Ik had lange tijd een atomic time app, maar die moest eerst synchroniseren, en dan stond ie gelijk aan de klok widget van mijn telefoon, dus exit-1 voor de atomic app👋
Gelijkzetten: kroon los draaien, in de eerste stand, wachten tot de secondewijzer precies op de 12 staat, kroon verder uittrekken, minutenwijzer doordraaien tot de punt precies op de minuten index staat, of net een fractie verder, en op 59 seconden de kroon 1 klik indrukken, kijken of na 1 minuut de minutenwijzer precies staat, anders overnieuw, of kroon verder indrukken en aandraaien.
Ik kijk op een website, maar niet een een Duitsland, mag dat ook?
Maar misschien stond je telefoon gelijk met de atoomklok, en was het juist.
Dat dus, dus die app kon eraf
Hoe zie je dat precies voor je?
Als dat klopt dan verdien je wat mij betreft niet één maar tien nobelprijzen.
Oei, dat klinkt niet als iets heel accuraat.
Compromis: klok een halfuur vooruit zetten na wintertijd, en vanaf dan niks meer aan doen.
Anders: bij mijn The Citizens hoef ik alleen de kroon naar positie 1 te trekken, de uurwijzer een tikkie te geven, en de kroon terug naar binnen te drukken. Zoooo fantastisch
Plaatjes voor de sfeer
Voor mijn minder geavanceerde horloges gebruik ik overigens de Hodinkee app, als er geen The Citizen in de buurt ligt
Ha. Stel je voor. Drie minuten achter omdat Dirk de kolen niet tijdig heeft aangevuld.
Sterk, afhankelijk van het licht lijkt de plaat een compleet andere kleur te krijgen. Als MOP.
Geintje, ze zijn mooi! Jammer dat er geen automatische versies zijn.
Ik vind ze ook mooi!
Wat meer variatie in hun aanbod, vooral qua ontwerp, juich ik van harte toe!
van al mijn eco-drive’s moet ik niet aankomen, enkel bij omschakeling zomer/winteruur zet ik ze juist en kunnen ze verder naar het volgende verzet.
de mechanische daarentegen zitten op een winder en moeten toch wel regelmatig terug in de pas gezet worden, sommigen wat sneller dan de andere.
en ook ik heb natuurlijk ook enkele radiocontroled horloges.
Omdat je in de zomer gegarandeerd nog in bed ligt als de zon opkomt en dan heb je dus niks aan dat daglicht. Dus bij gebruik van de zomertijd in plaats van wintertijd ben je per dag een uur langer wakker als het licht is.
Eigenlijk zouden we er nog meer van kunnen profiteren, in Nederland komt de zon midden in de zomer pak hem beet 4 uur eerder op dan in de winter. Dus als we de klok nou eens niet 1 maar 2 uur verzetten hebben we er nog meer voordeel van
Kwam ik ook achter vanochtend. Een mengeling van verbazing, blijheid en gemak. Lekker spul he
Gewoon een uur vooruit gezet…
Veralgemenen voor de winst?
Niet iedereen is een 9 tot 5 kantoorslaaf (m/v/x).
Nee dat klopt, maar het aantal mensen dat om 5 uur 's ochtens opstaat is ook niet zo groot. Als je schoolgaande kinderen hebt heb je sowieso niet zo veel keuze, scholen beginnen allemaal rond half 9.
Het hele dierenrijk komt tot leven als de zon opkomt. Het is dus eigenlijk tegennatuurlijk dat ons dag-nacht ritme bepaald wordt door de wekker. Denk dat het eigenlijk het natuurlijkst zou zijn als we opstaan als de zon opkomt.