Nationale staking, bij ons spreken de vakbonden om 4h15 af
Bij velen start de werkdag om 5h00. Niets voor mij uiteraard. De late ploeg zou me beter liggen.
Nationale staking, bij ons spreken de vakbonden om 4h15 af
Bij velen start de werkdag om 5h00. Niets voor mij uiteraard. De late ploeg zou me beter liggen.
Nee dat zou mij ook niet zo liggen. Betekent dat je vrijwel altijd wakker moet zien te worden als het nog donker is. Dan maakt het qua wakker worden geen bal uit of het zomer of wintertijd is
6 ploegen-systeem zorgt voor de nodige afwisseling.
Horloge staat zelden op de juiste tijd. Daar heb ik een telefoon voor.
Gezien er problemen zijn met de pieken van vraag naar stroom in de avond, denk ik dat we de zomertijd niet snel afschaffen. Zelf hou ik wel van de afwisseling. Het heeft zân charme.
Terug naar de Nederlandse tijd die voor 1940 gevoerd werd.
Gezelligheid kent geen tijd!
Ik heb een horloge puur voor sierraad en kom er regelmatig pas rond 10 uur ofzo achter dat het niet op tijd loopt
Ik zou 't echt niet trekken om een random tijd op mân horloge te zien als ik naar mân pols kijk.
Ik draag mân horloges uiteraard omdat ik ze mooi vind, maar ook om niet de hele tijd mân telefoon te hoeven pakken om te zien hoe laat 't is.
Nee man. Ik wil thuiskomen in daglicht. Nog chill in de zomer met de honden het bos in en zelfs nog daglicht over om op een terrasje te zitten.
Doe mij maar standaard de zomertijd. Dan heb ik in de winter ook meer daglicht over⊠Kan mij het verrekken dat ik tot ver in de ochtend in het donker op kantoor zit en de zon niet recht boven mij staat om 12 uur.
Je lijkt wel een Duitser, die willen dat ook. Wat jij wilt en wat gezond voor je is zijn af en toe niet dezelfde dingen. Ga maar eens een rondje googlen, en kom dan nog eens terug.
Vroeger dacht ik exact zoals jij. En toen liet ik me informeren.
Mogelijk beĂŻnvloed. Ik woon namelijk in Duitsland.
Ik zal eens zoeken.
Dat gezegd hebbende voel ik mij het best in de tropen. Altijd hetzelfde. Geen mega korte of absurd lange dagen.
Hier wisselt de hoeveelheid daglicht toch continue.
Maar ik ga mij eens informeren. Miss kom ik erop terug.
Ik gebruik dit setje radio-controlled horloges om elke morgen mijn (mechanisch) horloge op de juiste tijd te zetten.
Dus vandaag was eigenlijk een normale dag.
Gelukkig komen we hier nooit uit met alle Europeanen samen dus gewoon 2X per jaar die zinloze discussie en alles blijft zoals het is.
Het beste van 2 werelden.
VWB je vraag. Ik zet geen enkel horloge precies op tijd. Ongeveer, dus op een minuut , is voor mij precies genoeg.
Ik ga nu eerst mijn Quartzen om de beurt dragen, en dus gelijk zetten, en de rest staat toch meestal stil.
Hier in het zonnige Argentinië hoeven we de klok niet te verzetten. Moet alleen de tweede tijdsaanduiding op mijn gshock aanpassen! Van 4 naar 5 uur tijdsverschil.
Plaatje erbij
Yep, ik ook!
Ik heb me bij het hoofdrekenen verrekend, maar toch scheelt het ruim een week daglicht. Vanaf 3e weekend maart een half jaar lang elke dag een uur langer licht. Een half jaar is ongeveer 180 dagen, 180 uur is méér dan een week.
Dus, als ik het goed begrijp gaat de zon per dag een uur langer schijnen omdat wij beslissen dat we de klok verzetten?
Nee, natuurlijk niet, maar onze tijd is niets anders dan een conventie. Zoals verreweg de meeste mensen sta ik zomer en winter op dezelfde (klok)tijd op. Mijn werkdag begint zomer en winter ook op dezelfde kloktijd. Ik ga ook zomer en winter rond dezelfde kloktijd naar bed. De programmaâs die ik op TV willen zien worden ook zomer en winter op dezelfde kloktijd uitgezonden. Zomertijd betekent gewoonweg dat je een uur later na zonsopgang opstaat en dus ook een uur langer daglicht hebt tot het bedtijd op de klok is.
Voor jou.
Voor anderen is dat weer anders.
Ik zie het het hele jaar, dus ook half Juni licht worden.
Dus voor mij scheelt het nix.