Zoontje wordt 2. Tips?

Een mooie Fortis ETA automaat in 34mm, zijn voor weinig te koop (Uhrforum bijvoorbeeld)

8 likes

Beginnen met leren kloklezen?

Ja en daarom geen digitaal horloge maar een simpel af te lezen wijzerplaat met de getallen 1 t/m 12 erop.

Heel eerlijk gezegd vind ik dit meer topics van vaders die een goed excuus zoeken om nog meer horloges te kopen.

3 likes

Zou hem op z’n 19e verjaardag een cadeaubon geven om al zijn - tegen die tijd - oude horloges te laten servicen…:wink:
Buiten het feit dat een kind van net 2 jaar geen enkel besef heeft van wat klok kijken is, vind ik het doel opzich vrij bijzonder. Maar dat is mijn opvatting, of het moet puur zijn als investering…?

5 likes

Vind ik ook maar wie ben ik om er wat van te vinden. Als mensen hier maar gelukkig van worden. :man_shrugging:

Blijf een beeld in mijn hoofd houden van een zoontje dat onder zijn deken stilletjes huilt en denkt

geef LEGO

Dit lijkt me ook sterk met horloges in deze prijscategorie.

1 like

Een wekker en een prentenboek over de tijd, mooie combi :wink:

nou beter dat dit wordt het dan niet.
horloge, lego en goede investering in 1

Screenshot 2024-06-10 144542

of als je een segmentje hoger wil.

4 likes

4 likes

4 likes

Mijn suggestie is om hiermee te stoppen. Mocht je zoon ooit interesse krijgen in horloges kun je alsnog samen iets uitzoeken. Lijkt mij zinvoller.

11 likes

Ik zie het nut hier niet van in. Waarom denk je dat je je zoon over heel veel jaar een plezier doet met 18 horloges waarvan je geen idee hebt of hij ze mooi vindt? Of wil je zelf gewoon graag steeds wat op de kop tikken?

5 likes

Een dames Rolex lijkt mij een passende klokkie.

2 likes

Helemaal mee eens. Je moet het er gewoon meteen instampen. Wekelijks klokkijken oefenen zodat hij op z’n derde klaar is voor tijdzones.

Wel goed beginnen dan hè, dus geen speelgoed meuk. Gewoon een eerste handopwindertje zoals deze 20mm :point_down:t2:

2 likes

Flik flak heb ik m’n eerste gegeven.

Een kind van 2 een horloge geven slaat imho echt nergens op. Koop gewoon een doos duplo of een speelgoeddinosaurus ofzo, daar doe je je kind een plezier mee. Het gaat toch om hem? Of stiekem om jezelf?

Toen mijn dochter een jaar of 4 was kreeg ze interesse in leren klokkijken en zijn we samen een keer de stad in gegaan om een leuk horloge uit te zoeken. Een mooie Flik-Flak is het toen geworden. Daar heeft ze op leren kijken hoe laat het is. Daarna even samen een tosti en ijsje gaan eten. Was een leuke middag.

Het lijkt mij heel leuk om mijn dochter later als ze afstudeert ofzo, of op een ander moment in haar leven een mooi horloge te geven. Die mag ze dan zelf uitzoeken. Als ze dan niks met horloges heeft maar heel veel met handtasjes, of wat dan ook, krijgt ze dat van mij. Ik zou het leuk vinden als zij mijn hobby deelt maar zo niet, ook goed. Ik vind het belangrijker dat zij gelukkig is en ik dingen kan doen om daar aan bij te dragen dan mijn eigen hobby’s aan haar op te dringen. Geldt voor mijn zoon (nu ook 2) trouwens hetzelfde.

13 likes

Natuurlijk niet man, die rommel houdt het geen achttien maanden vol voordat de pushers er van ellende af vallen of het glas craquele is geworden, laat staan achttien jaar.

Even los van het feit dat ik niet 100% zeker weet of ik je plan cool of juist cringe vind denk ik dat je hem het beste spullen kunt geven die geen milieudelict zijn.

Verder voelt het alsof ik het roerend eens ben met @HouwelD en bijdragen van anderen in dezelfde teneur.

2 likes

Ik heb afgelopen zomer tijdens een dagje winkelen met mijn zoontje alle etalages afgespeurd en alle winkels binnengelopen om te kijken wat ie mooi vond. Daar rolde uiteindelijk een blauwe tissot prx 35mm automaat uit. Die draagt ie elke dag met trots. Ik zou niet weten wat die jongen met 18 horloges zou moeten.

Pappa wou gewoon een verzamelaar van je maken…

Smartwatch?

Pappa kan wel janken…

:joy:

8 likes

Deze is best ernstig :sweat_smile:

2 likes