Breitling, Omega, Oris etc. kan je allemaal prima dragen.
Rolex en AP kan soms niet handig zijn afhankelijk van waar en hoe laat… draag mijn Rolex(en) altijd zonder zorgen eigenlijk.
Nou de Febo is ook niet meer te betalen.

Het is een probleem dat zich hoofdzakelijk in de grote stad voordoet.
want

‘volk’
dat

zonder medeleven je kop in slaat

thuis even aan kloppen met vrouw en kinderen erbij.
en

in dure auto’s rondracen die gekocht zijn met roofgeld en/of drugsgeld en lontjes hebben
woont nu eenmaal vaker in

heerlijke steden
Hoofd omhoog, gsm weg, rechte rug en schouders. Genieten van het zonnetje, flaneren door de stad.
Als je als een bang vogeltje met kromme schoudertjes en je neus op je gsm rondloopt is de kans dat je ten prooi valt een heel stuk groter.
Andere optie; neppe Cubaanse ketting om en Nike slippers met witte sportsokken. Potentiële rovers gaan dan uit van drie opties; GGZ, Crimineel/criminele vrienden of een neppert ;). Hoe dan ook, risico niet waard. Heb ook nog wel een setje PI slippers voor je, mocht je echt gangster over willen komen.
Zonder grappen, als ik dure spullen bij me draag zijn er wel degelijk steegjes, bepaalde blokken en hoekjes van parken waar ik niet zou komen. Gezond verstand gebruiken. Je parkeert een waardevolle auto met laptop op de stoel toch ook niet naast de dag en nachtopvang?
Maar… Als je in obscure wijkjes en steegjes niets te zoeken hebt, moet je daar ook gewoon wegblijven.
Lekker dragen die DJ. Man up. Hooguit wordt je beroofd… Als je dat kleine risico mentaal niet aankan zou ik je Rolex verkopen en het bij de duro laten. Het leven is te kort voor dergelijke zorgen.

Oh, en nee ik stem geen OVV of Forum of anderszins extreem-rechtse zooi.
Waneer je dit na je betoog expliciet moet melden, zegt dat iets over je betoog.
Ik houd niet van een dergelijke toon. Iets teveel generaliserend. Tuig is tuig, maar liever geen hele bevolkingsgroepen daarin trekken. Ook niet een beetje wat mij betreft.

Laten we het erop houden dat de meeste plekken in Nederland hun mooie en minder mooie kanten kennen, en er verder niet zo’n karikaturaal wij vs. zij van maken. Zo zinloos.
Dat lijkt me ook de meer intelligente weg.
op advies eerder in deze draad heb ik ff gegoogled naar ‘woningovervallen horloges’.
Staan 010, 020 en 030 in het lijstje? 'Tuurlijk… Maar je kan ook bv in Kerkrade voor je Certina van de Staatsmijnen met duct tape vastebonden worden, in Oss omver gekukeld worden door een inbreker, in Purmerend en de Zuidoostbeemster van je Rollies bevrijd worden, of slachtoffer worden van een crew die in Wassenaar, Alphen aan den Rijn, Leiden, Gouda en Zoetermeer goed aan het boeren was.
Ik wens iedereen, overal, veel draagplezier, maar wel met het bewustzijn dat criminaliteit jammer genoeg nou eenmaal voorkomt, ook overal.
Moet de titel niet aangepast worden naar:
'Bezorgd je horloge dragen"

Als je in obscure wijkjes en steegjes niets te zoeken hebt, moet je daar ook gewoon wegblijven.
Gaat niet ik woon er. Onveilig voel ik mij eigenlijk nooit maar het is wel verstandig om na te denken over wat je laat zien.

Hou je gulp dicht.
Goed advies hier ga ik wat mee doen.

Gaat niet ik woon er.
Helemaal mooi. Met een goede binding in dergelijke buurt heb je ook nergens last van en voldoende backup mocht iemand iets in zijn hoofd halen
Ik maak mij geen illusies dat mochten ze wat van je willen je gewoon aan de beurt komt. Dikke bovenarmen stoere hond ninja reflexen noem het maar op, gaat niet helpen ze pakken je gewoon.

gaat niet helpen ze pakken je gewoon.
Zeker. Maar er zijn er maar erg weinig die dit voor een standaard DJ doen. Een hele collectie aan Patek AP en VC… tja, dat is andere koek

Maar er zijn er maar erg weinig die dit voor een standaard DJ doen.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar waar baseer je dit precies op?
Vermoed dat er al geprikt wordt voor een mooie glimmende Steinhart…if it looks like a Rolex, etc
Al eerder aangehaald in dit topic volgens mij.

maar waar baseer je dit precies op?
Heel diep uit mijn dikke forum duim gezogen.
In iedergeval een leukere gedachten dan bij elke straathoek te staan beven. Als ik OP was en met dergelijk gevoel rondliep, zou ik hem weg doen en iets anders halen.
Tipje: er is op 5 minuutjes loopafstand van de Bijenkorf een parkbee parkeerplaats voor maar 2,50 per uur (wel buiten)

hond
Dit. Dan valt er in ieder geval al een grote groep met potentiële boefjes af.
Oh ok. Dan kan je aan de AD ipv korting vragen of er ook een hond bijgeleverd wordt.
Ik heb eentje uit het asiel, ga vragen of ze daar volgende keer even een Rolex kunnen bij meegeven.

Oh ok. Dan kan je aan de AD ipv korting vragen of er ook een hond bijgeleverd wordt
De zogenaamde watchdog zeer speciaal ras.