Klimaatverandering, een groot maatschappelijk probleem, ook voor horlogedragers. Ik ben inmiddels zo’n 10j door dit forum besmet met deze prachtige hobby. Ik heb zo’n twintig horloges hier gekocht, en 8 hier weer verkocht. Op eentje na, allemaal staal op staal op staal op staal. Ik ben een bracelet-man.
Maar… Ik ben bang dat mijn linker hand aan het afsterven is. Ik eet zout, ik drink alcohol, ik sport, ik eet veel. Ik zwel op! Dus er moet een horloge op rubber komen, om mijn hand te redden. Of tenminste voor wat meer comfort.
Maar niet zo’n Seiko of Casio ding, want die bandjes zijn werkelijk verschrikkelijk.
Ik heb vervelend veel wensen:
geen microbrands
nieuw of zo jong tweedehands dat ik ermee kan zwemmen
40 tot 40,5mm
onder de €1000, want ik weet inmiddels dat ik anders niet durf te kopen
op rubber, maar dan echt een goede band en goede sluiting
geen zwarte bezel of plaat, want mijn Seamaster is al zwart
geen goud / geen zwarte kast
automaat (heb al 2 quartz)
zo dun mogelijk
Zelf gespot: Mido Ocean Star, Tag Heuer Aquaracer (Calibre 5), Squale 1545 al heb ik serieuze twijfels bij deze band, Oris 65 (wordt qua prijs heel moeilijk).
Ja die Peter Blake… oh oh oh. Ik merk dat ik dan online toch niet durf door te pakken. Stond er laatst eentje bij een van de leuke handelaren, maar na een week twijfelen was hij weg voor ik kon mailen.
Stom genoeg heb ik er eerder eens omgehad en toen uiteindelijk de Pre Bond gekozen. Die bevalt overigens uitstekend, maar geïntegreerde bracelet.
Ok veel food for thought, maar de Peter Blake opmerking raakt een snaar. Daar zou ik natuurlijk een hele goede rubberen band op kunnen zetten. Zou wel een tweede zwarte duiker zijn, maar ik heb dat ding echt al veertig keer genoemd hier op het forum…