Zorgeloos je horloge dragen

En dat is precies de reden waarom dergelijk generaliserende uitspraken niet in de haak zijn.

4 likes

Nog een tip, parkeer op de meubelboulevard en stap daar op de tram.
Kost bijna niks qua geld en 10 minuutjes tijd.

2 likes

M’n vintage datejust draag ik overal als ik een t-shirt aan heb.
Die is behoorlijk onder de radar.
Maar met m’n gouden day date ben ik toch wat voorzichtiger.
Die draag ik alleen buiten als ik ook lange mouwen aan heb.

ja hoor draag ze gewoon maar ook ik heb geen opvallend exemplaar om. Ik kom regelmatig in Rotterdam en heb mij nog niet onveilig gevoeld. Nu zoek ik het natuurlijk ook niet op door bijvoorbeeld op zaterdagavond achter Rotterdam CS met een tt rolex rond te lopen. Dan maak je zelfs kans dat ze nog eerder je Nike schoenen interessant vinden :slight_smile:

1 like

Dankje, maar ik heb een helaas een openbaar vervoer allergie.

2 likes

Daar is om precies te zijn niets te beleven hoor. :slightly_smiling_face: Die buurt is aardig “gentrified” inmiddels. Meer richting Lijnbaan/Stadhuisplein wordt het zorgelijker.

1 like

geloof je meteen, want ik kom er niet :slight_smile:

Ik wist niet dat Jabba the Hutt ook van Breitling hield.

Is dat een soort SMS-duim voor HF’ers?

Dat ben ik met je eens

1 like

Met een mooi horloge om ben ik banger voor deurposten dan het centrum van de stad.

5 likes

Niks mis met Seiko5jes

1 like

Provenierssingel is inderdaad niet zo onrustig meer, maar een maatje van me is laatst op de Bergweg overvallen. Z’n Rolex had 'ie gelukkig thuis gelaten.

1 like

Da’s wel een wat mindere - tja - verkeersader. Je moet het in 010 echt van straat tot straat weten/aanvoelen haast. Hoop dat-ie er nog redelijk OK uitgekomen is…!

1 like

Er zijn wat tikken uitgewisseld maar verder alles OK :+1:t2: Ik woonde tot een paar jaar geleden daar om de hoek (nou ja, Zwaanshals), heb me daar eigenlijk nooit onveilig gevoeld op straat. Maar soms heb je gewoon pech denk ik.

2 likes

Klopt. Mensen moeten zich niet zo gek maken. Kijk maar naar de cijfers van 2022.

Wat oudere cijfers laten ook een rooskleuriger beeld zien dan de opgeklopte sensatie artikelen. Alhoewel corona wat vertekend, laten de cijfers zien dat Nederland over het gros een veilig land is.
Kijk, je moet de kat niet op het spek binden. Maar panisch en angstig rondlopen omdat je een horloge draagt gaat mij wat te ver. Vooral, als de angst hem zit in straat/woning roof.

2 likes