmiddels zo’n 10j door dit forum besmet met deze prachtige hobby. Ik heb zo’n twintig horloges hier gekocht, en 8 hier weer verkocht. Op eentje na, allemaal staal op staal op staal op staal. Ik ben een bracelet-man.

Maar… Ik ben bang dat mijn linker hand aan het afsterven is. Ik eet zout, ik drink alcohol, ik sport, ik eet veel. Ik zwel op! Dus er moet een horloge op rubber komen, om mijn hand te redden. Of tenminste voor wat meer comfort.

Maar niet zo’n Seiko of Casio ding, want die bandjes zijn werkelijk verschrikkelijk.

Ik heb vervelend veel wensen:

• geen microbrands

• nieuw of zo jong tweedehands dat ik ermee kan zwemmen

• 40 tot 40,5mm

• onder de €1000, want ik weet inmiddels dat ik anders niet durf te kopen

• op rubber, maar dan echt een goede band en goede sluiting

• geen zwarte bezel of plaat, want mijn Seamaster is al zwart

• geen goud / geen zwarte kast

• automaat (heb al 2 quartz)

• zo dun mogelijk

Zelf gespot: Mido Ocean Star, Tag Heuer Aquaracer (Calibre 5), Squale 1545 al heb ik serieuze twijfels bij deze band, Oris 65 (wordt qua prijs heel moeilijk).

Wie heeft de gouden / rubberen tip?

1 like

Deze droeg erg fijn vond ik.

Draagt niet als 42mm maar kleiner

10 likes

Waarom niet een goeie Tropic op je Seiko zetten als het om rubber gaat?

Of nog beter, doorpakken met die Peter Blake en die op rubber dragen?

Doxa is zeker een goede shout, bekijk ook de Doxa Sub 200T!

2 likes

De Doxa 200 white pearl (met witte bezel!) heb ik nu al een poosje op het oog als zomerhorloge.

images

7 likes

Ideaal voor de zomer. Rubber strap is er in kort en lang model trouwens.

2 likes

Fout, fout, goed, fout. Je gaat toch niet je horloge aan je leefstijl aanpassen?

Wel eens een Casio Duro om gehad?

Bandjes zijn makkelijk te wisselen, een Duro op een goede Finwatchstraps sailcloth of een Hirsch echt rubber band draagt heel comfortabel!

Als je dan toch ca. 1000 wilt uitgeven voor een duiker automaat dan zou ik voor de Squale gaan. Kwaliteit maar vooral een eigen smoel.

Lip

Hamilton

Mido

Of de tv

2 likes

Dit roept Squale! :slight_smile:

3 likes

Ja die Peter Blake… oh oh oh. Ik merk dat ik dan online toch niet durf door te pakken. Stond er laatst eentje bij een van de leuke handelaren, maar na een week twijfelen was hij weg voor ik kon mailen.

Stom genoeg heb ik er eerder eens omgehad en toen uiteindelijk de Pre Bond gekozen. Die bevalt overigens uitstekend, maar geïntegreerde bracelet.

Kortom je advies is eigenlijk spot on.

2 likes

Natuurlijk pas ik het horloge aan op mijn leefstijl, dat lijkt mij eigenlijk juist heel logisch?!

Casio Duro niet omgehad, maar Casio wordt het echt niet :face_with_peeking_eye:

1 like

De Multifort TV op rubber is echt best een topidee!

1 like

Ok veel food for thought, maar de Peter Blake opmerking raakt een snaar. Daar zou ik natuurlijk een hele goede rubberen band op kunnen zetten. Zou wel een tweede zwarte duiker zijn, maar ik heb dat ding echt al veertig keer genoemd hier op het forum…

Welke Seamaster heb je al? En die hebben toch ook goede rubberen banden?