Budget beetje oprekken.
Mooie 23mm case
Ik zou nu misschien iets kopen waar die dan over 28 jaar plezier van heeft. In de komende twee jaar zal je merken dat die vast liever cadeautjes ontvangt waar hij nu waarde in ziet. Dus nog plenty of times waar je het infantiele op kunt zoeken.
Koop wel wat met restwaarde want de kans is zeer groot dat hij op zijn 18e de horloges verkoopt om budget te verkrijgen voor een motor of auto.
Of om het bordeel te kunnen bezoeken.
Shit! Die smoes had ik eerder moeten weten; ideaal om ieder jaar een nieuw horloge voor jezelf te kopen. Want je moet ze wel alle 18 zelf gedragen hebben natuurlijk; anders heeft het geen heritage!
Hier was de oudste 7 jaar vooraleer hij zijn eerste horloge kreeg. Daarvoor totaal geen interesse. Is toch prima? Is een kind…
Samen uitgezocht:
Het mannetje word twee, nu al weet je niet wat te kopen, word de volgende 16 jaar nog wat dan……
Doos Duplo.
Als je je zoon ergens mee wil verrassen leg dan geld voor hem opzij zodat hij als hij 18 is zelf iets kan uitzoeken. Je gaat er nu al van uit dat hij het leuk gaat vinden. Zoiets werkt niet vrees ik.
Afgelopen weekend ontdekte mijn oudste zoon de Tissot chronograaf die ik op HF heb gekocht. Hij vond hem dusdanig mooi dat ik hem deze gegeven heb. Het is inderdaad mooier te geven dan te ontvangen.
Wij zijn voor zijn derde verjaardag naar de lokale juwelier gegaan die ook kinderhorloges verkoopt. De ervaring was voor hem net zo leuk als het dragen erna Paar maanden later kende hij alle cijfers en wist hoe laat het was op het uur nauwkeurig. Inmiddels (net 4 jaar oud) gaan de kwartieren en de halve uren ook al prima!
Twee jaar vind ik nog wel jong, dan kan het kind zelf nog niet uitleggen waar het voor is of wat hij/zij ermee moet. Misschien nog even wachten?
Mag je elk jaar rond deze tijd op een topic reageren, alleen het cijfertje is anders😘
Beetje vreemde reacties helaas. Uiteraard is het de bedoeling om verzamelen te stimuleren en waarde te hechten aan horloges.
Er komt een leeftijd dat die zelf kan oriënteren, maar voor nu moet het nog even met papa’s slechte smaak doen . Bedankt voor de vele reacties! Zitten interessante suggesties bij.
Ik denk dat mijn ex vrouw me destijds ernstig had toegesproken als ik een horloge voor de peuters zou willen kopen. Iets in de trant van jouw hobby en projecteren. Ik snap wat je probeert te doen, maar toch.
Nou gelukkig is het dan een ex. Niks mis mee om naast andere cadeautjes een watch te geven. Heb nog niks gehoord van de kinderbescherming en voor pedagogische tips ga ik wel naar een ander forum.
En daar heb je volkomen gelijk in.
Als je om tips vraagt voor je 2 jarige zoontje kun je dergelijke feedback verwachten. Beetje jammer om dan zo te reageren. Vraag me af wat je partner er van vind.