Zondag 2 mei: Rikketik! -> ik ga er staan!

Zondag 2 mei is het weer zo ver, de Rikketik in Houten! En ik heb gisteren besloten er weer eens een tafeltje te nemen om van een deel van mijn “overstock” af te komen die ik in al mijn enthousiasme heb verzameld.

Zo heb ik bijvoorbeeld een paar maanden terug een bod uitgebracht bij BVA op wat horlogebandjes. Krijg ik een tijd later ineens een factuur (ik was het al lang vergeten) en bleken het er ruim 600 te zijn…! Prachtige bandjes hoor, deels van Morrelato en met de hand gemaakt, allemaal nuttige maten… maar ik ga ze de komende jaren niet op krijgen. Dus die komen op de tafel voor een erg zacht prijsje.

Verder ga ik deze week eens door de collectie en ga er van alles uitpikken. Sommige van die horloges liggen maar in de kluis te liggen omdat ik er “dat gevoel” niet meer bij krijg. Als iemand anders deze voor de juist prijs wil hebben mogen ze weg. Mocht je dus iets van mij op het oog hebben, laat het me weten, misschien dat het horloge in die categorie valt (pb me maar) :wink:

Dan heb ik nog stapels boeken en tijdschriften die ik niet meer lees, een wekker voor blinden (van Sinn!), een klok , een uurwerk van een klok (Seikosha), nog een klok :sunglasses: en er komt een bak met de goorste rotzooi die ik met lots mee krijg gestuurd. Als die niet verkopen gaan ze aan het eind van de beurs de prullenbak in.

En dan hoop ik op 3 mei mijn zolder weer voor andere dingen te kunnen gebruiken. Zoals nieuwe horloges, boeken en tijdschriften over horloges, een klok, doosjes met rotzooi uit lots. Etc. :+

Nadeel is wel dat ik er heel vroeg moet zijn en niet zelf rond kan lopen :frowning: Maar goed, komen jullie ook? En wie wil me een keertje een “half uurtje” aflossen? (tu)

helaas, ik ga de 29e april onder het mes dus ik moet helaas overslaan

Henrik,

Gezien je grote verzameling… is het mogelijk om je te PB’en oid. voor een overzichtslijst? Of heb je een photobucket-account waar ze toevallig (…) op staan?

Je begrijpt dat ik op 2 mei met alle plezier bij je kom neuzen! Maar een lijst zou de voorpret wel verhogen.

Trouwens, weet je al waar ik je kan vinden? Naast Rob, misschien (tu)

Menno

Ik sta er ook. Een beetje enthousiast 2 tafels genomen.

Kleine zaal, rij K, tafel 3 en 4.

Als je wat kleinst te verkopen hebt kan dat er wel bij op een hoekje (wel koffie meenemen!).

Henrik,
Ik had je graag afgelost en desnoods wel de hele beurs willen helpen maar ik ben op vakantie.

Sinds ik geïnteresseerd ben in horloges ben ik erg veel bezig met mechanische uurwerken repareren e.d.
Ook heb ik verschillende dingen gelezen over de Rikketik en een kennis van me, die horlogemaker is van beroep, vertelde mij er ook over. Het lijkt me leuk om naar de rikketik toe te gaan, maar ik heb niet zo’n goed beeld van wat ik daar nou allemaal kan vinden…
Gereedschap en fournituren kan ik allemaal gewoon kopen bij de horloge en sieraden groothandel.
Zijn er op de Rikketik bijvoorbeeld veel oude uurwerkjes te vinden die niet al te duur zijn? Misschien zelfs een chronograaf uurwerkje, want daar heb ik nog geen ervaring mee…
Kan iemand mij misschien wat meer vertellen over wat er zoal te vinden is?
Alvast bedankt! :smiley:

Ik ben verhinderd deze keer, had graag bij je “rondgekeken”…

Hellas kan ik op 2 mei niet…Was er graag heengegaan.

Ik zou willen dat ik een lijst had! Maar mijn “administratie” bestaat niet. En foto’s host ik zelf. Je kunt wel zoeken op henrik en nieuwe aanwinst. Maar ook dat levert niet veel op, ik post de helft van mijn N.A.'s niet (te lui) :smiley: Oh ja, ik weet nog niet waar ik sta, ik krijg dat nog per post te horen.

't Gaat me ook niet lukken deze keer. Stomme gebroken poot. :frowning:

Ja dat kan je er allemaal vinden! Kom maar gewoon, je zal het leuk vinden.

Kan ook niet (nooit) op zondag wegens werk. Voor degenen die door onfortuinlijke omstandigheden niet kunnen, beterschap!

Ik denk dat ik er helaas niet zal zijn:( Nogal druk in en om het huis.
Bovendien zijn mijn fondsen nog niet voldoende aangegroeid voor een zinnig bezoek.
Dit komt door de aankopen een paar maanden geleden én een incoming jaren '60 Wostok voor mijn ‘Space’ collectie:)

Sterkte en voorspoedige beterschap!

Groet,

Alex

Het is me verdorie niet gegund me een keer te laten zien op de Rikketik! Ik zit dan precies middenin mijn verhuizing! Mijn vrouw schiet me dood als ik dan in de auto stap en naar de Rikketik ga. :smiley:

wordt mijn eerste bezoek 2 mei… ik ben benieuwd!

Damn… Houdt Henrik eindelijk eens uitverkoop, zit ik in Spanje. Geen straf, maar wel jammer! Had graag gezien wat je voor moois te koop gaat zetten.

Succes met de verkoop Henrik, en voor alle anderen: succes met de jacht op de rikketik, Henrik de snuffelkoning zet zichzelf buitenspel! :wink:

Jammer: ga ik weer niet redden, die Rikketik.
Zit dan in Istanbul.
Maar daar schijnen ook wel horloges te koop te zijn :slight_smile:

Ik zit ook in de kleine zaal, tafel L15. Dat is zo’n beetje de slechtste plek die je kunt krijgen. Het zal dan wel helemaal vol zitten! Als ik aan de andere kant lees dat van het forum de meeste mensen (tot nu toe) niet gaan en stel dat dat de tendens overall is, dan zal het rustig worden. En dat is goed nieuws, dan sluit ik de tent af en toe (deken er overheen) en ga ik op jacht :smiley:

Henrik Schreef:

Ik zit ook in de kleine zaal, tafel L15. Dat is
zo’n beetje de slechtste plek die je kunt krijgen.
Het zal dan wel helemaal vol zitten! Als ik aan de
andere kant lees dat van het forum de meeste
mensen (tot nu toe) niet gaan en stel dat dat de
tendens overall is, dan zal het rustig worden. En
dat is goed nieuws, dan sluit ik de tent af en toe
(deken er overheen) en ga ik op jacht :smiley:

En het dreigt erg mooi weer te worden. Dat scheelt natuurlijk ook in de toeloop.
Als ‘exposant’ kun je toch ook vaak al scharrelen voordat de tent opengaat? Wacht gewoon met opbouwen totdat het publiek er in mag :slight_smile:

Groeten,

Martin