Zondagse overpeinzingen...

Ik bevind mij nu alweer een jaar in het lagere segment (lees : <1k met een uitschieter naar 1.4k) en dat bevalt prima. Er is veel voorbijgekomen afgelopen jaar…zo’n 19 om precies te zijn. Maar…dat wil niet zeggen dat ik hier altijd blijf. Het was immers een idee…een andere manier van de hobby invulling geven. Ik heb tegelijkertijd naar alles tot max 4k gekeken. Er komt genoeg voorbij waarvan ik in 1e instantie denk Wow maar na verloop van tijd valt er ook (gelukkig maar) genoeg weer af.

De afgelopen maanden zijn deze 3 modellen blijven hangen in de categorie 2.5-2.7k.

1. De nieuwe Seiko Landmaster.

Deze tikt alle boxes voor mij en de aanschafprijs kan vast wel richting 2.5-2.6k (2.8k vraagprijs). Maar hoe tof ook, men zal het altijd blijven zien als ‘het is toch een Seiko’. En dat maakt het waarschijnlijk wel een beste afschrijver…mocht ie weer weg gaan (en mijzelf kennende calculeer ik dat zeker in). Geen reden om het niet te doen maar ik neem het wel mee in de afweging.

1. Damasko DC70-2

Een nieuwe chrono van Damasko met in-house uurwerk trekt mij als verstokte Damasko fan uiteraard. Prijs is fors maar minus 10% bij Bensontrade komt ie op 2.7k en op niveau van de Landmaster. Het is ook alweer geleden dat ik een Damasko heb gehad dus ja die trekt…

1. Grand Seiko SBGR099

En dan is er nog deze outsider. Deze kan ik weer terugkopen van de HF-er die 'm 1 jaar geleden van mij heeft overgenomen. Voor die +/- 2.5k is dit ook een serieuze overweging. Nu GS nieuw aanschaf voor mij bijna onbetaalbaar is geworden (spring drive, automaat) blijft een tweedehands aankoop over. En dan is deze eentje die bijna alle boxes aantikt.

Enfin…zo mijn ideeën even op papier. Er is nog niets besloten. Het kan nog even duren, of wie weet gaat het opeens heel snel…of ik blijf nog even hangen in het lagere segment. Time will tell…:sunglasses:

28 likes

Tja, wat is wijsheid in deze vreemde hobby?

3 likes

Damasko

1 like

Die is helaas vaak ver te zoeken. :slight_smile:

4 likes

Gelukkig maar :grimacing:

2 likes

als het aan mij lag,
de GS :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

De GS. Past het beste bij jou en heb je het al over sinds die weg is. :wink:

3 likes

Tijd voor een poll?

GS

1 like

Je hebt altijd mooie horloges die vaak kort blijven dus waarom niet opvolgend alle 3? Beginnen bij de GS omdat die nu 2e hands te koop is, daarna de damasko die waarschijnlijk met minder afschrijving weer te verkopen is en met dat geld de Seiko die dan wellicht weer wat goedkoper is.

1 like

Je vraagt er niet specifiek om, maar als ik dan toch mijn mening moet geven, de Damasko.
Waarom trouwens geen mooie Sinn in die prijsklasse?

2 likes

Dit vraagt om een pol

Kies 4 Daf
  • Seiko
  • Damasko
  • Grand Seiko

0 stemmers

Wij beslissen wel voor jou David :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Geen van die drie. Heb je in meer of mindere mate al gehad in de vorm van andere modellen.

Ik zou voor een Sinn 103 gaan.

Lekker iets anders.

15 likes

Ik vind ze alle drie erg gaaf. Ik zou GS of Damasko doen denk ik

1 like

Pff , blijft lastig en zeker als je niet moeilijk bent in kopen / verkopen.
Uiteindelijk maakt het niet uit , zolang je zelf een goed gevoel bij een horloge hebt (in welke prijsklasse dan ook) gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.
Het klinkt sowieso allemaal heel herkenbaar … en ben benieuwd wat het gaat worden :+1::+1:

1 like

Zo’n GS blijft voor mij toch wel tijdloos mooi :trophy:

1 like

Ik zou voor de GS gaan. Ik snap wel een beetje je zorgen om een Seiko boven een bepaald bedrag, maar dan heeft GS toch net een wat serieuzere naam binnen de horlogewereld, als ik dat zo hoor en zie in tijdschriften en op YouTube.

1 like

Van deze drie… eazy de GS terughalen. Daar was je geloof ik wel gek op indertijd(?)
Ook heeft deze GS een mooie normale wijzerplaat en niet zo’n aanstellerig raar patroon erop haha

Seiko valt af want oogt nogal rommelig, en wat is dat voor rare index op 12uur? Beetje tudor imiteren :wink:
Damasko valt ook af want veeeels te dik. Daardoor een raar aangezicht als je tussen de lugs de tegen de dikke kast aankijk. Sowieso zijn vrijwel alle automatische mechanische chrono’s gewoon te dik.

Alternatief: een leuke Oris Aquis?

1 like

Best een goed idee eigenlijk. Dank voor het meedenken. :+1:

:grinning: Top!

Sinn is gaaf, maar m’n hart ligt bij Damasko.

Oeps ja dat is wel waar. :laughing: :+1:

Tof…maar ik kies eerder voor Damasko.

Helemaal waar.

Goed punt! :+1:

:innocent: Hmm nee denk het niet deze keer.

True! Vind het ook waardevol en leuk de reacties hier te lezen…soms kun je nog wel eens tunnelvision hebben. :blush:

6 likes

Die GS!

Volgens mij heb je letterlijk iedere dag een foto in het GS topic gepost toen je hem had en opeens was hij weg.

3 likes

Haha ja zo ging het ongeveer.

En m’n tunnelvision lijkt zo gek nog niet… :wink:

1 like