Ga je nou dezelfde riedel herhalen als vorig jaar rond deze tijd?
We kennen je standpunt en we weten inmiddels ook dat je liever zomertijd zou willen maar dat je inmiddels geïnformeerd bent en vanwege onze gezondheid toch maar voor wintertijd opteert.
Mijn horloges zet ik goed aan de hand van de telefoon.
Ik zou lachen, maar man, man, man, alle theorietjes over NASA en zo… Pffff.
Als ik samen met een makker op redelijke afstand van elkaar per persoon een stok in de grond steek, om 12 uur zonnetijd kijk hoe lang de schaduwen zijn op beide plekken, en dan drie seconden reken op een bierviltje, ja, dan kun je door je ogen te gebruiken uitvogelen dat de aarde rond is, en bij benadering zelfs wat de omtrek van die kogel is. Dat doen we nog maar 2500 jaar, en dat is nog maar 2300 jaar Grieks beleid.
Maar ja, we leven niet op zonnetijd, dus die metingen worden raar als je dat zelf wilt doen.
Ja. Sterker nog, ik schrijf kamerleden aan. Ook jaarlijks, want er zijn elk jaar weer nieuwe. Kijken of ik volgend jaar weer in de pen moet.
Mooi. Die boodschap mag herhaald worden, jaarlijks. Hoe meer lieden zich hier bewust van worden, hoe groter de kans dat ooit iemand z’n kop uit z’n reet trekt en er eens iets mee doet, daadwerkelijk.
Met alle respect voor hoe intelligent je ook in deze argumentatie duidelijk bent en hoe hard ik 95% van je goed onderbouwde meningen over horloges waardeer…
Eens! Je posts van het afgelopen uur verdienen van mij 10 likes.
Hebben structureel teveel alcohol gedronken op het terras omdat het zolang kunstmatig licht was en daarom zijn er wat hersencellen afgestorven.
Ik waardeer je inzet, maar om de hele EU om te krijgen moet je heel veel geduld hebben want veranderingen gaan daar in een tempo.
En dan loop je nog kans dat er een “leider” in een bepaald land is die zijn veto uitspreekt omdat hij liever Moskou tijd wil invoeren.
Ik kijk gewoon wat mijn horloge aangeeft en doe er een uur bij. Ik zou niet weten waarom ik de tijd ergens anders op zou moeten zoeken, mijn horloge geeft de tijd aan.