Om 2.00u is het zover:
De zomertijd van 2021 gaat in!
Ik zit al met het zweet in de handen
Zomertijd (in België ook vaak zomeruur) is de tijd die gedurende de zomermaanden wordt aangehouden door de klok een uur vooruit te zetten; dit wil zeggen de klok een uur voor te laten lopen op de standaardtijd, die in dit verband ook wel wintertijd genoemd wordt.
In de zomer komt de zon zo vroeg op dat het al licht is terwijl de meeste mensen nog slapen. Door de klok te verzetten lijkt de zon later op te komen en weer onder te gaan. Hierdoor is het 's morgens langer donker en blijft het 's avond...
3 likes
ik heb drie quartz horloges vast een uur vooruit gezet. Zoveel werk is het niet.
3 likes
junior
28 maart 2021 om 00:03
3
Ik zal wel weer een uur te vroeg zijn …
4 likes
pasd
28 maart 2021 om 00:31
4
Horloge om half twaalf al een uur vooruit gezet ,dan schiet de nachtdienst al weer lekker op
15 likes
Hè balen ik was net m’n Squale lekker aan het meten. Eindelijk het standje gevonden om hem op 0,0 te laten lopen krijg je dit gezeik weer. Moet ik weer een nieuw lijstje maken
7 likes
Vannacht bij het raam laten liggen, vanochtend stond 'ie automatisch op zomertijd .
13 likes
Yep, mijne ook. Gemak dient de mens
9 likes
Automatisch:+1:t2: Volgens de gps zitten we nog steeds in tijdzone Paris
5 likes
Ik doe het s’morgens.
Wel fijn dat het s’avonds langer licht is.
Nog niet aan aan de zomertijd begonnen hier.
5 likes
Jero1
28 maart 2021 om 08:42
12
1 like
junior
28 maart 2021 om 08:46
13
GiveMeYourDough:
het standje gevonden
Hou ons niet langer in spanning …
1 like
Ik heb even onwijs genoten van de GS waarvan de uurwijzer apart is in te stellen
7 likes
Yes! Zomertijd! Eentje versteld. Een andere af laten lopen en een derde weer eens aangezwengeld en op de juiste tijd kunnen zetten.
2 likes
YY77
28 maart 2021 om 08:56
16
Ik kan gewoon verder met mijn non hacking el Primero A386:grin:
4 likes
Ik heb hier een app voor, paar seconden en het is gepiept.
Heel vervelend. Twee maal per jaar tot twee uur in de ochtend wakker blijven.
1 like
VmaxNL
28 maart 2021 om 09:07
19
Waarom wakker blijven? Vanmorgen 3 quartzhorloges goed gezet, 6 electrische horloges, en de twee automaten, die ik in de winder heb zitten. Vijf minuten en alles staat weer goed. Daar maak ik me niet druk om. Het was meer werk om de klokken aan de wand weer goed te zetten…
CADirk
28 maart 2021 om 10:54
20
Het meeste hier heeft zichzelf netjes op tijd gezet met een radio of GPS signaaltje.
Maar sommige dingen…
Hier heb ik de handleiding voor nodig.
3 likes