Zomertijd! Hoe zet jij je horloge (precies) gelijk?

Behalve met horloges heb ik ook wat met de juiste tijd. O.b.v. welke info zette hij je horloge gelijk vandaag?

• Tijd van je mobiele telefoon/
    netwerk
  • Tijd van de atoomklok in DE, bij voorbeeld via uhrzeit.org
  • Tijd van een radio controlled horloge
  • Tijd van een GPS horloge
  • Ik hoefde niks gelijk te zetten, want al mijn horloges zijn radio controlled.
  • Anders (zet dat graag in een antwoord)
0 stemmers

Ben benieuwd!

9 likes

Ik hou gewoon de tijd aan van mijn mobiel, lekker makkelijk.

1 like

7 likes

Ik heb twee high accuracy quartz horloges waarvan ik simpelweg de uurwijzer voor- danwel achteruit rol. C’est ça. Die mogen tien respectievelijk vijf seconden per jaar afwijken, maar in de praktijk doen ze minder dan twee seconden plus of min.

Dat ik zomertijd belachelijk, ongezond en een dom idee vind is een andere discussie. Het zou beter zijn wanneer wij ons best hele jaar aan de standaard tijd hielden, oftewel wintertijd.

Dan leefden we dichter bij de zonnetijd.

Maar goed, alles wat mechanisch is staat toch meestal stil, dus die zet ik meestal ongeveer een minuutje voor lopend wanneer ik ze om slinger.

13 likes

Helemaal eens, dat zomertijd beter afgeschaft kan worden. De oorspronkelijke reden voor zomertijd (energie besparen doordat er minder lang verlichting nodig is) is inmiddels achterhaald doordat LED verlichting nauwelijks stroom vraagt.

2 likes

Onafhankelijke instelbare uurwijzer voor de winst!

16 likes

Via de tijd van mijn radio controlled wandklok.

1 like

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik ben voor permanente zomertijd. In onze maakbare wereld is tijd alleen een afspraak. Ik merk zelf niets van de biologische nadelen die vaak genoemd worden. Ik vind gewoon het extra uur daglicht voor elke zomertijd dag een groot voordeel. Dat komt neer op ongeveer 20 hele dagen bruikbare tijd extra per jaar.

14 likes

Ik ben vooral voor afschaffing van de klok 2x per jaar verzetten. Mochten wij met zijn tweeën erover mogen besluiten, dan zouden we er wel uitkomen!

3 likes

Zo doen ze het bij de Dom in Utrecht
Klokkenmaker Hans zette Domtoren vannacht in de zomerstand: ‘Niet te snel, anders raakt-ie in de war’ Klokkenmaker Hans zette Domtoren vannacht in de zomerstand: 'Niet te snel, anders raakt-ie in de war' - RTV Utrecht #rtvutrecht

4 likes

9 likes

Niet te snel want anders snapt de toren het niet meer, beetje Dom nl… :rofl::rofl:

3 likes

Graag alleen Zomertijd! Heerlijk :+1::sun_with_face:

2 likes

Graag geen zomertijd meer.

3 likes

Mijn tuintafel is aangekleed als ceremonieel altaar.

Al m’n horloges liggen reeds klaar van licht naar donker gesorteerd, en mijn geodriehoek en kompas staan opgesteld.

Straks nog eens de huidige magnetische afwijking opzoeken, en rond 11h kan ik 12h terug vinden via het zuiden.

Hopelijk hebben ze tegen dan de stand van zon gecorrigeerd.

En zou ook tof zijn als het wolkendek nog openbreekt, want ik wil mijn auto nog wat opladen.

11 likes

Helemaal mee eens.

Ik wissel te vaak van horloge, zodat ik eigenlijk elke ochtend wel een horloge op tijd moet zetten. Dit doe ik met https://time.is

4 likes

Automaten staan stil. Zodra ik horloge omdoe zet ik ze eigenlijk grofweg op tijd.

Mijn huidige horloge staat nog verkeerd :joy:, nog geen tijd gehad

2 likes

Met de kroon.

7 likes

Time.is hier, wat neerkomt op stoomtijd voor zover ik weet.