Zorgeloos je horloge dragen

Goedemiddag mede HF leden.

Met de zomer en T-shirt weer aanwezig begint weer iets in mij op te komen: ik voel me niet altijd comfortabel met het dragen van mijn “dure” horloge buiten.

Ik heb een Datejust 36 en als ik eerlijk mag zijn ben ik nog nooit in de centrum van mijn stad geweest met het op mijn pols wanneer ik een T-shirt draag. Ik pak altijd mijn Casio Duro.

Op zich niks mis met mijn Duro maar ik dacht altijd dat ik één goeie one and done horloge wilde hebben maar kan dat gevoel niet vasthouden met mijn DJ.

Is dit ook, niet zorgeloos dragen van je horloge, gevoel bij jullie aanwezig?
Zou het dragen van bv een Aqua Terra of Polaris zorgelozer zijn? Laten jullie jullie “dure” horloge thuis? Enkele gedachten die mij bezighouden.

Dank jullie wel voor het delen van jullie ervaring

15 likes

Die is volgens mij net zo onder de radar als mijn 34 mm air king.
De eerste keer dat ik ga denken, is het wel verantwoord dat ik die omdoe geef ik haar aan iemand kado die haar wel durft te dragen.
Dat ben jij dus helaas niet. :wink:

7 likes

Met Rolex: soms. Hangt er een beetje vanaf wat ik ga doen in de stad.
Met andere horloges echt helemaal niet.

6 likes

Mijn Tagheuers, Omega’s, Zeniths en Panerai zijn niet populair genoeg in het criminele circuit dat ik mij zorgen moet maken op straat.

11 likes

Ik draag m’n Rolexen nooit in de ‘grote stad’. Bij mij op het platteland herkent vrijwel niemand ‘m, maar ‘t risico is het me niet waard. In de stad gaat de BB58 op NATO om.

2 likes

Grand Seiko

31 likes

Er is hier een forumlid die T shirts bedrukt met je eigen tekst, laat er gewoon eentje maken met I bought my Rolex in Bangkok.
Probleem opgelost.

45 likes

Ik doe steeds vaker m’n Submariner gewoon om in centrum Rotterdam. Ik herken wat je zegt, maar het is gewoon erg jammer om je horlogeplezier te verminderen voor jezelf. Lekker dragen dan wordt het vanzelf makkelijker.

7 likes

In een ‘mindere wijk’ weleens met mn 925 om de pols langs een terras vol met ‘jongeren’ gewandeld en het dichtstbijzijnde Guccipetje zei tegen een ander Guccipetje onderwijl naar mn Tudor wijzend ‘Die Rolex is straks van mij.’
Het ventje bleef wel zitten, gelukkig voor hem. :wink:

12 likes

Er worden echt heel erg veel horloges ( Rolex) verkocht op jaarbasis zowel wereldwijd als in Nederland , en er komen er elk jaar ruim een miljoen bij. De kans dat jij beroofd word op klaar lichte dag is volgens mij verwaarloosbaar.

4 likes

Ik zou mij geen zorgen maken in de Randstad om een stalen model te dragen.

3 likes

Gewoon dragen, gewoon doen.
Beetje zelfvertrouwen en gaan.

Persoonlijk hou ik er geen rekening mee.

6 likes

In grote steden doe ik wat anders om. Verder maak ik me er niet meer zo’n zorgen om. Dat deed ik wel in het begin, maar het went :stuck_out_tongue:

Hier in het dorp maak ik me er sowieso niet druk om.

Thuis wel max 2 horloges en de rest ligt extern.

3 likes

Gezelligheid!

1 like

Inderdaad. Die dingen zijn bijna onverkoopbaar, zag ik hier in het blauw. :joy:

42 likes

Gewoon lekker onbezorgd een Zenith dragen :slight_smile:

4 likes

Denk ook dat een horloge op een strap zorgelozer draagt .

Gouden tip dit

2 likes

Altijd zorgeloos, maar wat ik heb is dan ook niet diefstalwaardig🤣.
Ik denk dat de overvallers mij zelfs geld geven.

2 likes

Zenith, nog nooit van gehoord :blush:

3 likes